تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیلات فلسطینی نماینده خود را از آمریکا فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نماینده خود را از واشنگتن فرا خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، صائب عریقات عضو ارشد هیات مذاکراه کننده فلسطینی گفت: محمود عباس روز سه شنبه «حسام زملط» رئیس دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین را از واشنگتن فراخواند و او اکنون در راه بازگشت به فلسطین است.
وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد که این تصمیم در پی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اتخاذ شده است.
نظامیان صهیونیست روز گذشته راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند که در جریان آن 61 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند.
از زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 140 فلسطینی به شهادت رسیده اند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 6 دسامبر (15 آذر) اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی همچنین با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.
این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبه رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در 30 آذر 1396 در جلسه ای اضطراری پیش نویس قطعنامه ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت.
در این رای گیری نمایندگان 128 کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و 9 کشور به آن رای مخالف دادند.
35 کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و 21 کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند.
با این حال، روز دوشنبه در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
ترامپ در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجدالاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیلات فلسطینی نماینده خود را از آمریکا فراخواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..