تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایقی شگفت انگیز از امکان وجود حیات در قمر مرموز سیاره مشتری+تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان ناسا به تازگی شواهدی از وجود آب در سطح قمر اروپای سیاره مشتری شناسایی کرده‌اند که با بررسی عکس‌های فضا پیمای گالیله که ۲۰ سال پیش گرفته شده به دست آمده است.

کارشناسان در این پژوهش با مطالعه مجدد داده‌های قدیمی و تصاویری که گالیله ۲۰ سال پیش از قمر اروپا گرفته است به این نتیجه‌ها دست یافته اند.


کارشناسان اعتقاد دارند به احتمال زیاد در سطح قمر اروپا اقیانوسی از آب شور وجود دارد، داده‌ها نشان می‌دهند سطح این میزان از آب شور در حال افزایش است.

دانشمندان شواهدی از وجود آب‌های سطحی در سطح قمر اروپا شناسایی کرده‌اند. تجزیه و تحلیل‌های علمی نشان می‌دهند نشانه‌های وجود آب در قمر اروپا به دلیل اختلال‌هایی درمیدان مغناطیسی است و محققان سطح آب یخ زده دراین قمر را حدود دو برابر سیاره زمین می‌دانند.


پژوهشگران از سال‌ها قبل، محتمل می‌دانند که قمر اروپای سیاره مشتری دارای حیات باشد به همین دلیل یکی از گزینه‌های مسکونی کردن سیاره‌ها برای زندگی انسان هاست.
تلسکوپ فضایی هابل نیز شواهدی از وجود آب در سطح قمر اروپا پیش‌تر نشان داده بود.


پژوهش درباره وجود آب در قمر اروپا به وسیله کارشناسان دانشگاه میشیگان با همکاری پژوهشگران ناسا و با بررسی عکس‌های به دست آمده از کاوشگر گالیله در سال‌های ۱۹۹۷ انجام شده است.

کارشناسان احتمال می‌دهند وضعیت قرار گرفتن قمر اروپا در کنار مشتری و فاصله دور آن از خورشید، همچنین وجود گاز‌هایی ویژه در اتمسفر آن سبب جلوگیری از خشک شدن آب‌های سطحی آن دراثر اشعه‌های خورشیدی شده است.


دانشمندان اعلام کرده اند درحال ساخت و توسعه کاوشگر‌هایی جدید (Europa Clipper ساخته شده به وسیله دانشمندان ناسا و Jupiter Icy Moons Explorer spacecraft ساخته شده به وسیله آژانس فضایی اتحادیه اروپا) برای بررسی وجود حیات در قمر‌های سیاره مشتری از جمله اروپا هستند.

زمان تقریبی ورود این سفینه‌ها به جو سیاره مشتری در حدود دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ برآورد شده است.


از جمله دیگر تلاش‌ها برای بررسی اقیانوس آبی موجود در قمر اروپا، ساخت کاوشگری شامل دو پروپ است که می‌تواند به حفاری و غواصی در آب‌های زیر زمینی این قمر بپردازد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

کاوشگر‌هایی خانه دوم انسان‌ها را بررسی می‌کنند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایقی شگفت انگیز از امکان وجود حیات در قمر مرموز سیاره مشتری+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..