تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل مشکلات معلمان غیردولتی نیازمند قانون اصلاحی است

ساعت: 12:59 منتشر شده در مورخ: 1397/02/27 شناسه خبر: 1363781

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دیدگاه نسبت به مجموعه آموزش و پرورش و مدارس غیردولتی باید تغییر کند، قانون اصلاحی می‌خواهد، دستورالعمل اصلاحی می‌خواهد؛ باید شرایط شما دیده شود و مقررات جدید مصوب تا مشکلات‌تان مرتفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، عسکری نیکزاد چهارشنبه شب با حضور در اولین گردهمایی انجمن صنفی کارگری معلمان و مربیان غیردولتی مازندران، ضمن شنیدن مطالبات و اظهارات معلمان مدارس غیردولتی استان، اظهار کرد: نه تنها معلمان مدارس غیردولتی دیده نمی‌شوند، بلکه معلم خوب دیده نشده است؛ کلا فرهنگیان و آموزش و پرورش خوب دیده نشده است.

وی با اعلام این مطلب افرود: تخصیص بودجه به اموزش و پرورش استان، بسیار بسیار کمتر از نیاز این دستگاه برای هزینه‌های پرسنلی و جاری بوده است و بر این اساس، اگر حمایت برخی مسئولان و نمایندگان مجلس نبود، ما حتی در تأمین هزینه معلمان دولتی هم مانده بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در کنار سایر مطالبات مطروحه، مشکل اصلی شما، تبعیض است؛ اظهار کرد: مدارس غیردولتی برای کاهش هزینه‌های دولت ایجاد شده است و بنا بود تا هزینه‌های دولت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تأمین هزینه‌ها از سوی اولیا کم شود، هر چند در ابتدا این طرح اصلا موفقر نبود اما در ادامه موفق‌تر و بهتر شد.

این مسئول با بیان اینکه اینکه معلمان غیردولتی در استان کم است، درست؛ اما مربوط به تمام معلمان نمی‌شود؛ خاطرنشان کرد: شما معلمان غیردولتی مشمول قانون کارید و طبق ساعت کاری فعالیت‌تان، حقوق می‌گیرید و بیمه می‌شوید، یعنی هر چقدر کار کنید، حقوق می‌گیرید و بیمه می‌شوید.

نیکزاد تصریح کرد: واقعا دیدگاه نسبت به مجموعه آموزش و پرورش و مدارس غیردولتی باید تغییر کند، قانون اصلاحی می‌خواهد، دستورالعمل اصلاحی می‌خواهد؛ باید شرایط شما دیده شود و مقررات جدید مصوب تا مشکلات‌تان مرتفع شود.

وی با اشاره به موضوع قراردادهای سفید امضا در برخی مدارس غیردولتی که میان کارفرما و معلمان بسته می‌شود، تأکید کرد: در این ماجرا مقصر اصلی خودتان هستید، چه کسی این قراردادها را جز خودتان امضا می‌کند. یک بخش از کار را شما باید مدیریت کنید، شما باید کمک کنید. اگر قانون در مدارس غیردولتی رعایت شود، بخشی از مشکلاتتان حل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود بیش از 700 مدرسه و 10 هزار معلم غیردولتی در استان، بیان کرد: ما یک سری افراد را ساماندهی و سازماندهی کردیم تا در سال‌جاری، به‌صورت منظم از مدارس غیردولتی بازدید کنیم و مطمینا با واحدهای متخلف تا لغو مجوز آن‌ها نیز برخورد خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌جاری تمامی قراردادهای میان کارفرما و معلمان در مدارس غیردولتی به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود تا دیده شود، متذکر شد: البته شما باید ما را درصحت و سقم این قراردادها و عدم بستن قراردادهای صوری یاری کنید.

نیکزاد با بیان اینکه اگر واقعا بدنبال حل مشکلاتتان هستید باید تشکیلاتی و قانونمند جلو بروید نه شخصی و احساساتی؛ اضافه کرد: در کنار این موضوع باید با نمایندگان مجلس و سایر مسئولان ذیربط بنشینید، طرح بدهید، پیشنهاد و راهکار بدهید تا به یک تصمیم و پاسخ صحیح برسید.

وی ادامه داد: یک بخش از مشکلات شما به دست خودتتان و با عدم امضای قراردادهای سفید امضا و غیرمنصفانه حل خواهد شد و دوم اینکه به جای احساسی و شخصی عمل کردن باید تشکیلاتی و منطقی عمل کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: هر کجا لازم باشد من و سایر کارشناسان و همکارانم برای مشاوره و کمک در جهت تدوین آیین‌نامه‌ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل مشکلات معلمان غیردولتی نیازمند قانون اصلاحی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..