تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی قوانین فیزیک در این سحابی فضایی نقض می‌شود + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان به تازگی موفق به شناسایی نور لیزر ساطع شده از سحابی مورچه (the Ant Nebula) با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل شده اند.

تیمی ازدانشمندان درحال بررسی پدیده نادر بازتابش نور لیزر از قلب سحابی سیاره‌ای (Menzel ۳) هستند که به نام سحابی مورچه شناخته می‌شود.


سحابی Menzel ۳، در فاصله ۸ هزارسال نوری از زمین و درصورت فلکی نورما (constellation Norma) قرار دارد؛ این سحابی در سال ۱۹۲۰ میلادی به وسیله منجمی به نام (Donald Menzel) کشف شده و به دلیل شباهت آن به ساختارفیزیکی بدن مورچه، سحابی مورچه نام گذاری شده است.

اکنون دانشمندان آژانس فضایی اتحادیه اروپا (ESA) درحال بررسی برروی این سحابی و تابش نور لیزر از آن با استفاده ازتلکسوپ قدرتمند مادون قرمز هرشل هستند و درنظر دارند یافته‌های جدیدی درباره اشعه لیزر ناشی از انفجار گازهیدروژن در مرکز این سحابی به دست آورند.

مکان قرار گیری تلسکوپ هرشل در زمین و در اتاقی کاملاً ایزوله و بدون کوچکترین آلودگی است تا بتواند تصاویری با کیفیت ازاین سحابی منحصربه فرد ثبت کند.


پژوهش درباره این سحابی که کوتوله سفید دوتایی است (کوتوله سفید حالتی است که ستاره منبع انرژی خود را ازدست می‌دهد و به جرمی فشرده و بدون نور تبدیل می‌شود)، چگونگی انتشار اشعه لیزر ناشی از انفجار گاز هیدروژن و  بررسی اینکه چگونه این سحابی برخلاف قوانین فیزیکی ابعادی کوچک ندارد،  به وسیله دانشمندان دانشکده فیزیک دانشگاه منچستر با همکاری دانشمندان ESA درحال انجام است.


محققان اعتقاد دارند امکان دارد یک ستاره مخفی دوم در قلب این سحابی پنهان شده باشد و این موضوع سبب جلوگیری از کاهش جرم و نور آن می‌شود.
منبع:newatlas

انتهای پیام/

ستاره‌ای پنهان درقلب سحابی مورچه+تصاویر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی قوانین فیزیک در این سحابی فضایی نقض می‌شود + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..