تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار منتشر شده درباره فرارمغز‌ها غلط است/ کسی که می‌خواهد در مورد جوانان ایرانی صحبت کند باید لیاقت داشته باشد/ بازگشت نخبگان برای ما مفید خواهد بود

////ستاری با انتقاد از  برخی آمار غلط برای مهاجرت نخبگان بر ایجاد بسترسازی مناسب به منظور بازگشت دانشجویان ایرانی موفق ساکن در سایر کشورها  تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا‌ ستاری‌ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دربرنامه  تلویزیونی نبض دانشجو با اشاره به اینکه  رتبه ۳۳ کنکور بوده است، اظهار کرد: رتبه کنکورم را  پدرم  به من اعلام کرد.

وی ادامه داد: در زندگی‌ام از هیچ سهمیه ای استفاده نکردم و ترم اول مقطع کارشناسی ارشد مصادف  با شهادت پدرم شد که با نیم نمره کم آوردن مشروط شدم  البته دانشگاه هم کمی با من  راه نیامد اما  خودم سعی می‌کنم همیشه شرایط خاص دانشجوها را درک می‌کنم.

ستاری درباره دوران دانشجویی خود در دوره دکتری گفت: بعد از ازدواج و اطمینان از درآمد خود سراغ دکتری رفتم و این مقطع را با موفقیت پشت سر گذاشتم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به دوران تحصیلی خود اظهار کرد: ذاتا در تمام دوران تحصیل خود سر به راه بودم و البته این موضوع به تربیت ارتشی خانواده هم بستگی دارد که ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شدم و سر وقت به کلاس می‌رسیدم و هیچگاه  در کلاسی دیر حاضر نشدم.

وی در به پاسخ به این سوال که آیا با این سر وقت بودن و آرام بودن در دوران دانشجویی مورد هجمه دانشجویان دیگر واقع نمی‌شدید؟ اظهار کرد: برخی دانشجویان تکه کلام هایی را به من می‌گفتند  اما همان  افراد  آخر ترم  به جزوه من نیاز داشتند؛ من هیچگاه  در دادن جزوه های درسی خساست به خرج ندادم.

ستاری  در واکنش به اینکه آیا به دانشجویی تقلب هم می‌رساندید یا خیر؟، گفت: خاطرم نیست کسی از من تقلب خواسته باشد؛ در درس خواندن دقیق بودم؛ همیشه سعی می‌کردم تمرینات را کپی کنم و خود آنها را حل کنم، به یاد ندارم که در دوران لیسانس تمرینی را کپی کرده باشم.

فرار مغزها را نمی توان نادیده گرفت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص پدیده فرار مغزها بیان کرد : فرار مغزها را نمی‌توان نادیده گرفت و این موضوع به طور قطع در کشور وجود دارد اما مشکل اینجاست که آمارها غیر باور و از سوی عده ای غلط منتشر شده است.

ستاری ادامه داد : از زمانی که آمارهای  اشتباه از مهاجرت دانشجویان به گوش رسید؛ روی این موضوع دقیق شدم درباره آن  در بنیاد ملی نخبگان به طور مفصل کار کرده ایم.

وی با بیان اینکه سیاسی کردن نیروی انسانی کار کثیفی است؛ اظهار کرد : کسی که می‌خواهد در مورد جوانان ایرانی صحبت کند باید لیاقت داشته باشد ؛ باید دید که این فرد چه قدر با دانشجوی ایرانی کار کرده و چقدر دانشجوی ایرانی را می‌شناسد.

ستاری بیان کرد : در اول انقلاب ۵۷ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا داشتیم و در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجو در آمریکا تحصیل می‌کنند که این موضوع حاکی از کاهش مهاجرت دانشجویان است.

سالانه حدود 3 میلیارد تومان برای هر دانشجو در آمریکا هزینه می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص زمینه سازی مناسب برای بازگشت دانشجویان، گفت: سالانه حدودا ۸۰۰ ایرانی در آمریکا فارغ التحصیل می‌شوند و بسیاری از آنان در مراکز خوب این کشور نظیر گوگل یا  فیس بوک کار می‌کنند که این نشان از ظرفیت بالای این دانشجویان دارد .

ستاری بیان کرد: برای دانشجویان در آمریکا حداقل سه میلیارد تومان هزینه شده است تا آنها در این جایگاه قرار بگیرند؛ ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و زیرساخت هایی را به وجود آوریم که این دانشجوی مستعد به کشور بازگردد؛ زیرا بازگشت این دانشجویان برای ما  مفید خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار منتشر شده درباره فرارمغز‌ها غلط است/ کسی که می‌خواهد در مورد جوانان ایرانی صحبت کند باید لیاقت داشته باشد/ بازگشت نخبگان برای ما مفید خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..