تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا مصرف مواد? غذایی? شیرین? در? وعده? سحری ممنوع است

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد کاظم زاده با بیان اینکه روزه داران همانند زمانی که روزه نیستند، سه وعده غذا باید در برنامه خود داشته باشند، گفت: این وعده ها شامل افطار، شام و سحر است، و صرف غذا در دفعات کمتر از 2 بار، در سال هایی که ماه رمضان در فصل تابستان است، توصیه نمی‌شود.

وی افزود: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد، تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

کاظم زاده اظهارکرد: با توجه به ساعت صرف افطار و فاصله آن  تا وعده سحری، می توان ساعتی پس از افطار وعده غذایی مانند شام سبک صرف کرد؛ که این به وضع خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد. 

وی، مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر و لبنیات (شیر و ماست و پنیر)، میوه  و سبزی، نان و غلات (برنج و نان) در هنگام افطار را توصیه کرد و گفت: علاوه بر این گروه غذایی، مصرف شیر گرم، فرنی و شیر برنج ، استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم (بدون روغن) که منبع خوبی از مواد نشاسته ای، فیبر، پتاسیم و منیزیوم است، مایعات به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه دار می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه به استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله  بین افطار تا سحر، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب و فیبر،اشاره کرد و افزود:  مصرف این مواد غذایی برای دستگاه گوارش بسیار مفید و مانع بروز یبوست می شود.

کاظم زاده گفت: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کند.

وی به نامناسب بودن مواد غذایی شیرین در وعده سحری افزود: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین، موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در پی آن کاهش قند خون می شوند، مصرف مواد غذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری، موجب گرسنگی زود هنگام می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا مصرف مواد? غذایی? شیرین? در? وعده? سحری ممنوع است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..