تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با بهترین مقاصد سفر در ماه رمضان آشنا شوید

ماه مبارک رمضان یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های قمری است که همه‌ی مسلمانان در این ماه به روزه‌داری و عبادت خالق خود می‌پردازند. اما سفر کردن در این ماه غیرممکن نیست. با کجارو همراه باشید تا شما را با برترین مقاصد گردشگری در ماه مبارک رمضان آشنا کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

ماه مبارک رمضان زمانی است که مسلمانان، روزه گرفته و مستحبات خاصه‌ی این ماه را به جا می آورند.  مسلمانان هر کشور و می‌توان گفت هر منطقه و شهر، سنت‌های خاص خود را دارند و حال و هوای معنوی خاصی تمام سرزمین‌های اسلامی را فرا می‌گیرد. سفر در این ماه تجربه‌ای متفاوت است و می‌توانید علاوه بر بازدید از دیدنی‌های هر کشور یا شهر، با فرهنگ و آداب و رسوم مذهبی آن‌ها در این ماه مبارک هم آشنا شوید. در این ماه می‌توانید میهمان مردم محلی شوید و افطار را سر سفره‌ی آن‌ها بنشینید.

ماه مبارک رمضان، روند زندگی و کار مردم را تحت تاثیر قرار داده و در برخی از کشورها حتی دانشگاه‌ها و مدارس نیز تعطیل می‌شوند. شب‌های ماه رمضان معمولا پررونق‌تر از روزهای آن است و مردم بعد از افطار به کوچه و خیابان می‌آیند، مغازه‌ها باز می‌شود و کافه‌ها میزبان کسانی است که با نوشیدنی‌ها خنک، خود را برای روزه‌ی روز بعد آماده می‌کنند. در ادامه ما را همراهی کنید تا برترین مقاصد گردشگری در ماه مبارک رمضان را به شما معرفی کنیم.

رمضان در دبی

دبی در تمامی طول سال یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است اما در ماه مبارک رمضان، این شهر جذاب‌تر از همیشه است. علاوه بر امکانات رفاهی گردشگری که در دبی ارائه می‌شود، گردشگران در ماه رمضان می‌توانند در رویدادهایی شرکت کنند که دولت محلی سازمان‌دهی کرده است. این رویدادها با هدف آموزش و یادآوری معنا و اهمیت این ماه مقدس برای عموم مردم برگزار می‌شود.

زمان افطار در دبی با صدای توپ اعلام می‌شود

افطار در دبی با صدای توپ اعلام می‌شود. هتل‌ها معمولا هر روز در وقت افطار مجلس رمضان (چادر عربی) برپا کرده و با پشتی و فرش‌های ایرانی آن را تزئین می‌کنند. در این وعده‌ی غذایی، انواع غذاها سرو می‌شود که منعکس‌کننده‌ی فرهنگ عربی است. این غذاها معمولا بعد از برگزاری نماز مغرب سرو می شود. هریس (غذایی که با گوشت بره و گندم پخته می‌شود) معمولا در سفره‌ی اعراب دبی دیده می‌شود. همچنین دبی خدمات بیشتری نسبت به سایر مقاصد به غیر مسلمانان و افرادی که روزه نیستند، ارائه می‌دهد. 

رمضان در استانبول

شهر باستانی استانبول پایتخت فرهنگ اسلامی در دوران امپراطوری عثمانی بود. این شهر هنوز هم به سنت‌ها و مراسمات ماه مبارک رمضان پای‌بند است و مثل گذشته آن‌ها را باشکوه برگزار می‌کند. دولت‌های محلی یارانه‌ای را صرف ساخت چادرها و جاهایی در فضاهای عمومی شهر می‌کنند تا شب‌ها هنگام اذان و افطار، روزه‌داران و حتی کسانی که روزه نیستند، کنار هم روزه‌ی خود را باز کرده و افطار کنند.

همچنین محافل عمومی قرائت قرآن کریم در سطح شهر برگزار می‌شود. مغازه‌ها باز هستند و خوراکی‌های سنتی، کتاب‌های مذهبی و زیورآلات می‌فروشند. بعد از افطار اجراهای خیابانی عروسک‌های خیمه شب بازی و رقص محلی سنتی آغاز می‌شود. علاوه بر این، ماه مبارک رمضان زمان ایده‌آلی برای بازدید از مسجد کبود استانبول است. از غذاهای خوشمزه‌ای که در استانبول می‌توانید نوش جان کنید، می‌توان به سوجوک، یوفکا، کاوورما، سیمیت، لاهمعجون، دوروم، ایشلی کوفته، بال (عسل)، کونفه و ... اشاره کرد.

رمضان در مالزی

ماه مبارک رمضان در مالزی مخصوصا به برپایی بازارهای غذا شهرت دارد که در آن انواع مختلفی از تنقلات سنتی، خوراکی‌ها و دسرهای مختلف به فروش می‌رسد. بسیاری از این خوراکی‌ها منحصر به مالزی و نتیجه‌ی تنوع فرهنگی ملی این کشور است. مردم محلی اغلب به این بازارها می‌روند و این امر سبب شده که گردشگران و کسانی که روزه نیستند، علاقه‌ی زیادی برای بازدید از این بازارها و تعامل با مردم محلی آن پیدا کنند.

مردم محلی و خانواده‌ها گردشگران را به مراسمات افطار و جشن‌های خود دعوت می‌کنند

گردشگران همچنین همراه با مرم محلی و روزه‌داران، وقت افطار را همچون جشن برگزار می‌کنند. مردم محلی و خانواده‌ها گردشگران را به مراسمات افطار و جشن‌های خود دعوت می‌کنند. این جشن‌ها همچنین شامل اجراهای ویژه مانند رقص‌های سنتی نیز می‌شود. مساجد کوالالامپور، با داشتن معماران مدرن بیشتر، تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن است. از خوشمزه‌ترین غذاهایی که در کوالالامپور برای افطار سرو می‌وشد، می‌توان به Bubur Lambuk، ناسی داگانگ، ساتای، ناسی کاندار و ... اشاره کرد.

فاس مراکش

مدینه‌ی قدیمی در شهر فاس یکی دیگر از قطب‌های فرهنگ اسلامی است. گردشگران می‌توانند با قدم زدن در اطراف شهری با دیوارهای قرون وسطایی، تاریخ و فرهنگ را در میان زندگی مدرن تجربه کنند. اینجا همچنین قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، با نام al-Qarawiyyin قرار دارد؛ مساجد متعدد این شهر نیز مانند دروازه‌ای به فرهنگ غنی اسلامی هستند.

افطار زمان مناسبی برای پیوستن به مردم محلی و امتحان کردن غذاهای سنتی مراکشی برای افطار است که ممکن است از جایی به جای دیگر متفاوت باشد. بعد از افطار میدان‌های عمومی مملو از خانواده است و موسیقی ملایم و رقص نور هم در برخی مکان‌ها دیده می‌شود. مانند دبی، اینجا هم برای اعلام آغاز و پایان روزه‌داری، از صدای توپ استفاده می‌شود. در این ماه مبارک، می‌توانید غذاهایی مثل سلو، چبکیا، سوپ باقلا، تاجین با کوسکوس، ماکودا و پاستیلیا برای افطار یا سحر میل کنید. 

رمضان در قاهره

 فانوس‌های رمضان در قاهره به هنگام غروب آفتاب روشن می‌شوند که نشان از پایان روزه‌داری دارند

شهر قاهره جایی است که بسیاری از تمدن‌های باستانی به یکدیگر رسیدند و باعث شدند تلفیقی از میراث فرهنگی شکل بگیرد. با این حال در طول ماه مبارک رمضان، مصری‌ها ریشه‌ی فرهنگی اسلامی خود را به نمایش می‌گذارند و گردشگران فانوس‌های جشن رمضان را می‌بینند که خانه‌ها، رستوران‌ها و خیابان‌های قاهره را آراسته است. این فانوس‌ها به هنگام غروب آفتاب روشن می‌شوند که نشان از پایان روزه‌داری دارند. و زمانی که خورشید طلوع می‌کند و مردم در حال آماده شدن برای گرفتن روزه هستند، چراغ فانوس‌ها  خاموش می‌شود. بعد از افطار، مردم به خیابان‌های شهر و فروشگاه‌ها می‌آیند  و همه جا پرجنب و جوش می‌شود.

جاذبه های گردشگری اصلی قاهره در طول ماه رمضان باز هستند اما اکثر آن‌ها ممکن است به خاطر عید فطر کمی زودتر بسته شوند. در قاهره نمونه‌هایی از زیباترین معماری‌های اسلامی و تاریخی وجود دارد که گردشگران با بازدید از این بناها، شکوه جشن رمضان را ستایش می‌کنند. از غذاهایی که می‌توانید در ماه رمضان در قاهره نوش جان کنید، می‌توان به ماهشی، آتایف و کونفه اشاره کرد. 

مطالعه قسمت دوم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با بهترین مقاصد سفر در ماه رمضان آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..