تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور برای ساختن ایده هامون یک گروه برنامه نویس خوب پیدا کنیم؟

چطور برای ساختن ایده هامون یک گروه برنامه نویس خوب پیدا کنیم؟

رضا اربابیان مدیرعامل شیپور

اين رويداد كه با حضور جمعي از جوانان علاقمند ، كارآفرينان جوان و خبرنگاران برگزار شد به راز هاي موفقيت برند شيپور از زبان مدير عامل اين شركت پرداخت. شركتي كه تنها با 3 نفر كار خود را شروع كرد و اكنون بيش از ده ها نيرو در اين مجموعه بزرگ مشغول به كار هستند.

اربابيان با اشاره به اينكه شيپور را در سال ۹۰ با ايده هايي كه از کسب‌وکار«کرگزلیست» كه در کانادا و آمریکا فعال بود در ایران پیاده‌سازی كرده است ؛ افزود:در آن زمان تنها «ایستگاه» بود که فعالیت می‌کرد که البته بیشتر سایتی مربوط به آگهی بود که نیازمندی هم در آن وجود داشت اما بیشتر حالت تبلیغاتی داشت. من می‌خواستم سایتی داشته باشم که بیشتر روی نیازمندی‌های کالایی بچرخد و مردمی‌تر باشد و همين شد شروع شيپور كه به صورت تك نفره آن را آغاز كردم و سپس دو نفر ديگر به عنوان سرمايه گذار وارد اين تيم شدند.

اين مدير عامل همچنين با اشاره به اينكه خودش شخصا هيچ تجربه فنی و تکنولوژی در زمینه وب سايت آنلاین نداشته است ادامه داد: برای شروع کار سایتی از ترکیه را الگو قرار داده بودم چون بازار ترکیه تا حدود زیادی شبیه بازار ایران است. البته این کار از جهاتی هم اشتباه بود و هم درست. چون بلد نبودم دقیقا چه چیزی می‌خواهم و چه چیزی از این سایت به دردم می‌خورد. از طرفی من از سایتی کپی‌برداری می‌کردم که ۱۲ سال از فعالیتش در این حوزه می‌گذشت و نمی‌توانست الگوی مناسبی برای بنیان‌گذار در آغاز راه باشد. درواقع من حداقل‌ها را رعایت نمی‌کردم چون دانش فنی در این زمینه را نداشتم.

وي همچنين افزود: بعد تر تصميم گرفتم تا با شرکتی در اسلونی همکاری كنم به اين شكل كه بابت پشتیبانی های فنی شان سهمی را دریافت نمایند و بدین شکل آن ها هم به عنوان شریک ما فعالیتشان را آغاز کردند. این شرکت در حوزه نیازمندی ها فعالیت داشت و ما هم دوست داشتیم در کمترین زمان ممکن پروژه را جلو ببریم. با این حال کار آن طور که باید پیش نرفت، و شریک اسلوانیایی ما به خاطر کمبود نیرو، کوتاه ترین مسیرها و راهکارها را پیشنهاد می داد که نتیجه خوبی در پی نداشت. برای مثال آن ها برای تهیه اپلیکیشن اندروید از PhoneGap استفاده کردند که همین موضوع باعث شد خروجی نهایی چندان دلچسب نباشد.

رضا اربابیان مدیرعامل شیپور

اربابيان با تاكيد بر اينكه بعد از اين اتفاق و پس گرفتن سهم آنان از شيپور سرمايه گذار ديگري در سال 93 وارد شيپور شد گفت: یک شرکت سوئدی به نام Pomegranate که به حضور در بازار ایران علاقمند بودند و حوزه آگهی‌ها، موضوع جذابی برایشان به شمار می رفت، تصمیم به سرمایه گذاری در شیپور گرفتند. اين سرمايه گذار واقعا در همه حوزه ها سعی می کند به ما کمک كند و به نوعی هم مالی و هم معنوی به ما یاری می دهند. برای مثال زمانيكه ما محصولمان مشکل داشت؛ آنها با اطلاع از این مساله جستجویی را در سطح جهانی آغاز كرده و ارتباط تیم فنی ما را با بهترین های این حوزه در جهان برقرار كردند. در نتیجه توانستیم از این طریق سایتی را بسازیم که با جدیدترین استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.

اين مدير عامل جوان همچنين در پايان گفت و گوي خود در جواب سوال يكي از حضار در مورد اينكه واقعا چطور مي شود يك تيم اجرايي خوب جفت و جور كرد پاسخ داد: بهترين كار اين است كه از همان ابتدا با نيروهاي داخلي خوب كار را آغاز كنيد، زمانيكه ما با اولين شركتي كه كار پشتيباني مارا انجام مي داد به مشكل خورديم اگر از ابتدا یک نیروی فنی دیگر را هم داشتيم تا با هم کار را به پیش می بردیم وضعيت بهتر بود. واقعیت این است که در ابتدای فعالیت شیپور، مشکلات فنی ضرر های زیادی را به ما تحمیل کردند. در آن زمان به دنبال شریک فنی در داخل ایران بودیم، اما کسی را پیدا نکردیم.

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور برای ساختن ایده هامون یک گروه برنامه نویس خوب پیدا کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..