تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی "موزه مجازی فرش ه&a

به مناسبت هفته میراث فرهنگی، نخستین تالار از "موزه مجازی فرش های تاریخی- هنری ایران" همزمان با هفته میراث فرهنگی روی سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بارگذاری می شود.

شکوفه مصباحی مسئول گروه پژوهشی حفاظت و مرمت فرش پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی– فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر، هدف از راه اندازی موزه مجازی فرش های تاریخی- هنری ایران را ایجادِ فرصتی دوجانبه برای فرش های موزه ای و مخاطبین آنها اعلام کرد.

به گفته وی، در این موزه از یک سو برای مخاطبان و علاقمندان به آثار موزه ای شرایطی فراهم می شود که بدون حضور فـیزیکی در مـوزه ها و از طریق شبکه های ارتباطی به بخشی از محتوای مجموعه های تاریخی و فرهنگی موزه ها و کاخ-موزه های مختلف دسـترسی پیـدا کـنند و از نقاط مختلف جهان به گردشگریِ فرهنگی و هنری در دنیای مجازی بپردازند.

این موزه به متولیان موزه ها این امکان را می دهد که از شیوه های نوین مستندنگاری و معرفی و نمایش آثار بهره ببرند و فرش های خود را به دور از محدودیت های نمایشگاهی و محیطی و انتقال آثار موزه ای در فضایی مجازی برای تعداد بیشتری از مردم به نمایش بگذارند، همچنین برای پژوهشگران و علاقمندان امکان دسترسی آسان و تفحص در اینگونه آثار موزه ای را فراهم آورند.

مصباحی با اشاره به مطرح شدن ایده ی اولیه ی موزه ی مجازی فرش توسط رئیس ایکوم ایران، گفت: با توجه به تنوع فرش های موزه ای و تعداد این گروه از آثار در موزه ها و مراکز مختلف کشور و نیز امکاناتی که فناوری می تواند در اختیار ما بگذارد، طرحِ "موزۀ مجازی فرش های تاریخی- هنری ایران" پیشنهاد شد تا به مرور زمان قسمت های مختلف این موزه ی مجازی شکل گرفته و با یکدیگر عجین شوند.

وی با بیان این نکته که در طرح پیشنهادی برای موزه ی مجازی فرش های تاریخی ایران یک موزه با امکان گسترش و قابلیت ارتقا در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: این طرح با همکاری، مساعدت و حمایت ارگان ها و مدیریت و کارشناسان محترم مراکز مربوطه به اجرا رسیده و مورد بهره وری علمی- پژوهشی و معرفی و ایجاد اهداف گردشگری قرار گیرد.

در حال حاضر تالار نخست این موزه با نام مشاهیر و پادشاهان طراحی و برای بازدید عموم ارایه می شود.

مدیر علمی و اجرایی این طرح اظهار کرد: این بخش از موزه ی مجازی با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران)، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثارتاریخی-فرهنگی، موزه فرش ایران، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران شکل گرفته است.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی "موزه مجازی فرش ه&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..