تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

خانه‌ای در قاب بهار

تور خانه گردی در یک نگاه

متراژ: کل باغ 7660 متر / زیربنا 110
سال ساخت:
95
تعداد خواب :
2 عدد
تعداد سرویس:
2 عدد
رنگ غالب:
کرم و آبی
تحصیلات آقا:
لیسانس عمران و فوق‌لیسانس mba
تحصیلات خانم:
مهندسی معماری
مالکیت:
شخصی
طراح:
خانم خانه
هزینه کل دکوراسیون:
30 ميليون تومان

خانه‌ای در قاب بهار

جایی برای آرامش

از نمای بیرون می‌شد فهمید که فضای درونی خانه پر از زندگی است. ترکیب رنگ‌ها ملایم؛ اما چشم‌نواز بودند و در لحظه ورود، حس مثبتی را در مهمان ایجاد می‌کردند. این خانه تداعی واضحی از یک خانه مزرعه واقعی بود و حتی مدرن‌ترین اسباب منزل هم به حال و هوای خاص آن لطمه وارد نمی‌کرد. سحر می‌گوید:

«از همان ابتدا برای ساخت این خانه، همه تلاشمان را کردیم تا شبیه به فضای شهری نباشد. دوست داشتیم هرازگاهی، بودن در این فضا را تجربه کنیم تا خستگی‌های زندگی آپارتمانی را از تن به در ببریم. همه فضاها برایمان بدیع است و برای اینکه این آرامش را ایجاد کنیم نهایت دقت را در انتخاب دکوراسیون به کار بردیم. تلاشمان هم نتیجه داد و اینجا گوشه‌ای است که فارغ از همه آلودگی‌های شهری به آن پناه می‌آوریم و انرژی‌هایمان را نو می‌کنیم».

خانه‌ای در قاب بهار

ملایم؛ اما خوش‌رنگ!

بهترین تعریف از تصویر اولیه خانه این جمله ساده بود: «همه‌چیز به هم می‌آمد». خانم تاجیک درباره انتخاب رنگ‌ها می‌گوید:

«رنگ غالب را کرم و آبی انتخاب کردیم. دلیلش، هم علاقه بود و هم اینکه دوست داشتیم فضایی به‌دوراز شلوغی داشته باشیم؛ اما من عاشق رنگ هستم؛ به همین خاطر سعی کردیم از اکسسوری‌های رنگی در گوشه و کنار خانه یا روی دیوارها استفاده کنیم؛ به‌عنوان‌مثال در گوشه‌ای از کوزه سفالی استفاده کردیم تا هم رنگی به آن هديه دهيم و هم حس زندگی غیرشهری را در آن جای دهیم. تابلوهای آبی‌رنگ و جعبه تی بگ ست آن را خودم رنگ کردم و در آن از رنگ طلایی استفاده نمودم تا تنوعی را در فضا ایجاد کند، البته رنگ‌های انتخابی‌ام بیشتر ملایم بودند؛ اما به نظرم همین موضوع باعث منحصربه‌فرد شدن دکوراسیون شد».

خانه‌ای در قاب بهار

نقشه راه را بکش!

خانم خانه از پیش فکر همه‌چیز را کرده بود:

«دکور کردن اینجا زمان زیادی از ما نگرفت، چراکه از قبل همه‌چیز را در ذهنم چیده بودم. دقیقاً می‌دانستیم چه چیزی باید در کجا قرار بگیرد و حتی چه چیزی باید خریداری شود. نقشه راهمان مشخص بود و حالا فقط باید زمانی برای خرید و ساخت وسایل می‌گذاشتیم. این کار هم وقت‌گیر نبود. برای خرید مبلمان به کارگاهی در شهریار رفتیم و طرح و رنگ موردنظر را برای ساخت دادیم. راستش برای خرید وسایل سخت نگرفتیم. طرح ذهنی داشتن می‌تواند برای خرید بسیار راهنما و کمک‌کننده باشد.

خانه‌ای در قاب بهار

پرده‌ها تور ترک است؛ اما یک تور ساده. نحوه نصب آن بود که کمی خاصش کرد. فضایی که حالا شومینه و تلویزیون روی آن قرار دارند بادبند بود و فرورفتگی داشت. از آن فرورفتگی‌ها استفاده نموديم و با قرار دادن تعدادی صفحه ‌MDF آن را به جای دکور تبدیل کردیم. بعد از قرار دادن شومینه برقی برای اینکه حس زندگی و رنگ چوب در خانه جاری شود فضای پایین آن را با قرار دادن چوب طراحي کردیم. همه‌چیز به همین سادگی؛ اما با ذوق و دقت در این خانه شکل گرفت و خودمان معتقدیم دلیل حال خوب آن هم همین است».

خانه‌ای در قاب بهار

قلب خانه، ساده و تأثیرگذار

آشپزخانه درعین‌حال که زیاد بزرگ نیست فضای مفید زیادی دارد. علاوه بر آن ترکیب رنگ سفید کابینت‌ها با کانتر چوبی فضایی پر از آرامش را ایجاد کرده است. سحر آشپزخانه را بسیار دوست دارد و درباره آن می‌گوید:

«به نظر من فضای آشپزخانه، زیبایی خاصی را به دکوراسیون کلی بخشیده است. سادگی رنگ‌ها از نظرم شیک است. علاوه بر آن همه ظروف آن را از سفال انتخاب کردم، چراکه می‌خواستم حتی در جزئیات هم احساس خانه مزرعه وجود داشته باشد. به‌طورکلی فضای این قسمت اصلاً مرا خسته نمی‌کند».

خانه‌ای در قاب بهار

لوکیشن‌های دوست‌داشتنی

سحر ادامه می‌دهد:

«انتخاب یک محیط خاص دشوار است. همه فضاها برای ما مهم است؛ اما به‌طورکلی چون سقف خانه بلند است برایم دوست‌داشتنی است. از دیدن فضای باز خ انه احساس خوبی می‌گیرم. لوسترها را هم به دلیل خاص و متنوع بودنش دوست دارم. از ابتدا دلم می‌خواست لوستری انتخاب کنم که به‌راحتی و در هرجایی پیدا نشود. فرشاد؛ اما قسمت شومینه و تلویزیون را دوست دارد. فکر می‌کنم دلیلش همان چوب‌هایی است که زیر شومینه کار شده است؛ به این دلیل آرامش و راحتی آنجا را دوست دارد».

خانه‌ای در قاب بهار

ردی از طبیعت در خانه

کنار در ورودی، دو گلدان بزرگ و زیبا قرار گرفته است. در قسمت‌های دیگر خانه مانند بالای چراغ آشپزخانه و روی میز هم می‌توان جادوی رنگ‌ها را دید. سحر، علاقه به گل و رنگ را با شکل متفاوتی به خانه دعوت کرده است:
«گلدان‌های جلوی در را به این خاطر گذاشتم که دوست داشتم از همان ابتدای ورود ردی از طبیعت وجود داشته باشد. بعد هم به سبب ترس از یکنواختی رنگ‌ها جعبه‌های گل را به دکوراسیون اضافه کردم. استفاده از گل مصنوعی به دلیل علاقه‌ام به رنگی بودن آنها بود و البته در کنار آنها از شمع هم استفاده کردم، چراکه به انرژی‌بخش بودن این ترکیب معتقدم».

خانه‌ای در قاب بهار




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..