تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدر و حکیم خواستار مذاکره تمام گروه ها برای تشکیل دولت جدید عراق شدند

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سران دو ائتلاف صدر و حکمت ملی در یک دیدار دوجانبه خواستار مذاکره و توافق همه گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید عراق شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی و مقتدی صدر رئیس جریان صدر در نجف با هم دیدار کردند تا درباره دورنمای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی گفتگو کنند. صدر در نشست خبری مشترک با حکیم که پس از نشست دوجانبه برگزار شد گفت: هدف این دیدار خدمت به منافع عراق و رفع مشکلات مردم عراق بود. از سوی دیگر حکیم تأکید کرد دو ائتلاف حکمت و سائرون در خصوص تشکیل دولت با سایر طرف‌ها مذاکره می‌کنند و همه طرف‌ها بر اساس مواضع مستقل عراقی برای تشکیل دولت قدرتمند تلاش می‌کنند. حکیم در این خصوص گفت: "ما آماده ایم با همه نیرو‌ها و طرف‌ها مذاکره کنیم و برنامه‌ای را برای تشکیل دولت آینده بر اساس موفقیت، خدمت رسانی، مبازه با فساد و ارائه فرصت‌های لازم برای شکستن مانع بی اعتمادی بین ملت و طیف سیاسی تدوین کنیم. ما خواهان تشکیل دولتی هستیم که به مردم نزدیک و خدمتگزار آنان باشد و دارای نهاد‌های قدرتمند و کارساز باشد".
وی در ادامه افزود: "دو ائتلاف سائرون و حکمت ملی دو فراکسیون اصلی در عرصه سیاسی عراق به شمار می‌روند که از طریق آن‌ها می‌توان مشورت‌های جدی را با سایر فراکسیون‌های پیروز در انتخابات آغاز کرد. ما در دیدار دوجانبه خود، راه کار‌های تشکیل دولت قدرتمند ملی و مستقل در تصمیم گیری‌های سیاسی را بررسی کردیم، دولتی که به اراده آزاد ملی عراقی تکیه و به حضور تمام اقشار‌ها و جریان‌ها اهتمام دارد و نماینده تمام فرزندان ملت عراق است. ما خواهان عبور از خندق‌های مذهبی و قومیتی هستیم".
به گزارش این شبکه، رهبر جریان صدر نیز در این نشست خبری تأکید کرد ما در آستانه مرحله جدیدی از روند ساخت و بازسازی عراق قرار داریم. مقتدی صدر در این زمینه گفت: "ما در آستانه مرحله جدیدی از روند ساخت عراق با یک دولت دموکراتیک و تکنوکرات هستیم که همگان را زیر سایه عراق جمع کند".



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدر و حکیم خواستار مذاکره تمام گروه ها برای تشکیل دولت جدید عراق شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..