تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس پایتخت نیاز داریم/ ۳۰ درصد فضای آموزشی استان وضعیت نگران کننده‌ای دارند

16 هزار کلاس در استان تهران نیازمند مقاوم سازی استسرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به آمار مدارس نیازمند نوسازی و بازسازی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان شرایط نگران‌کنند‌ه‌ای دارند.

ناصر فتحی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره وضعیت مقاومت مدارس در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله اظهار کرد: برای ایمن سازی مدارس برخی از فضاها نیازمند مقاوم سازی و برخی نیاز به  بازسازی هستند که این  هر دوی این  فرآیندها  زمان‌بر هستند.

وی ادامه داد:‌ در شهر تهران ۲۵۰ مدرسه با قدمت بالای ۶۰ سال داریم و در استان هم ۷۷۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد که باید طی دو الی سه سال آینده با تامین اعتبار لازم به بازسازی این مدارس بپردازیم علاوه بر آن برای تخریب و احداث ۷۷۰۰ کلاس درس نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به آمار مدارس نیازمند مقاوم سازی گفت: استان تهران در شرایط فعلی  ۱۶ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی دارد  که باید با تامین اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان این فرآیند در دستور کار قرار گیرد. 

فتحی افزود: تامین اعتبار لازم برای تخریب و بازسازی مبلغ بالایی است که به تنهایی با تخصیص اعتبار برای نوسازی مدارس امکانپذیر نبوده بنابراین این اعتبار را از طریق  تغییر کاربری فضای آموزشی و تامین اعتبار از طریق تبدیل به احسن کردن ملک‌ها تامین خواهیم کرد تا روند عدالت آموزشی و تنظیم تراکم کلاسی در استان تهران که دارای فقیر‌ترین فضای آموزشی است تامین شود.

بهره برداری از ۴۲  فضای آموزشی جدید در مهر آینده

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۲ مدرسه نوساز در قالب ۵۰۰ کلاس درس به صورت طرح‌های خیری و دولتی در استان تهران بهره‌برداری خواهد شد که ۱۸ فضا در شهر تهران و ۲۴ فضا در شهرستان‌ها است و اعتباری ۷۵ میلیارد تومانی برای این منظور در نظر گرفتیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران درباره وضعیت مدارس بحرانی اظهار کرد: وضعیت ۳۰ درصد مدارس تهران نگران کننده است و بیشترین نگرانی را در شهرستان‌های تهران، ورامین و شهریار داریم همچنین در شهر تهران بیشترین مشکل را در مناطق ۱۲، ۶ و ۷ شاهد هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس پایتخت نیاز داریم/ ۳۰ درصد فضای آموزشی استان وضعیت نگران کننده‌ای دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..