تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بتا در حاملگی خارج رحمی، چند است؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ماه پیش آزمایش بارداری دادم. 138 یعنی مثبت بود. بعد از یک هفته سونوگرافی کردم. اما داخل و خارج از رحم چیزی دیده نشد. بعد از دوازده روز پریود شدم. دوباره این ماه آزمایش دادم. 78 یعنی مثبت بود. اما دوباره سونوگرافی چیزی نشان نداد. این یعنی چی؟ چرا این اتفاق می افته و بتام پایین نمی آید؟ ممکنه بعد از پریودم که دوباره اقدام کردم گرفته باشه؟

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
اگر مقدار بتا حدود 2000 باشد و ساک حاملگی در داخل رحم دیده نشود، حاملگی خارج از رحم وجود دارد. در کسانی که بتای زیر 2000 دارند، اگر همراه با درد شکم یا لکه بینی باشد شک به حاملگی خارج رحم وجود دارد و باید تا رسیدن به 2000 و دیدن ساک حاملگی صبر کرد. اگر بتا به 2000 برسد و باز هم ساک حاملگی دیده نشود یعنی بیمار مبتلا به حاملگی خارج از رحمی است. در مورد شما که سطح بتا 138 بود و پس از آن کاهش یافته است، ممکن است سقط کرده باشید و یا این که حاملگی خارج از رحمی داشته اید که در این صورت قابل دفع است. بنابراین اگر خونریزی یا درد شکم دارید به متخصص زنان مراجعه کنید. اما اگر خونریزی و درد ندارید یک هفته دیگر بتا اچ سی جی را تکرار کنید.  بعضی از خانم ها دچار سقط در روزهای اول حاملگی می شوند. در مورد شما هم که بار اول بتای 137 داشته اید و پس از آن مجدد پریود شده اید، شاید بتای دوم ناشی از بارداری مجدد باشد که باز هم سقط شده است. در هر حال یک هفته بعد بتا اچ سی جی را انجام دهید و با جواب آن به متخصص زنان مراجعه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بتا در حاملگی خارج رحمی، چند است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..