تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش سرسام آور هزینه ساخت بزرگترین ناو هواپیما بر ایالات متحده

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بزرگ ترین و گران قیمت ترین کشتی جنگی نیروی دریایی ایالات متحده از آن چه که فکر می کردیم نیز پرهزینه تر بوده است زیرا گفته می شود که برای تکمیل آن به ۱۲۰ میلیون دلار بودجه دیگر نیاز است.بدین ترتیب هزینه ساخت ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد با احتساب هزینه های جاری برای تصحیح اشکالاتی که در تست های اولیه نشان داده بسیار بیشتر از ۱۲٫۹ میلیارد دلاری است که کنگره به عنوان سقف هزینه ساخت آن تعیین کرده بود .

اگر چه این ناو هواپیمابر در جولای گذشته وارد سرویس نیروی دریایی ایالات متحده شد اما مسئولین این بخش از ارتش آمریکا به کنگره اطلاع داده اند که برای تعمیر و رفع مشکل سیستم پیشرانه که در طول تست های یکساله آسیب دیده و همچنین مشکلاتی که در بخش بالابرهای سلاح های پیشرفته ایجاد شده نیاز به بودجه بیشتری وجود دارد.

بالابرهای ویژه ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد به جای کابل و طناب بیشتر از آهنربا برای انتقال بمب ها به عرشه کشتی استفاده می کنند. این بالابرها که برای حمل بارهای سنگین تری نسبت به نسخه های قبلی طراحی شده اند می توانند فرآیند بارگیری جنگنده ها را به مقدار قابل توجهی تسهیل و تسریع ببخشند. بدین ترتیب وقتی که این تعمیرات و رفع اشکال ها به پایان برسد، هزینه ساخت ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد به ۱۳٫۰۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید. افزایش هزینه ساخت این ناو هواپیمابر برای اولین بار توسط نشریه بلومبرگ در هفته گذشته فاش شد.

ناو هواپیمابر

اگر چه نیروی دریایی این اختیار و اجازه را دارد که هزینه های خاص را در صورت نیاز به تکمیل تست ها و آزمایشات پیش از تحویل تغییر دهد اما این خدمات باید به قانونگذاران ایالات متحده اطلاع داده شود به ویژه زمانی که هزینه ها از سقف تعیین شده نیز فراتر می رود. اولین فروند از ۳ ناو هواپیمابر کلاس فورد که توسط نیروی دریایی ایالات متحده سفارش داده شده است و در مجموع ۳ فروند بیش از ۴۲ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت، دارای تسهیلات و ویژگی های بسیار جدید و مدرنی است اما آزمایش این تکنولوژی ها و سیستم های تصدیق نشده هزینه زمانی و مالی بسیاری در پی داشته است.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

هزینه ساخت بزرگترین ناو هواپیمابر ایالات متحده به رقم سرسام آور ۱۳ میلیارد دلار رسید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش سرسام آور هزینه ساخت بزرگترین ناو هواپیما بر ایالات متحده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..