تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زنان  اغلب به دلیل بیداری کودکان در طول شب  یا به دلیل وجود مشکلات دوران یائسگی از قبیل گرگرفتگی‌های شبانه با کم‌خوابی مواجه می‌شوند. کم‌خوابی ارتباط مستقیمی با خطر ابتلا به دیابت  همچنین چاقی دارد؛ معمولاً در چنین شرایطی تنظیم سطح گلوکز برای بدن دشوار می‌شود و این خود یکی از عوامل افزایش وزن است.
مرد‌ها راحت‌تر وزن خود را کاهش می‌دهند

شاید بار‌ها به این موضوع فکر باشید که چرا همسر شما با ایجاد چند تغییر جزئی در رژیم غذایی خود می‌تواند در طی دو ماه حداقل ۱۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد.

به گفته دکتر گیلیان مولر گودارد که متخصص تغذیه به طور طبیعی درصد چربی بدن زنان نسبت به مرد‌ها بیشتر است و بدن مرد‌ها معمولاً عضلانی‌تر است؛ عضله نسبت به چربی فعال‌تر است و انرژی بیشتری در غالب کالری مصرف می‌کند.

جثه مرد معمولاً از جثه زن بزرگ‌تر است و انرژی بیشتری در غالب کالری مصرف می‌کند به همین خاطر مردان نسبت به زنان با مصرف کالری بیشتر می‌توانند وزن خود را ثابت نگه دارند  یا کاهش وزن راحت‌تری داشته باشند.

چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می شوند؟ متابولیسم کمتر

 گیلیان مولر گودارد گفت:  سطح استروژن بدن زنان در دوران یائسگی کاهش پیدا می‌کند در نتیجه میزان عضلات بدن هم کم شده و همین موضوع باعث کاهش متابولیسم می‌شود؛ برای ثابت نگه داشتن وزن  یا کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنیم.

کاهش استروژن هم یکی از دلایلی است که منجر به ایجاد اختلال متابولیسم می‌شود و  این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

کاهش توده عضلانی

به گفته دکتر گیلیان مولر گودارد کاهش عضلات بدن که در بالا هم به آن اشاره شد منجر به کاهش کالری می‌شود که بدن برای ثابت نگه داشتن  یا کاهش وزن به آن نیاز دارد. علاوه بر این رسوب چربی‌ها  هم می‌تواند روند کاهش وزن را با مشکل رو به رو کند.

چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می شوند؟ چگونه بعد از سن ۴۰ سالگی روند کاهش وزن راحت‌تری داشته باشیم؟

به گفته دکتر گودارد ورزش کلید حل مشکلات است. ورزش‌های هوازی و ایروبیک میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد. بهتر است که هر دو نوع این فعالیت‌ها را در تمرینات هفتگی خود بگنجانید.

کاهش مصرف کالری‌ها

پری هالپرین که از متخصصان تغذیه است می‌گوید: کاهش وزن در واقع به معنای مصرف کالری کمتر است، اما ماده غذایی که مصرف می‌کنید هم اهمیت زیادی دارد.

مراقب میزان مصرف غذا باشید و پروتئین‌هایی مثل مرغ و ماهی، ماست، کربوهیدرات‌هایی مثل غلات و میوه‌ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید و از چربی‌های سالم مثل روغن زیتون و آووکادو و همچنین سبزی‌ها استفاده کنید.

اگر میزان مصرف کالری روزانه خود را به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز برسانید به طور سالم می‌تواند در هر هفته تا یک کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می شوند؟

گودارد بیان کرد:  کاهش مصرف کربوهیدرات و اجتناب از مصرف شیرینی‌های مصنوعی مثل نوشیدنی‌های رژیمی هم معمولاً برای بیشتر زنان مفید واقع می‌شود؛ این می‌تواند به پایین نگه داشتن سطح انسولین کمک کند.

صبحانه بخورید

حذف وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در متابولیسم بدن شود و پیغامی برای بدن ارسال می‌شود تا از کالری‌های ذخیره شده استفاده کند و کالری‌ها توسط بدن سوزانده نمی‌شوند.

هالپرین گفت: بهتر است صبحانه‌ای سرشار از پروتئین شامل تخم‌مرغ داشته باشید و میوه‌ها را جایگزین آب میوه‌های شیرین کنید تا بدنتان فیبر هم دریافت کند.

چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می شوند؟

اگر تمام این کار‌ها را انجام دادید، اما موفقیتی در روند کاهش وزنتان حاصل نشد بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتواند یک برنامه غذایی به منظور رسیدن به هدفتان در اختیار شما بگذار‌د. با تمام این اوصاف باید بدانید هرچه سنتان بالاتر رود نبرد سخت‌تری پیش رو خواهید داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا بانوان میانسال دیرتر لاغر می‌شوند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..