تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت باردار نشدن، چه عواملی تاثیر می گذارند؟

تحقیقات نشان داده است که تصمیم گیری درباره ی نوع تغذیه، ورزش،مدیریت استرس، و سموم محیطی که در معرض آن ها هستید بر روی سلامتی و باروری تاثیر می گذارند. در مجموع، این فاکتورهای زندگی بر روی سلامت و رشد نوزاد در دوران بارداری نیز تاثیر می گذارند! درحالی که برخی جنبه های زندگی قابل اصلاح نیست، بسیاری از روشهای زندگی به منظور ارتقاء سطح سلامت و باروری قابل اصلاح می باشد.

فاکتورهای اصلی که بر روی ایجاد یک محیط بارور برای زن و مرد تاثیر می گذارند شامل:

تغذیه
 داشتن یک رژیم غذایی سالم ارگانیک شامل همه ی غذاها، مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود درانواع توت ها و رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات، اسیدهای چرب ضروری (مانند روغن ماهی سالمون آزاد و کبد ماهی)، آجیل و دانه ها و پروتئین های حیوانی (حیوانات علف خوار)، تقویت هورمونی و بهداشت جنسی، کاهش آسیب های التهابی می تواند یک سیستم با عملکرد خوب و سالم را ایجاد کند که آماده حمایت از یک زندگی جدید است. تقویت و یکپارچگی گوارش با طیفی ازغذاهای ارگانیک یک گام اساسی برای حمایت از باروری می باشد. دستگاه گوارش قوی باعث ایمنی در سلامت می شود. و این امر به منظور درستی جذب، شبیه سازی و استفاده از مواد مغذی مواد غذایی مصرفی، ضروری است.

مدیریت وزن
وزن بدن روی سلامتی و در مواردی با BMI   بیشتر از ۲۵ روی ناباروری تاثیر قابل توجهی می گذارد. وزن بیش از حد مخصوصا برای آقایان مشکل ساز می باشد زیرا بافت اضافی چربی هورمون استروژن تولید می کند که باعث اختلال در سطح تستسترون و رشد و تحرک اسپرم ها می شود.

ورزش
مقدار سلامتی فیزیکی بدن، باروری در مردان و زنان را افزایش می دهد. فعال بودن، به گردش درآوردن سیستم لنفاوی، ورزش قلب و تقویت ماهیچه ها سطح سلامت را افزایش و به این واسطه بدن برای باروری و رشد نوزاد مهیا می شود.

عوامل استرس زای جسمی و روحی
تا زمانیکه استرس اجتناب ناپذیر به نظر برسد ( ناباروری خود استرس زا است!)، باروری بهترین بهانه برای پیدا کردن روشی به جهت مدیریت استرس است. در واقع محققین نشان داده اند که هنگامیکه زنان با استرس زیاد رفتار می کنند و قادر به مدیریت آن نیستند، لقاح تخمک آنان کاهش پیدا می کند

دود سیگار، قهوه و الکل
دود سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ ماده شیمیایی است که بر روی شرایط بهداشتی و سلامتی فرد تاثیر می گذارد. سیگار اثر منفی شدیدی روی DNA  اسپرم مرد، و ممکن است باعث کاهش عملکرد تخمدان، سطح هورمون ها و بی نظمی در پریود زنان شود.

مصرف دارو
تاثیر همه ی داروها روی باروری آزمایش نشده است، اما برخی به عنوان مثال داروهای داروسازی که تاثیر منفی روی باروری می گذارند عبارتند از آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد سایکوز، ضد تشنج، ضد فشار خون بالا و مسکن ها و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی حتی مانند آسپرین. معمولا موادی شبیه حشیش و کوکائین بر روی هورمون ها، توانایی اتقال اسپرم از طریق لوله های رحمی و ساخت اسپرم نر تاثیر منفی می گذارند.  حشیش رشد مغز و سیستم عصبی را مختل می کند، و زمینه بیماری های عصبی را در زندگی آینده ی نوزاد فراهم می کند. اجتناب از مصرف همه مواد مخدر دارویی و بهداشتی (حتی قهوه، چای، و الکل) اجازه خواهد داد که بدن خود را در یک سطح مطلوب هورمونی و پرورش یک سیستم تناسلی قوی حفظ کند و در نتیجه آماده ی باروری باشد.

قرار گرفتن در معرض مواد سمی در محیط خانه و محل کار
آلودگی هوا، تمیز کردن تجهیزات، آفت کش ها، محصولات مراقبت شخصی، قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین، قطعات پلاستیکی مانند فتالات، وسایل آشپزی تفلون، می تواند عوامل موثری در ناباروری باشد. مواد شیمیایی سمی در محیط زیست ممکن است منجر به التهاب شود، به DNA اسپرم صدمه وارد کند، سطح هورمون، و مسائل کنترل وزن و عوامل متابولیک اختلال ایجاد کند. بنابراین استفاده از محصولات غیر سمی برای منزل و استفاده شخصی حائز اهمیت می باشد، خوردن مواد غذایی عاری از آفت کش ها، قبل از تصمیم برای بارداری، نوشیدن آب تمیز، مراقبت در برابر تابش EMF از Wi-Fi و جلوگیری از تمیز کردن تلفن همراه با بدن به همان اندازه که ممکن است.

تغییر عادات روزانه به شیوه ی صحیح آن، نه تنها به بهبود سلامت منجر می شود، بلکه بدن را برای باروری و رشد نوزاد آماده خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت باردار نشدن، چه عواملی تاثیر می گذارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..