تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی

برترین‌ها: چتر‌های طلایی مزین به مهره و گل روی سر پسران هفت ساله‌ای سایه می‌اندازد که روی شانه‌های پدر سوار هستند و با هم به سوی شهر کوهستانی مه هنگ سون (Mae Hong Son) در مرز شمالی تایلند می‌روند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی


حدود ۵۰ پسر که لباس‌های سبز و صورتی نئونی و سربند‌های ظریفی دارند، لب‌ها و گونه هایشان سرخ شده و برای مهمترین روز عمرشان آماده و با ضربات طبل و سنج و ناقوس همراهی می‌شوند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی


این مراسم برای ورود به آئین بودا برگزار می‌شود. جشن مهمی که هر سال توسط قوم شان برگزار می‌شود که در میانمار، چین، لائوس و تایلند زندگی می‌کنند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی


برای اینکه والدین بتوانند آرزوی پسرانشان را برای شرکت در این مراسم محقق کنند، مدت‌ها صرفه جویی می‌کنند، از بستگانشان کمک مالی می‌گیرند و حتی فقیرترین خانواده‌ها فرزنداشان را برای زندگی نزد خانواده‌های ثروتمند می‌فرستند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی
این مراسم نشان دهنده دوران کودکی بنیانگذار مذهب بودا، سیدارتا گوتاما است که حدود ۲۶۰۰ سال پیش به دنیا آمد. این پسران مایه احترام و افتخار خانواده هایشان به حساب می‌آیند. مراسم به مدت یک هفته در فصل خشک و قبل از سال نوی تایلند برگزار می‌شود، یعنی زمانی که بیشتر روستاییان و کودکان تعطیل هستند. مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی


این مراسم در چند مرحله از تراشیدن سر پسران و پیچیدن مو‌های چیده شده در برگ نیلوفر آبی توسط مادرانشان و نگه داشتن آن به عنوان یادگاری تا حمام کردن در آب معطر برگزار می‌شود.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی

آن‌ها لباس سفید می‌پوشند و با استفاده از یک خمیر آرایشی زرد طرح‌های جالبی روی سر و صورتشان می‌کشند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی


از حالا تا پایان مراسم، پسران مقام نیمه الهی دارن و اجازه ندارند زمین را لمس کنند یا خودشان راه بروند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی

روز سوم پسران به خانه بستگانشان می‌روند تا برای خانواده هایشان دعا کنند. بعد از پایان مراسم یک هفته‌ای پسران یکی دو ماه در طول تعطیلات مدرسه، در معبد زندگی می‌کنند و کتاب مقدس بودا را می‌خوانند.

مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم بودایی شدن پسربچه‌های تایلندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..