تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاهی که شما را زیباتر می‌کند/ اشتهاآور‌های طبیعی برای بچه‌های بدغذا/ راز طول عمر بیشتر زنان چیست؟/ عوارض دارو‌های تقویت مفاصل که کار دستتان می‌دهند

دانشمندان معتقدند بدن زن‌ها به دلیل وجود جفت کروموزوم یکسان از ظرفیت ایمنی بالاتری نسبت به بدن مردان برخوردار هستند. 

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راهی برای اصلاح بدغذایی کودکان

بی اشتهایی و بد غذایی سنین کودکی، یک مشکل شایع در بسیاری از کودکان است.

بهتر است بدانید که مصرف برخی از مواد غذایی یا افزودن آن‌ به وعده‌های غذا، می‌تواند اشتهای کودکان را برای خوردن بیشتر غذا تحریک کند.

سبوس گندم، لیمو ترش، ادویه‌های خوش طعمی مثل رزماری، ترخون، آویشن و آلوئه ورا از جمله این مواد غذایی هستند، علاوه بر این جایگزین کردن تنقلات و خوراکی‌های طبیعی، میوه و سبزیجات و حذف خوراکی‌های غیر بهداشتی از راهکار‌های دیگر برای افزایش اشتها در کودکان است.

راز طول عمر بیشتر زنان چیست/ عوارض دارویی برای درد مفاصل/ خطری که به سرطان روده منجر می شود

عوارض گلوکوزامین

یکی از دارو‌های مسکن برای درمان بیماری‌های مفصلی قرص‌های مکمل گلوکوزامین است.

گلوکوزامین ماده موثر در فرآیند غضروف سازی در بدن بوده و ماده تشکیل دهنده بسیاری از دارو‌های بیماری‌های مفصلی نظیر آرتروز است؛ میزان و دوز استفاده از این دارو باید با نظر پزشک تعیین شود، ناراحتی‌های گوارشی مثل اسهال و بالارفتن فشار خون از عوارض این دارو گزارش شده است.

زنان بیش از مردان عمر می‌کنند

مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد زنان به طور میانگین حدود ۵ سال و نیم نسبت به مردان عمر بیشتری می‌کنند, پژوهشگران هنوز علت اصلی طول عمر بیشتر زنان را کشف نکردند، با این وجود برخی یافته‌های علمی و آمار‌ها  طول عمر بیشتر زنان را توجیه می‌کند.

در بدن زنان دو کروموزوم X  و در بدن مردان یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y  وجود دارد؛ دانشمندان معتقدند بدن زن‌ها به دلیل وجود جفت کروموزوم یکسان از ظرفیت ایمنی بالاتری نسبت به بدن مردان برخوردار هستند. 

پژوهشگران ویژگی‌های رفتاری زنان را هم در طول عمر موثر می‌دانند؛ زنان نسبت به مردان کمتر سیگار می‌کشند و کمتر از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند.  از سوی  دیگر مردان به نسبت زنان بیشتر در حوادث رانندگی کشته می‌شوند و بیش از آن‌ها اقدام به خودکشی می‌کنند.

راز طول عمر بیشتر زنان چیست/ عوارض دارویی برای درد مفاصل/ خطری که به سرطان روده منجر می شود 

خواص فوق العاده زعفران برای پوست 

زعفران یکی از با ارزش‌ترین و پرخاصیت‌ترین گیاهان است که بیشتر به عنوان چاشنی و رنگ دهنده غذا استفاده می‌شود.

زعفران موجب کاهش چربی و فشار خون شده و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. زعفران داروی آرام بخشی است که خواص ضد افسردگی دارد، حتی در طب سنتی از زعفران به عنوان یک ماده شادی آور یاد شده است.

بهتر است بدانید زعفران برای شادابی پوست هم مفید است؛ برای این منظور مقداری زعفران را با نصف فنجان شیر یا ماست تازه ترکیب کرده و به مدت نیم ساعت صبر کنید.

مخلوط بدست آمده را به آرامی روی پوست بمالید و سعی کنید مخلوط تمام پوست صورت را پوشش دهد، سپس اجازه دهید تا این ماسک زعفران به مدت بیست دقیقه روی پوست باشد؛ برای داشتن پوستی شفاف استفاده از این ماسک هفته‌ای یک‌بار توصیه می‌شود.

راز طول عمر بیشتر زنان چیست/ عوارض دارویی برای درد مفاصل/ خطری که به سرطان روده منجر می شود

پولیب روده چیست؟ 

پولیپ روده یکی از مشکلات گوارشی است که به دلیل رشد غیر معمول سلولی در روده ایجاد می‌شود.

به تازگی پزشکان و محققان دانشگاه پنسیلوانیا با مطالعه بر روی ۱۶ هزار بیمار مبتلا به پولیپ روده و انجام آزمایشات کولونوسکوپی بر روی آن‌ها دریافتند برخی از پولیپ‌ها از ابتدا مستعد تبدیل به سرطان روده هستند؛ همچنین این محققان نشان دادند که احتمال ابتلا به سرطان روده در کسانی که پولیپ‌های کوچک و غیرپیشرفته داشتند بسیار پایین بوده و مانند کسی است که اصلا پولیپی ندارد.

این آزمایشات همچنین نشان داده‌اند روده کسانی که طی عمل جراحی پولیپ پیشرفته خود را برداشتند همچنان مستعد ابتلا به سرطان روده است. 

راز طول عمر بیشتر زنان چیست/ عوارض دارویی برای درد مفاصل/ خطری که به سرطان روده منجر می شود

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاهی که شما را زیباتر می‌کند/ اشتهاآور‌های طبیعی برای بچه‌های بدغذا/ راز طول عمر بیشتر زنان چیست؟/ عوارض دارو‌های تقویت مفاصل که کار دستتان می‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..