تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حشره رباتیکی RoboFly با پرتوهای لیزر پرواز می‌کند

حشره رباتیکی موسوم به RoboFly می تواند با پرتوهای لیزر فریکین (frickin) پرواز را تجربه کند و دیگر نیازی به منبع تغذیه جداگانه ندارد. 

یکی از مشکلات موجود در طراحی پهپادهای بسیار کوچک، تامین انرژی مصرفی آنها است. هر چقدر ابعاد پهپاد کوچک‌تر شود، وزنش نیز کمتر  خواهد شد و هرچقدر وزن پهپاد کمتر شود،‌ بال‌های کوچکش نمی‌تواند هر منبع تغذیه‌ با هر وزنی را با خود به پرواز درآورد. در اصل یکی از مشکلات جدی در طراحی پهپادهای بسیار کوچک موسوم به حشره رباتیکی (Robotic insect) استفاده از منبع تغذیه‌ بسیار سبک برای به پرواز درآوردن پهپاد سبک وزن است. منبع تغذیه نباید هیچگونه وزن اضافی برای حشره رباتیکی ایجاد کند وگرنه مانع پرواز آن می‌شود.

واقعیت این است که برای طراحی و ساخت حشره‌های رباتیک نمی‌‌توان از هر منبع تغذیه‌ای با هر وزن و ابعادی استفاده کرد. محققان دانشگاه واشنگتون برای حل این مساله چاره‌ای اندیشیدند. آنها برای انتقال شارژ مورد نیاز به حشره‌ رباتیکی موسوم به RoboFly از پرتوهای لیزری فریکین (frickin) کمک گرفتند. با این طراحی جدید، حشره رباتیکی RoboFly بدون نیاز به حمل منبع تغذیه و تنها با کمک پرتوهای لیزر به پروار درمی‌آید. یافته‌های ارزشمند تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتون قرار است در قالب مقاله‌ای در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون در بریزبن استرالیا روز 23 ماه می ارائه شود. یکی از محققان این گروه تحقیقاتی به نام سایبر فولر که نویسنده اصلی مقاله معرفی این حشره رباتیکی است، اعلام کرد:

پیش از این، پرواز حشره‌های رباتیک بی‌سیم تنها یک داستان تخیلی بود که اینک به واقعیت پیوسته است. حشره رباتیکی RoboFly مجهز به منبع تغذیه بی‌سیم است و مساله حمل منبع تغذیه سنگین در این پهپاد برای همیشه حل شده است. RoboFly بدون نیاز به اتصال مستقیم به منبع تغذیه، به پرواز در می‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

در طراحی این پهپاد بسیار کوچک،‌ پرتو لیزر نامرئی باریکی به سلول فوتوولتائیک روی حشره رباتیکی ارسال می‌شود که این سلول می‌تواند انرژی نور را به برق تبدیل کند. البته از آنجایی که این مقدار ولتاژ،‌ برای به پرواز درآوردن بال‌های RoboFly کافی نبود،‌ تیم تحقیقاتی بر آن شدند که مدارالکترونیکی دیگری به حشره رباتیکی اضافه کنند. این مدار جدید می ‌تواند ولتاژ تولید شده توسط سلول فوتوولتائیک را از ۷ ولت به ۲۰ ولت افزایش دهد. این مدار کوچک و سبک،‌ مجهز به میکرو کنترل هوشمندی است که می‌تواند به RoboFly کمک کند تا شبیه به یک حشره واقعی پرواز کند. این میکرو کنترلر هوشمند باعث می‌شود، بال‌های RoboFly شبیه به یک حشره واقعی حرکت کند. با اینکه طراحی RoboFly موفقیت‌آمیز است ولی هنوز جای آن دارد تا محققان دانشگاه واشنگتون برای بهبود و ارتقا آن به تلاش خود ادامه دهند تا در آینده شاهد تغییرات خوب و مثبتی در حوزه طراحی و ساخت پهپادهای بسیار کوچک باشیم. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حشره رباتیکی RoboFly با پرتوهای لیزر پرواز می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..