تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گذر به خانواده‌های چند نسلی؛ گامی برای تعامل و قوام خانواده‌ها

گروه فرهنگی- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برای تعامل و قوام بیشتر خانواده‌ها نیاز است که خانواده‌هایی دو نسلی و یا حتی سه نسلی داشته باشیم.

گذر به خانواده‌های چند نسلی؛ گامی برای تعامل و قوام خانواده‌ها

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز گذشته چهارشنبه 26اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه جشنواره عکس بازی و هم‌بازی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، فرهنگ‌سازی درباره «بازی کردن» است که تا حدودی این هدف محقق شد.
وی ادامه داد: عکس‌های حاضر در این جشنواره حاصل یک کار فردی نیستند، بلکه این عکس‌ها حاصل یک کار گروهی خانوادگی برای ایجاد صحنه و شرایط مناسب هستند و در این جشنواره، خانواده‌ها برای تولید یک اثر خوب، رابطه‌ای بسیار صمیمانه با کودکان خود ایجاد کردند.
قطبی خاطرنشان کرد: اکنون در جامعه فعلی، نسل کودک و نوجوان به صورت عمیق و وسیع وارد دنیای دیجیتال شده و بازی کردن با رویکرد استفاده از اسباب بازی، هم‌بازی و تعامل اجتماعی بسیار کم رنگ شده است. ما باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان با یک سناریوی عالمانه و منطقی از فضای مجازی به فضای فیزیکی بازگردند تا بعد هویتی تعامل، ارتباط اجتماعی و سلامت روانی و جسمی آنها آسیب نبیند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: اگر کودک تنها در عرصه خیال و فقط با یک کادر بسته که برای او آسیب‌های جسمی و روحی دربردارد، رشد کند، در دوره بزرگسالی در حیات اجتماعی خود با محدودیت‌ها و آسیب‌هایی جدی مواجه خواهد شد، پس باید بازی‌ها و فعالیت‌های فیزیکی را میان آنان ترویج کنیم که  بهترین مروجان این راهبرد خانواده‌ها هستند.
وی خطاب به حاضران ادامه داد: تجربه جهانی نیز نتیجه مشابهی را ثابت کرده است و بازی‌های جدید امروزی به سمت بعد فیزیکال- دیجیتال پیش رفته که حاصل آن بازی‌هایی مانند «پوکمن گو» است تا با این راهبرد بچه‌ها به دنیای فیزیکی بازگردند. خانواده‌ها هم باید توجه داشته باشند که برای کودکانشان اسباب بازی‌های تعاملی فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه در سنت ما همواره به این بعد از پرورش کودک با وجود بازی‌هایی مانند هفت سنگ و امثال آن توجه شده است، ادامه داد: برای تعامل و قوام بیشتر خانواده‌ها نیاز است که خانواده‌هایی دو نسلی و یا حتی سه نسلی داشته باشیم؛ یعنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم باید سعی کنند با استفاده از اسباب بازی، خود را به فرزندان و نوه‌هایشان نزدیک‌تر کنند تا پیوندی میان نسل‌ها ایجاد شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: متاسفانه امروزه میانگین سن کودکانی که گوشی هوشمند و IP تعریف شده دارند، به 9 سال و نیم رسیده که یک زنگ خطر است؛ چراکه در این سن کودکان هنوز قدرت تشخیص خوب و بد را ندارند و در اکثر بازی‌ها مفاهیم جنسی و خشونت گنجانده شده که این برای آنها بسیار مضر است.
قطبی اضافه کرد: اگر رابطه دو نسلی و سه نسلی تقویت شود و حتی مادران هم در فضای دیجیتال با کودکانشان هم بازی شوند، هم فضایی که در حال رشد و تربیت تفکر فرزندانشان است را می‌شناسند و هم ذائقه آنها را در فضای مجازی متوجه می‌شوند. امروزه در کشورهای پیشرفته، مشاورین حوزه کودک و نوجوان موظف هستند که به طور کامل با بازی‌ها و فضاهای دیجیتالی آشنا باشند تا بتوانند مشکلات کودکان را در این فضا حل کنند.

انتهای پیام 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گذر به خانواده‌های چند نسلی؛ گامی برای تعامل و قوام خانواده‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..