تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای آبخیزداری فقط در ۸ درصد از مساحت خراسان شمالی/ کنترل سیلاب، نیازمند اختصاص اعتبارات کافی

ساعت: 11:23 منتشر شده در مورخ: 1397/02/26 شناسه خبر: 1363409

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی مطرح کرد:

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه برای کنترل سیلاب باید عملیات آبخیزداری اجرایی شود، گفت: تاکنون فقط در سطح هشت درصد از مساحت استان عملیات آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد فرامرز، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره علل بروز سیلاب و روند اجرای عملیات آبخیزداری در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی چند سال است که با بروز خشکسالی ها، کاهش پوشش گیاهی در سطح مراتع مواجه شده است، هرگاه که بارندگی های کوتاه مدت با شدت بالا در استان رخ می دهد، سیلاب جاری می شود.

فرامرز همچنین تصریح کرد: متاسفانه سال به سال وضعیت بروز سیلاب در استان بر اثر علل یاد شده، نیز شدت یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اجرای عملیات آبخیزداری، مهمترین اقدامی است که باید برای کنترل سیلاب انجام شود، عنوان کرد: اجرای اقدامات آبخیزداری شامل علوفه کاری، بذر پاشی، کپه کاری، قرق و حفاظت، احداث بندهای خاکی، احداث سازه های خاکی و گابیونی و خشکه چینی تعریف می شوند که تاکنون در سطح استان برای اجرای این عملیات های آبخیزداری در سطح 23 درصد از کل مساحت استان مطالعات تفصیلی اجرایی عملیات آبخیزداری انجام شده است.

وی اعلام کرد: پس از این میزان مطالعه انجام شده، تا پایان برنامه پنجم توسعه فقط هشت درصد از کل مساحت استان ( شامل 224 هزار هکتار ) عملیات آبخیزداری انجام شده که البته هنوز در حال انجام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که انجام مطالعات و انجام عملیات آبخیزداری به اختصاص اعتبارات کافی، صد در صدی و به موقع نیازمند است، یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه فقط 29 درصد از مجموع اعتبارات تعهد شده برای اجرای عملیات آبخیزداری به استان خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه اختصاص اعتبارات به خراسان شمالی برای عملیات آبخیزداری کم بوده است، بنابراین در حال حاضر در زمینه کنترل سیلاب حرفی برای گفتن نداریم.

وی در بخشی دیگر از سخن خود تصریح کرد: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه ( افق 1400 ) باید در سطح 160 هزار هکتار از مساحت استان عملیات آبخیزداری انجام شود، در صورتیکه اعتبارات کافی و به موقع تزریق نشود، همانند برنامه پنجم توسعه در اجرای این عملیات عقب ماندگی خواهیم داشت.

در عین حال، فرامرز عنوان کرد: استاندار نیز بر پیگیری جدی درباره تامین اعتبارات و اجرای عملیات آبخیزداری در استان را دستور داده اند و خواستار تهیه و ارائه طرح جامع عملیات آبخیزداری تا افق 1400 شده اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای آبخیزداری فقط در ۸ درصد از مساحت خراسان شمالی/ کنترل سیلاب، نیازمند اختصاص اعتبارات کافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..