تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوسازی ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس با وام‌دهی ۸۰ درصدی قیمت

به گزارش شما نیوز ، صدرالله بمانا در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نو اظهار داشت: در طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای، اولویت سازمان راهداری در سال‌های گذشته، نوسازی اتوبوس و تاکسی کرایه بود که تحولات خوبی در این زمینه انجام شد ولی در بخش مینی‌بوس، در سال‌های قبل اقدامی انجام نشد؛ به همین دلیل در دوره جدید طرح نوسازی، اولویت را به مینی‌بوس‌ها دادیم.

وی افزود: ۵۷ هزار مینی‌بوس فرسوده در کشور داریم که سن متوسط آنها باید ۱۰ سال باشد ولی در حال حاضر ۲۴.۸ سال است.

مشاور ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: میانگین سن ناوگان اتوبوس ۱۰ سال، سواری کرایه ۱۲ سال و کامیون ۱۶ سال است. درواقع مینی‌بوس‌ها حتی از کامیون‌ها نیز فرسوده‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مینی‌بوس‌داران اکثراً اقشار مستضعف هستند که در روستاها و شهرهای کوچک به جابجایی مسافر می‌پردازند، بنابراین نوسازی ناوگان، کمک بزرگی به معیشت آنها می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری یادآور شد: قرارداد نوسازی ۱۸ هزار دستگاه کامیون با شرکت نفت از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت به امضاء رسیده است که در سال جاری اجرا می‌شود؛ این قرارداد در نهایت برای ۶۵ هزار دستگاه کامیون خواهد بود و سال گذشته ۲۸۰۰ دستگاه از این محل (صرفه‌جویی مصرف سوخت) نوسازی شد.

بمانا، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون را ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار از منابع شرکت نفت عنوان کرد و افزود: طرح دیگری درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای در دست انجام داریم که با معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری و با نام طرح «کلید به کلید» اجرا می‌شود که اعتبارات این طرح نیز از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت بوده و ۱۰ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی قیمت هر دستگاه مینی‌بوس نو  را که امروز به رانندگان تحویل شد، ۲۰۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد این قیمت از محل منابع سازمان راهداری و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات داده می‌شود.

مشاور ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مبلغ تسهیلات اعطایی به طرح نوسازی کامیون را نیز ۳۲۰ میلیون تومان وام با سود ۹ درصد به شرط تحویل خودروی مشابه فرسوده اعلام کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوسازی ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس با وام‌دهی ۸۰ درصدی قیمت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..