تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور واکنش شهرزاد به طرح جدید مجلس درباره ازدواج دختران!

خبر جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه با تصویب مجلس دیگر دختران بالای ۲۸ سال برای ازدواج نیازی به اجازه پدر ندارند. گویا طرحی به مجلس داده شده است که اذن پدر برای ازدواج دختران بالای ۲۸ سال برداشته شود. کاریکاتور ازدواج دختران در رابطه با همین موضوع می باشد.

کاریکاتور ازدواج دختران

در حاشیه طرح احتمالی مجلس برای ازدواج دختران بدون اجازه پدر،
احمدرضا کاظمی این فتوطنز را در روزنامه قانون منتشرکرد.

کاریکاتور ازدواج دخترانکاریکاتور ازدواج دختران بالای ۲۸ سال

جزئیات بیشتر درباره طرح حذف اذن پدر برای ازدواج دختران ۲۸ ساله

دبیر فراکسیون زنان مجلس از تهیه طرح اصلاح مواد ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴ قانون مدنی با ۲۰ امضاء
و ۳ ماده که درباره ملغی کردن شرط اذن پدر یا حکم دادگاه برای ازدواج دختران ۲۸ ساله
و بالاتر است و تقدیم آن به هیات رییسه مجلس خبر داد.

معصومه آقاپورعلیشاهی گفت: این طرح با افزودن یک تبصره به مواد فوق به دخترانی که ۲۸ سال
سن داشته و شرط احراز رشد از سوی مرجع قضایی، مدرک کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه کار
و بیمه بازنشستگی را داشته باشند، از نیاز به اذن پدر و حکم دادگاه برای ازدواج معاف می‌کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: این طرح درصدد پاسخ به نیازهای دخترانی است که دارای شرایط مذکور باشند. دلیل تعیین سه شرط مذکور هم این بود که دختران ۲۸ سال و بالاتر دیگر از روی احساس تصمیم نمی‌گیرند. علاوه بر آن، تعصبات و شرایط خاص در برخی نواحی کشور موجب مشکلات عدیده‌ای برای دختران شده است.

شرط اذن پدر برای ازدواج دختران

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه این طرح یک فوریتی تقدیم هیات رییسه مجلس
شده است، گفت: طبق این طرح افرادی که شرایط بالا را نداشته و نیاز به حکم دادگاه دارند،
ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف می‌شوند.

به گفته وی، جامعه هدف این طرح عدد «کمی» را تشکیل می‌دهد.

آقاپور ادامه داد: اگر این کار انجام نشود خانواده‌هایی که شرایط خاص و سختی را
پیش پای دختران‌شان قرار می دهند هیچ وقت شاهد ازدواج دختران‌شان نخواهند بود.
این طرح درصدد تسهیل شرایط سخت به ویژه در برخی نواحی کشور است.

نماینده مردم شبستر در مجلس تصویب این طرح را منوط به نظرات نمایندگان در صحن
علنی مجلس و شورای نگهبان دانست و افزود: این طرح برای پاسخ به مطالبات
و نیازهای این دختران به ویژه دختران ساکن در مناطق و نواحی دارای آداب و تعصبات خاص است.

جزئیاتی درباره احتمال شکست این طرح در مجلسکاریکاتور ازدواج دخترانکاریکاتور ازدواج دختران بدون اجازه پدر

شریفی یزدی؛ جامعه‌شناس با تاکیدبر اینکه بر شکست این طرح به خبرنگار ایلنا گفت: هر طرح و قانونی که به ساحت اجتماعی توجه نکند، محکوم به شکست است. اینکه یک خانم ۲۸ ساله در کلان شهر تهران با داشتن مدرک فوق لیسانس به طور معمول بخواهد همسری را برگزیند، طبیعتا خانواده‌اش مخالفتی نخواهند داشت، زیرا اولا به او اجازه داده اند تا فوق لیسانس پیش برود و به لحاظ سنی هم به سن مناسبی رسیده است، اما همین شرایط را به یاسوج، زابل،، چابهار، جاسک و … ببرید، امکانپذیر نخواهد بود.

این جامعه‌شناس ادامه داد: در این نقاط هیچ فرقی نمی کند که آن دختر ۶ دکتری داشته باشد، ۲۸ یا ۳۸ سالش باشد، واقعیت کار، ساحت اجتماعی و فرهنگ آن منطقه به ما می‌گوید؛ والدین در این مورد صاحب نظرند و چه بخواهیم و چه نخواهیم براساس این طرح و حتی غیر از این طرح آنها مخالفت می‌کنند.

وی افزود: ازدواج در ایران تنها بین دو نفر نیست، بلکه بین دو خانواده است با این تفاسیر اگر این طرح عملی شود آن دختر و پسر مقبول خانواده همسر قرار نخواهند گرفت و از پشتیبانی‌های خانواده‌هایشان محروم خواهند شد. من به عنوان جامعه‌شناسی که ۲۷ سال است در این زمینه کار کرده است باید بگویم که حتی اگر زوجین با پشتیبانی خانواده ها رو به رو شوند در آینده نیز با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

فرهنگ و بستر جامعه ایرانی

شریفی‌یزدی با بیان اینکه کسی که این طرح را داده است؛ فرهنگ ایران را نمی شناسد، گفت: به نظرم آنهایی که این طرح را داده اند، تازه از سفر اروپا بازگشته اند و فرهنگ و بستر جامعه ایرانی را خیلی نمی‌شناند. ما نیاز به قانون جدید نداریم زیرا این قانون در حال حاضر وجود دارد. نه برای دختران دارای ۲۸ سال سن و دارای مدرک فوق لیسانس که برای دختر ۱۸ ساله هم وجود دارد. به عنوان مثال هر دختری که پدرش با ازدواج او مخالف است اگر نزد دادستان و مدعی العموم برود اعتراض خود را بیان کند و مدعی العموم به این نتیجه برسد آن ازدواج موفق خواهد بود و مخالفت پدر نیز غیرمنطقی است می‌تواند به نیابت حکم بدهد واین ازدواج صورت بگیرد.

او ادامه داد: در کشوری که مشکلات اقتصادی، خشونت خانگی علیه زنان و مسائل فردی و اجتماعی به کرات وجود دارد موقعیت مناسبی برای ارائه طرح های فانتزی وجود ندارد.اگر این طرح تصویب هم بشود یقین بدانید شورای نگهبان تایید نمی‌کند و اگر شورای نگهبان هم تایید کند اصلا اجرایی نخواهد شد و شاید از هر دوهزار نفر یک یا دو نفر بتوانند آن را انجام دهند که باز هم من آن را بعید می دانم.

خبرآنلاین و انتخاب و رکنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور واکنش شهرزاد به طرح جدید مجلس درباره ازدواج دختران!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..