تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین/ مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز عصر چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه به‌همت بیت آن عالم ربانی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شیراز برگزار شد.
در این مراسم ملک‌زاده، به تلاوت آیات وحی پرداخت و در ادامه حسن پورشیرازی و خلیل نگهبان، مداحان اهل بیت(ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت و بعد از قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس به سخنرانی پرداخت.

تکریم عالم، تکریم و احترا به خدای آن عالم است
حجت‌الاسلام حدائق در ابتدا به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) فرمودند اگر کسی عالمی را تکریم، خدای آن عالم را تکریم کرده است لذا این ادب و حضور و احترام مردم شیراز و استان فارس و شهر قم در مراسم‌های وداع و تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت‌الله ایمانی، در حقیقت خدمت به خود آن‌هاست چرا که طبق این حدیث، اکرام و تجلیل از یک عالم فرزانه مثل آن عالم ربانی، تکریم و ادب و احترام به خدای آن عالم است.

تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین/ مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت
وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا؛ همان كسانى كه پيام‌هاى خدا را ابلاغ مى‌كنند و از او مى‏‌ترسند و از هيچ‌كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى ‌كند»، گفت: خداوند از واژه مبلغ برای انبیای الهی استفاده کرده است یعنی انبیا مبلغ دین بودند و اگر جایی توانستیم نشر معارف دینی داشته باشیم باید خداوند را شاکر باشیم.

مرحوم آیت‌الله ایمانی، مبلغی مجاهد و خستگی‌ناپذیر بود
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری اینکه امروز هفتمین روز درگذشت فقیه و عالمی وارسته و مبلغی مجاهد و خستگی‌ناپذیر است، گفت: نوع ما زمانی قدر می‌دانیم که نعمت از دستمان رفته باشد چه نعمت سلامتی، چه فرصت‌ها  و چه سایر نعمت‌هایی که خداوند به ما عنایت کرده است.
وی با بیان اینکه سال‌ها با مرحوم آیت‌الله ایمانی آشنایی داشته و با او همسفر بوده است، به بیان خصوصیات آن عالم ربانی پرداخت و افزود: آن مرحوم مبلغ شایسته دین خدا بود؛ قرآن می‌گوید انبیا و بندگان شایسته ما رسالت خدا را تبلیغ و منتشر می‌کنند و فقط از خدا می‌ترسند و از غیرخدا هراسی ندارند و همین برای آنان بس است که خداوند برای محاسبه اعمال آن‌ها را حسابرسی می‌کند.

نظام الهی، نظام شانسی نیست
حدائق با طرح این سئوال که چرا برخی در تبلیغ دین و رسالت روحانیت موفق هستند و برعکس برخی‌ها درجا می‌زنند، گفت: برخی‌ها این مسئله را پای شانس می‌گذارند در حالی که نظام الهی، نظام شانسی نیست بلکه نظام دقت است و خداوند ذره و مثقالی از خیر و شر با بندگان حساب می‌کند.
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله ایمانی 10 سال در شیراز خدمت کرد و در حوزه‌های علمیه این استان تحول فراوان ایجاد کرد و اصولاً خدمات عام‌المنفعه فراوانی انجام داد که من شخصاً شاهد آن بودم که ایشان چه کارهایی می‌کردند لذا اگر ایشان در طول پر برکت خویش به توفیقی دست یافتند، به واسطه تلاش‌های گسترده ایشان بود.

تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین
وی در ادامه به تبیین نکاتی برای موفقیت در تبلیغ دین پرداخت و گفت: اولین نکته برای موفقیت در تبلغ دین خدا، اخلاص و تقوای الهی است و کسانی موفق هستند که خدانگری در زندگی آن‌ها حرف نخست را می‌زند و برای خدا کار و زندگی کرده و حرف است تا نتیجه بگیرد اما برخی‌ها اخلاص ندارند و کار خیر می‌کنند اما رنگ ریا دارد در حالی که قرآن می‌گوید برای خدا کار کنید.
حدائق، دومین نکته را تداوم در تبلیغ دانست و گفت: تبلغ باید پیوستگی داشته باشد و مبلغین به طور خاص روحانیت و به طور عام عامه مردم نباید در تبلیغ دین خسته شوند چنانچه آیت‌الله ایمانی تا روزهای آخر زندگی پربرکتشان همواره دغدغه کار علمی و حوزه‌ها را داشتند لذا مردم تا آخرین نفس از خدا دفاع کنید.

قاطعیت و شهامت؛ از ویژگی‌های مبلغان راستین
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود فارس(عج) اظهار کرد: نکته دیگر که از ویژگی‌های مبلغان راستین است و انبیا در رأس و علما در ذیل آن‌ها تحت کفیل آن‌ها هستند، قاطعیت و شهامت است؛ مبلغ راستین باید خدا ترس باشد؛ قاطع و با شهامت حرفش را بزند. در احادیث اسلامی داریم که اگر کسی از خدا ترسید، خدا همه را از او خواهد ترسانید و اگر کسی از خدا نترسید، خدا او را از همه می‌ترساند.
وی اظهار کرد: امروز متأسفانه مشاهده می‌کنیم که حتی یک مدیر ما شهامت ندارد تا یک نهی از نکر به ارباب جمعی خود کند زیرا از خلق می‌ترسد و از خدا غافل.

هرچه خدمت انسان به دین بیشتر باشد، عناد دشمنان هم به او بیشتر می‌شود
حدائق با تأکید بر اینکه مبلغان واقعی توکلشان به خداست و این‌ها متصل به خدا هستند، گفت: هر چه خدمت انسان به دین بیشتر باشد، عناد دشمنان هم به او بیشتر می‌شود لذا انتظار نداشته باشید که اگر خدمت می‌کنید و صادق هستید، دیگر کسی به شما کمتر از گل هم نگوید؛ این یک قانون هست که مبلغان راستین، دشمنان سرسخت و پای کار دارند.

تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین/ مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد:‌ امام راحل نیز فرمودند سلامت انقلاب در چنین جاهایی رقم می‌خورد و زمانی باید نگران باشیم که دشمنان ما از ما تعریف کردند و اگر رئیس جمهور آمریکا از مردم و انقلاب و نظام ما تعریف کرد، باید ببینیم چه کردیم که این‌گونه شده است زیرا سلامت ما در همین است که دشمن ما را نشانه گرفته است در حالی که برای یک مؤمن یاری خدا، بس است و اگر کسی با غیبت و تهمت مؤمن را را خراب می‌کند، باید بداند که نصرت خداست که در راهی قدم گذاشته است که با او دشمنی می‌کنند و کسانی که ناخالصی و نفاق دارند در مقابل او صف‌آرایی می‌کنند.

مقدمه شهامت و شجاعت، خداترسی است
وی گفت: اگر می‌خواهیم به آن شهامت و شجاعتی که قرآن کریم برای مبلغان دین به کار می‌برد، برسیم، باید بدانیم سر مقدمه آن شهامت و شجاعت، خداترسی است و بایداز خدا ترسید تا شجاع شویم و از خداوند حساب ببریم تا از دیگران نهراسیم.
 
مبلغان راستین در نظام خلقت طراز را خدا قرار می‌دهند
حدائق با تأکید بر اینکه ناملایماتی که مدافعان حریم دین و دیانت تحمل می‌کنند را خداوند بی  اجر و مزد نمی‌گذارد، افزود: مبلغان راستین با این ویژگی‌ها از غیر از خدا نمی‌ترسند و در نظام خلقت طراز را خدا قرار داده و رضایت الهی را در نظر می‌گیرند.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه سخنان خود خدمات و فعالیت‌های آیت‌الله ایمانی را یادآور شد و گفت: در پیامی که مقام معظم رهبری برای تسلیت به‌مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله ایمانی فرمودند چند نکته آمده است، یکی اینکه ایشان را عالمی مجاهد، فردی باسواد و فقیهی وارسته توصیف کردند که در دوران دفاع مقدس هم نقش مهمی ایفا کرد.
وی یادآور شد: برادر مرحوم آیت‌الله ایمانی، شهید نصرالله ایمانی در 20 اردیبهشت‌ماه 61 به شهادت رسید، ولادت آیت‌الله ایمانی در 20 اردیبهشت‌ماه سال 26 و روز خاکسپاری ایشان هم 20 اردیبهشت‌ماه 97 بود.
حدائق ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند ایشان عالم مجاهد و شخصیتی که در دوران دفاع مقدس در عرصه دفاع از ارزش های انقلاب حضور داشت بودند؛ به حق و انصاف هم آن مرحوم در امامت جمعه نیز از جمله نوادر ائمه جمعه‌ای بودند که از زمان امام راحل به این سمت منصوب شده و تا امسال این پست را داشتند.
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز اضافه کرد: جمله دیگر مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان این است که آن عالم ربانی را فردی خدوم و دارای روحیه خدمتگذاری و روحانی پرتلاش و انقلابی توصیف کرده‌اند.

اشاره به نقش بی‌بدیل مرحوم آیت‌الله ایمانی در ساماندهی حوزه‌های علمیه
وی با بیان اینکه انصافاً تلاش مرحوم آیت‌الله ایمانی در کازرون برای احیای حوزه‌های علمیه باعث شده بود که علمای بزرگی به حیرت وادارند، گفت: زمانی که آن مرحوم به شیراز آمدند، کمر همت برای ساماندهی وضعیت حوزه‌های علمیه فارس بستند و در این راستا حوزه‌های متعددی احداث کردند و هم‌اکنون 914 استاد و طلبه در حوزه‌های تحت اشراف ایشان اعم از حوزه نخبگان، سفیران هدایت، حوزه‌های علمیه خواهران و غیره مشغول به فعالیت هستند که این کار بسیار سختی است آن هم تربیت و هم پرورش فکری و اخلاقی طلاب و هم تأمین معیشت آنان و انصافاً ایشان در این راه مجاهدت کردند.
حدائق این نکته را یادآور شد که مرحوم آیت‌الله ایمانی در شب‌های جمعه هر هفته تعدادی مبلغ دینی را به روستاهای مناطق محروم اعزام می‌کرد تا پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی مردم باشند یعنی دغدغه تبلیغ دین داشت.
وی در ادامه خطاب به مسئولان و علما تأکید کرد که خداوند در 28 مورد از آیات قرآن کریم فرمودند «...يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ...؛ ... همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و زکات می‌پردازند...» توأماً به کار برده است و در آیه 4 سوره لقمان در تبیین محسنین مطالبی فرموده است و در آیه دیگری هم در تبیین متقین نکاتی اشاره کرده است لذا باید در نوع آیات قرآن دقت کنیم.

تقدم با کار فرهنگی است
حدائق با تأکید بر اینکه تقدم با کار فرهنگی است و این ما هستیم و این قرآن کریم، گفت: مسئولان، وزرا، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما باید اول دغدغه « يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ» را داشته باشند، لذا اول باید با خدا پیوند داشت و اگر ایطور شد، این اوضاع نابسامان اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی وجود نخواهد داشت.

تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین/ مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت

مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت، گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود احساس تعهد آن عالم را یادآور شدند چرا که ایشان گاهاً وارد کارهایی می‌شدند که منفعت شخصی نداشت به عنوان مثال پیگیری مجدانه‌ای برای ساخت زائرسرای 500 تخته درمشهد مقدس برای افراد بی‌بضاعت استان فارس بود.
وی ادامه داد: آن مرحوم در نوع کارها و مسائل اجتماعی و تأمین معیشت مردم به جد کوشا بود و در این زمینه دغدغه داشت و متعهدانه به انجام وظایف می‌پرداخت لذا فقدان این عالم بصیر و صدیق، بسیار سخت است.
حدائق با بیان ینکه مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، مرحوم آیت‌الله ایمانی را عالمی بصیر توصیف کردند، گفت: از جمله ویژگی‌های ایشان اخلاص و نظم بود و شاگرد آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بود که این نظم را از محضر این مرجع عالیقدر یاد گرفته بود.
وی با تصریح آن مرحوم در کارها دقیق، پیگیر و خستگی ناپذیر بود و صبر و شکیبایی در برابر ناملایمات را پیشه می‌کرد، همچنین ایشان در بازسازی عتبات عالیات نیز نقش مهمی داشت.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین یادآور شد که مرحوم آیت‌الله ایمانی توجه ویژه‌ای به مراسم سوگواری امام حسین(ع) داشت و در طول سال در دو دهه، یعنی دهه اول محرم و دهه آخر صفر، مراسم سوگواری برپا  می‌کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود از طرف بیت مرحوم آیت‌الله ایمانی از اقشار مختلف مردم، مسئولان، علما، مراجع و غیره که در مراسم‌های تشییع و وداع با ایشان حضور داشتند، قدردانی کرد.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبیین رازهای موفقیت در تبلیغ دین/ مرحوم آیت‌الله ایمانی دغدغه گسترش فکر و فرهنگ دینی را داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..