تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخست وزیر هلند: برجام را حفظ می کنیم

«مارک روته» نخست وزیر هلند با تاکید بر حفظ برجام، خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این توافق را «قلدری» خواند.

آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون هلند (NOS) به نقل از روته اعلام کرد: اروپا از وی (ترامپ) خواسته بود که از توافق هسته ای خارج نشود اما وی با قلدری از آن خارج شد.

نخست وزیر هلند که برای حضور در نشست سران اتحادیه اروپا به صوفیه پایتخت بلغارستان رفته، افزود: آمریکا بدون آنکه متحدانش را در نظر بگیرد، هر کاری می کند. این کار خوبی نیست.

روته اظهار داشت: ما به عنوان اروپا نقش مهمی در دنیا داریم و اروپا باید با اعتماد به نفس این نقش را دنبال کند. این مساله را می توانید در مورد ایران ببینید. ما تلاش می کنیم تا جایی که امکان داشته باشد این توافق را حفظ کنیم.

خبرگزاری چینی شینهوا هم به نقل از روزنامه هلندی «هت فینانسیله داگبلاد» نوشت که روته چهارشنبه شب بعد از ضیافت شام با سران کشورهای اتحادیه اروپا در صوفیه خروج ترامپ از برجام را «بسیار بی ادبانه» توصیف کرد.

نخست وزیر هلند با اشاره به اینکه ترامپ درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای ماندن واشنگتن در برجام را رد کرد، اظهار داشت: گوش نکردن به سخن دیگران همه ما را تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، «استف بلاک» وزیر خارجه هلند روز پنج شنبه پیش از حضور در نشست شورای امنیت که با موضوع صلح بین الملل برگزار شد، با ابراز تاسف از تصمیم ترامپ گفت: امیدوارم شرکت های اروپایی و هلندی در این زمینه، خسارت نبینند.

ترامپ سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که آمریکا در برجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند.

این تصمیم با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله طرف های برجام مواجه شده است و مخصوصا اروپایی ها تلاش تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپا آغاز کرده اند.

مقام های سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخست وزیر هلند: برجام را حفظ می کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..