تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید کالای ایرانى در حد شعار باقی نماند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در تحقق شعار سال فقط مردم نیستند که باید به این شعار جامع عمل بپوشانند بلکه در رأس کار دولتمردان هستند که توجه ویژه باید انجام دهند تا فقط حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانى در حد شعار باقی نماند.

از مغازه داری که لوازم منزل می فروشد پرسیدم ، بیشتر چه نام تجاری  فروش بیشتری دارد ایرانی یا خارجی؟ مردم که برای خرید می آیند جنس خارجى می خواهند یا جنس داخلی؟


 حسینى در جواب سوالاتم  گفت: همه مدل برای فروش داریم بستگى به بودجه مشتری‌ها دارد، اما  طبیعی است که با محدودیت اجناس ایرانى برند خارجى بیشتر فروش دارد.


این فروشنده در جواب سوالم که شما کدام جنس را به مشتری پیشنهاد می کنید افزود: مسلما اگر جنس ایرانى  که کارآیی خوبی داشته باشد، برند ایرانى را به مشترى پیشنهاد می دهیم که رونق بازار ایرانى بهتر شود و به سمت واردات اجناس خارجى نرویم.


وی گفت: تبلیغات می تواند  به خرید کالای ایرانى کمک کند، حمایت از تولید کشور خودمان دو طرفه است هم مردم و هم مسئولین باید از آن حمایت کنند.

یکی از مشتریان این مغازه در پاسخ به سئوالم که ترجیح می دهد از اجناس داخلی استفاده کند یا اجناس خارجى؟ گفت؛ از وقتی رهبری شعار سال را حمایت از تولیدات داخلی نام گذاری کرده اند بیشتر درگیر شده ام به خرید کالای ایرانى تا برند‌های مطرح خارجى

  مقدم  افزود:  یک طرف مصرف کننده هست و طرف دیگر تولید کننده‌ها که اگر دولت حمایت کند تولید کننده می تواند کیفیت محصول را بالا ببرد.


وى گفت: حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که خرید کالا‌های روزمره زندگى را از اجناس ایرانى انتخاب کنیم.

صمدی که یک تازه عروس است  و به همراه شوهرش به فروشگاه آمده تا وسایل منزلش را تهیه کند گفت: برای من خیلی مهم است که وسایل منزل از بهترین برند‌های خارجى باشد این شعار است که بگویم حتما برند ایرانى می خرم.


وى افزود: این فقط مصرف کننده نیست که باید حمایت کند اول باید تولید کننده به فکر فروش محصول نباشد باید به کیفیت خوب فکر کند تا من رغبت داشته باشم پول به کالای ایرانى بدهم نه اینکه کیفیت محصول پایین باشد.

خرید کالای ایرانى در حد شعار باقی نماند حمایت از کالای ایرانی قدمى مهم در رسیدن به اقتصاد مقاومتی


سعید حسین پور مدیرعامل شرکت سپاد خراسان از دارا بودن فصای تجارى منطقه سپاد گفت: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی قدمى مهم در رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و منطقه سپاد با دارا بودن بیش از نیم میلیون مترمربع فضای تجاری تلاش میکند تا در جهت حمایت از کالای ایرانى قدم بردارد.


وی تصریح کرد: بسته‌های تشویقی مناسب برای حضور صنف‌های مختلف و فروشندگان کالای ایرانی با کیفیت شیوه‌های مختلف اقتصادی در دست تدوین داریم تا بتوانند از این بسته‌ها بهره ببرند.


مدیرعامل شرکت سپاد گفت: مقایسه در خرید، اجناس ایرانی توسط مردم نشان دهنده این است که فرهنگ خرید کالای ایرانی به سوى بازگشت است و تبلیغات محیطی در سطح منطقه می تواند کمک کند تا مردم به خرید کالای ایرانی رغبت کنند.


حسین پور ظرفیت‌های رو به رشد منطقه گردشگری سپاد طی سی سال گذشته را خوب دانست و گفت: حضور زائران و شهروندان به منطقه گردشگرى سپاد در کنار اجرای بسته حمایت از کالای ایرانی می‌تواند منطقه تجاری گردشگری سپاد را به الگویی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی مبدل سازد.

همه باید حامی کارگر و کارفرمای ایرانی باشیم


مهدی کاملان، مدیرعامل یک کارخانه تولید ظروف چینی گفت: شعار "ما می‌توانیم" زمانی محقق می‌شود که همه در عمل حامی کارگر و کارفرمای ایرانی باشیم.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: وقتی تقاضا داریم که دولت توجه ویژه به فعالان حوزه صنعت داشته باشد به معنای کمک‌های مالی نبوده و نیست، بلکه منظور نبستن راه به معنای واقعی و درک به مفاهیم و وعده‌های داده شده‌شان است.


 

قاچاق کالا در کشور فرصت رقابت را محدود می کند


محسن شرکا، رئیس انجمن کارفرمایان خراسان رضوی در ارتباط با مشکلاتى که قاچاق وارد کرده است، گفت: متاسفانه معضل بزرگ قاچاق کالا در کشور نگران‌کننده و عدد و ارقام بسیار بالا است و این موضوع، فرصت رقابت را محدود کرده است.


وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها توصیه‌های لازم را داشته‌اند، افزود: تاکنون این فرامین تنها در حد تابلو و پلاکارت بوده و در عمل دیده نشده است   لذااز دولت می‌خواهیم که مبارزه جدی با قاچاق کالا داشته باشد.

رئیس انجمن کارفرمایان خراسان رضوی  گفت: اعتقادم بر این است که کالای ایرانی بسیار باکیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی آن است، هم‌چنین می‌خواهیم که قانون غلط، ناعادلانه و غیر قابل توجیه موجود در نظام‌های بانکی و مالیاتی اصلاح شود و شرایط ایجاد برای بستر‌های مناسب شغلی انجام شود.

خرید کالای ایرانى در حد شعار باقی نماند شعار امسال بهترین فرصت برای حمایت از جامعه کارگری


معاون کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، بهترین فرصت برای حمایت از جامعه کارگری در سال حمایت از کالای ایرانی بوده است.


عطا متین‌فر گفت: در جهت تحقق اهداف شعار سال، نیازمند مشارکت بهتر و بیش‌تر کارفرمایان و فعالان بخش خصوصی هستیم و سیاست اصلی معاونت کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی حفظ و افزایش میزان اشتغال کنونی است.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوى در ارتباط با ظرفیت استان برای تولیدات داخلی گفت: باید برای مراقبت از ظرفیت‌ها و برند‌های خراسان رضوی برای حفظ تولیدات با استفاده از ظرفیت علمی استان و توان شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش هزینه‌ها وارتقا بهره وری حوزه تولیدی اقدام کنیم.


وی افزود: امسال در سال حمایت از کالای داخلی با تقسیم مناسب دستگاهی، بین بخشی و شهرستانی و همکاری و تعامل همه بخش‌های دولتی، عمومی، بانک‌ها و بیش از همه بخش خصوصی امید است اشتغال برنامه ریزی شده به خوبی محقق شود تا شاهد رونق تولیدات داخلی باشیم.

امام جمعه مشهد هم با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید کالای ایرانی معرفی کرده اند، تولید کالای ایرانی هم یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است و اجرا کردن آن به دست شما مردم و مسئولین است.


آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبری افزود: مسئولین باید تمام تلاش خود را از کالای ایرانی انجام دهند مرز‌های قاچاق را ببندند و مراقب باشند تا کارخانه‌های کشور تعطیل نشود در غیر این صورت حمایت از کالای ایرانی به سرنوشت اقتصاد مقاومتی دچار خواهد شد.


وی با اشاره به این که غیرت ملی و دینی اقتضا می‌کند که مردم کالا ایرانی بخرند افزود: خرید کالای ایرانی دستور، ولی فقیه است پس خواهران و برادران به عنوان غیرت ملی این مسئله را پیگیری کنید مخاطب سخنان رهبری مردم هستند که از تولیدات داخلی حمایت کنند و چرخه اقتصادی کشور را بچرخانند.

اینکه مردم باید از تولیدات داخلی حمایت کنند یک طرف جریان اقتصادی کشور است و تنها حمایت کافی نیست، بعُد اصلی حمایت از تولیدات داخلی، مسئولان هستند که جلو پیشروی واردات کالا‌های قاچاق را بگیرند.

تولیدکنندگان هم بهتر است در جهت هرچه بهتر شدن کیفیت اجناس خود تلاش کنند تا بتوانیم ارز کشور را در جهت رشد کشور عزیزمان ایران استفاده کنیم.


گزارشگر اکرم آهوئی


انتهای پیام//ا. آ.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید کالای ایرانى در حد شعار باقی نماند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..