تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه عمیق به ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا

فولکس‌واگن نسخه ویژه کالیفرنیا از ون T6 را به مناسبت سالگرد عرضه‌ی این مدل عرضه کرده است که با تجهیزات ویژه و قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

شلوار دم‌پا گشاد، سبک موسیقی سایکدلیک راک (به‌طور خاص سبک راک روانگردان) و ون مسافرتی فولکس‌واگن T2 میکروباس، از جمله مهم‌ترین نمادهای فرهنگ آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ و دوران هیپی‌ها به شمار می‌روند. شاید بخش عمده فرهنگ مردم آمریکای آن دوران در این سه نماد (ون فولکس، موسیقی و هیپی‌گری) خلاصه شود. اگرچه خودروی مذکور در آلمان ساخته شد؛ اما توانست خود را به نمادی در تاریخی مردم آمریکا تبدیل کند. ون مسافرتی فولکس‌واگن T2 به لطف ظاهر متفاوت و کابین جادار، به‌عنوان وسیله‌ای ایده‌آل برای گشت‌وگذار طولانی، تفریح در تعطیلات آخر هفته و به‌خصوص کمپینگ در چمن‌زار ووداستاک ( فستیوال موسیقی Woodstock)، شناخته می‌شود. 

van Volkswagen Caravelle T2 type 2

ون مسافرتی فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۸ هنوز زنده است؛ اما علاقه‌مندان به چنین محصولی در بخش غربی اقیانوس اطلس (قاره آمریکا) به دلیل سیاست‌های تجاری فولکس واگن در فروش، قادر نیستند آخرین نسخه T6 را خریداری کنند. از سویی دیگر، فولکس‌واگن درک می‌کند که آمریکایی‌ها هنوز هم دوست دارند با ون بزرگ T6 به گشت‌وگذار بپردازند؛ به همین دلیل تصمیم گرفت تقریبا ۱۲ دستگاه از این ون مسافرتی را به مناسبت سی‌امین سالگرد تولید نسخه سفارشی کالیفرنیا روانه گالری گولدن استیت کند. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

نسخه کالیفرنیا از سال ۱۹۸۸ تاکنون در بازار حضور داشته است و مدل استاندارد ون فولکس‌واگن T6 را به‌ مبارزی توانمند در تعطیلات آخر هفته تبدیل می‌کند. سقف فلزی استاندارد با یک چادر پاپ‌آپ (تاشو) جایگزین شده است و اکثر فضای داخلی ون برای قرار گرفتن آشپزخانه کوچک، فضای انبار اضافه و محل نشیمن در اختیار قرار می‌گیرد. 

سفر ما از فرودگاه لس‌آنجلس آغاز می‌شود، جایی که مهندسان فولکس‌واگن همراه با چند دستگاه ون کمپر نیم‌تنی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا ورود ما را خوشامد گفتند. یکی از این وسایل نقلیه تفریحی در طی سه روز آینده خانه ما خواهد بود. در این سفر، ون مسافرتی دارای تریم سرخ اقیانوسی (Ocean Red) بود که بیش‌تر شبیه یک آپارتمان لوکس به نظر می‌رسد تا این‌که شبیه وانت کمپر باشد. 

ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 به‌طور کامل با دو بخش مجزا برای خواب، اجاق گاز، یخچال، دوش عقب با مخزن آب ۱۱۰ لیتری، چند خروجی برق سه شاخه و سینک آشپزخانه تجهیز شده است. سفر خود را در امتداد ساحل اقیانوس اطلس آغاز کردیم، که شامل ۸۰۰ کیلومتر مسافت در جاده‌های خوش‌منظره، بزرگراه‌های اطراف و دو شب کمپینگ واقعی در خارج از مالیبو و سانتا باربارا بود. خوشبختانه ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا برای چنین روزهایی ساخته شده است و در حتی سخت‌ترین شرایط نیز می‌تواند راحتی سرنشینان را فراهم کند. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

ون مسافرتی فولکس‌واگن از پیشرانه ۲.۰ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است و قدرت تولیدی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دوکلاچه به تمام چهار چرخ فرستاده می‌شود. ون فولکس‌واگن T6 قادر است در زمان ۹.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که با توجه به حجم پیشرانه و دیگر مشخصات مناسب به نظر می‌رسد. خوشبختانه ون بزرگ و جادار فولکس‌واگن به‌خوبی توانست از مهمانان خود در بزرگ‌راه‌های جنوب کالیفرنیا برای رسیدن به کمپ پذیرایی کند. با توقف در چند پارکینگ ساحلی در کنار راه، ون مسافرتی توانست نظر جمعیت زیادی را به خود جلب کند. یکی از کسانی که شیفته این ون مسافرتی شده بود و خودش صاحب یک مرسدس بنز اسپرینتر (Mercedes Benz Sprinter) است، بدون دعوت وارد ون شد و در صندلی عقب قرار گرفت؛ قبل از این‌که فرصت جواب دادن داشته باشیم از من پرسید، این ون الکتریکی است؟ البته مدل اروپایی را با نسخه آینده فولکس‌واگن I.D. Buzz اشتباه گرفته بود! در ادامه پرسید چه موقع ما در آمریکا می‌توانیم این ون مسافرتی را تهیه کنیم؟ به نظر می‌رسد که شوق و شور بسیاری برای خرید جدیدترین نسخه کالیفرنیا از ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 به‌خصوص در ایالت کالیفرنیا وجود دارد.

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

پس از چند ساعت سفر مداوم، به اردوگاه خصوصی در اطراف اقیانوس اطلس رسیدیم. پس از پیاده‌روی جسورانه در تپه‌های اطراف، باید ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 را برای ماندن شب آماده می‌کردیم. وسایل مورد نیاز را در فضای باز روی زمین گذاشتیم و برای روشن کردن آتش آماده شدیم. پس از آزمایش امکانات و تجهیزات مخصوص خواب ون از جمله سقف پاپ‌آپ الکتریکی، صندلی‌های تاشو و صندلی‌های چرخشی جلو توسط یکی از مهندسان فولکس‌واگن، نوشیدنی‌ها را از یخچال ون تخلیه کردیم و برای شب اردو زدیم. ایستادن در کنار آتش و گفتگوی دوستانه همراه با تماشای تلویزیون، لذت‌هایی دارد که شاید تنها بتوان با ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 تجربه کرد. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

روز بعد فرا رسید و پس از صرف صبحانه و نوشیدن قهوه، به بزرگراه ۱۰۱ رفتیم تا به سمت سانتا باربارا حرکت کنیم. بار دیگر توقف در کنار چند پارکینگ ساحلی باعث شد افراد محلی دور ما جمع شوند؛ اکثر آن‌ها می‌خواستند بدانند چه موقع می‌توانند ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا را خریداری کنند و چقدر برایشان هزینه خواهد داشت.

سانتا باربارا اولین توقف‌گاه بود و دومین مرحله از سفر ما به سمت جنگل ملی لس پدرس منتهی شد. این جایی است که نسخه کالیفرنیا از ون فولکس‌واگن ما را واقعا شگفت‌زده کرد. در ناحیه کوهستانی واقع در شمال سانتا باربارا، ون مسافرتی توانایی‌های خود را در عبور از دره‌های عمیق و باریک نشان داد.وزن ون با چمدان، اجاق گاز و یخچال کوچک تقریبا به ۲۷۲۰ کیلوگرم رسیده بود؛ اما عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای در جاد‌ه‌های ناهموار و پیچ‌های صعب‌العبور از خود نشان داد. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

خوشبختانه این ون دارای حالت اسپرت است و فولکس‌واگن چنین استفاده‌ای را پیش‌بینی کرده. پیشرانه ۲.۰ لیتری ون به‌خوبی بهبود یافته است که باعث می‌شود پاسخ‌گویی دریچه گاز بهتر شود و استفاده از سیستم کنترل انطباقی شاسی (به‌عنوان گزینه اختیاری)، منجر به عملکرد عالی ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا شد. سیستم فرمان پاسخ‌گو و سبک‌وزن، بازخورد خوبی از جاده داشت و عملکرد مناسبی در مسیرهای ناهموار از خود به نمایش گذاشت. شاید بتوان نشستن پشت فرمان این ون مسافرتی را با برداشتن گلف و ضربه زدن به توپی سنگین‌تر از توپ گلف مقایسه کرد. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

پس از پیاده‌روی ماجراجویانه در جنگل لس پدروس، برای دومین شب متوالی کمپ را راه‌اندازی کردیم. این بار با استفاده از یک دستک پنهانی هوشمندانه در زیر صندلی مسافر برای باز کردن سایبان بیرونی و کشیدن صندلی‌های تاشو نصب‌شده در عقب، فضای بسیار مناسبی برای استراحت و لذت بردن از منظره کوه‌های اطراف فراهم شد. این لذت‌ها در کنار هم باعث می‌شود ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 به‌عنوان بهترین خاطره آمریکایی‌ها در ذهن باقی بماند. 

روز آخر با ترافیک در بزرگراه ۴۰۵ مواجه شدیم و ناهار را خیلی سریع در رستوران زنجیره‌ای In-N-Out burger صرف کردیم. در ساعت‌های آخر خداحافظی با ون مسافرتی، فهمیدم که نمی‌خواهم آن را از دست بدهم و به علت علاقه شدید آمریکایی‌ها پی بردم. واقعا آن‌ها حق دارند برای چنین وسیله نقلیه راحتی دیوانه شوند؛ مخصوصا اگر عمری را با عشق تفریح و تعطیلات آخر هفته در جاده گذرانده باشند. 

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا

مقاله‌های مرتبط:

ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا با توجه به نرخ فعلی ارز، قیمت بسیار بالایی دارد. این مدل خاص (نسخه سرخ اقیانوسی)، در ایالات متحده قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت که بسیار گران به نظر می‌رسد. این قیمت وقتی زیاد است که آن را با سایر وسایل نقلیه تفریحی مانند ون مرسدس اسپرینتر و فورد ترانزیت (Ford Transit) مقایسه کنیم. خوشبختانه تریم‌های پایین‌تر ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 با قابلیت‌های کمتر، در مقایسه با رقبا قیمت پایین‌تری دارند؛ به‌طوری که مدل پایه در حدود کمتر از ۴۵ هزار دلار هزینه دارد. البته می‌توان قیمت ۴۵ هزار دلار را برای یک ون در کلاس خودروی تفریحی بسیار مناسب دانست.

متأسفانه مهندسان فولکس‌واگن در طول سفر به ما اطمینان دادند که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه ون مسافرتی T6 در داخل ایالات متحده آمریکا ندارد و مهم نیست که علاقه‌مندان چه مقدار از ما سؤال می‌کنند. حداقل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ون فولکس‌واگن  I.D. Buzz در سال ۲۰۲۲ عرضه شود؛ یک ون تمام الکتریکی که شاید بتواند دوباره در کلاس خودروی تفریحی و اتوبوس کوچک، نام فولکس‌واگن را زنده کند. البته امیدواریم که این ون تمام الکتریکی بتواند عملکرد جذاب و فوق‌العاده‌ای شبیه نسخه کالیفرنیا از ون مسافرتی فولکس‌واگن T6 نمایش دهد.

Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا Volkswagen T6 California van / ون تفریحی فولکس‌واگن T6 کالیفرنیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه عمیق به ون مسافرتی فولکس واگن T6 کالیفرنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..