تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت رکورد اینترنت همراه با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول

شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه‌های جدید همراه اول، رکورد اینترنت همراه با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را ثبت کرد.

در مراسم روز گذشته همراه اول، علاوه بر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره همراه اول، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت ارتباطات کشور حضور داشتند و پروژه‌های بزرگ همراه اول با سرمایه‌گذاری ۲۳۲۵ میلیارد تومان، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم «سامانه جامع خدمات مشتریان» به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات کشور، «مرکز کنترل و مدیریت همراه اول برای پایش کیفی شبکه به‌عنوان پیشرفته‌ترین مرکز مدیریت شبکه کشور و بزرگ‌ترین مرکز مانیتورینگ و مدیریت کیفیت سرویس در خاورمیانه به لحاظ تعداد مشترک (Service Quality Management)»، «مرکز بومی عملیات امنیت (MCI-SOC)»، «مرکز بومی مدیریت و پاسخگویی به رخداد (MCI-CERT)» و همچنین «مرکز داده شهید بابایی»، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

همراه اول

همچنین سرویس‌های «همراه یار» و «پارس رایت»‌ برای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی، «هوشمند‌سازی شبکه انرژی»، «خدمات دولت همراه»، «پلتفرم خدمت‌رسانی دیجیتال به کسب‌وکارها» و «زیست‌بوم بومی‌سازی شده امن گوشی‌های هوشمند»، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

ثبت رکورد سرعت اینترنت همراه در کشور

آذری جهرمی

جهرمی در این مراسم گفت:

مأموریتی جدی بر عهده همراه اول می‌گذارم که سرآغاز تحولی بزرگ است. همراه اول همه عزم خود را جزم کند تا در راستای ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه کشور که بحث هوشمندسازی مدارس کشور را بر عهده‌ی وزارت ارتباطات و وزارت آموزش‌وپرورش گذاشته است، ظرف یک سال همه ۱۰۸ هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند تا در سال آینده یکی از برنامه‌ها، اعلام اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه ما امروز شاهد اتفاقات خوبی در همراه اول هستیم و این موضوع نوید یک حرکت جدید را به جامعه ارتباطاتی کشور می‌دهد، گفت:‌

همراه اول پرچم‌دار ارتباطات کشور ما است؛ اپراتوری که در خاورمیانه و تعاملات بین‌المللی رتبه اول را دارد. پرچم‌داری که به لحاظ کیفیت، امنیت، تعامل با مشترکان و ارائه سرویس مشخصات و شئون حمل پرچم را دارد. توسعه کمّی سنگینی در مجموعه همراه اول در سالیان اخیر آغاز شده که این توسعه‌ها در دنیا رکورددار شده است.

جهرمی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته توسعه بسیار سریعی در همراه اول صورت گرفته است، گفت:‌

با این توسعه همه شهرهای کشور تحت پوشش خدمات نسل ۳ و ۴ قرار گرفتند؛ این اقدامات، بسیار ارزشمند و نتیجه کار پرتلاشی بود که جا دارد از همه دست‌اندرکاران و مدیران سابق همراه اول که تلاش زیادی برای ارتقاء همراه اول کردند تشکر کنیم؛ از رویکردی که تیم جدید در پیش گرفتند و جوان‌گرایی شده. درواقع و تیم خوب و چابکی هم هستند چه در مجموعه هیئت مدیره و چه مدیرعامل محترم که همگی خوب مفاهیم حوزه ICT‌ را می‌شناسند و اعتقاد به توسعه، حمایت از تولید داخلی، ارائه سرویس باکیفیت و ارزان دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در این مراسم برای اولین بار در کشور در بستر فناوری (MIMO)، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد. در حضور وزیر ارتباطات سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه‌شده در نسل ۴.۵ تلفن همراه کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت رکورد اینترنت همراه با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..