تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران مگر فقط تهران است؛ آقای مدیر برای جوانان نخبه شهرستانی چه کرده‌اید؟

به گزارش خبرنگارحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کشورهای خارجی چگونه پیشرفت می‌کنند و چطور روند رشد خود را طی کرده‌اند؟ این سوالی است  که در ذهن بسیاری از ما شکل گرفته است و مدام با خود تکرار می‌کنیم که کشورهای سطح اول جهان چگونه در این رتبه قرار گرفته اند؟

هرگاه کشور به بن‌بست می رسد یا به مشکلی بر می‌خورد نقش و حضور جوانان آینده ساز بیش از پیش نمایان می‌شود؛ چند سالی است که موج جدیدی از فناوری‌ها مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در کشور به وجود آمده است و تا حد بسیار زیادی توانسته بذر امید را در دل جوانان دانشجویی که صدها ایده ناب دارند بکارد.

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با ایده‌های خلاق نه تنها اقتصاد کشور را پویا می‌کنند بلکه به رفع بزرگترین معضل کشور یعنی اشتغال هم کمک شایانی می‌کنند؛ حضور بسیاری از جوانان در شرکت‌هایی که خدمات  رسانی حمل و نقل هوشمند دارند؛ گواه همین موضوع است .

ایران مگر فقط تهران است؛ آقای مدیر برای جوانان نخبه شهرستانی چه کرده‌اید؟

استارت‌آپها و شرکتهای دانش بنیان رسالت اصلی خود را کمک به آحاد جامعه و آسان‌ کردن زندگی افراد قرار داده‌اند؛ این شرکت‌ها که به همت جوانان نخبه کشور تشکیل می‌شوند اگر مورد حمایت واقع نشوند در همان ابتدای راه به مشکل بر می‌خورند و  پس از شکست، همین جوانان آینده ساز سرخورده کشور را ترک می‌کنند.

مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان به موضوع حمایت از جوانان و خلق بسترهای مناسب برای فعالیت آنها تاکید داشته‌اند ایشان در صحبت‌های خود به مسئولان نظام گوشزد می‌کنند که هیچگاه جوانان را فراموش نکنند .

اما یکی از مشکلاتی که امروز  کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند تمرکز تمام تسهیلات و خدمات در تهران است گویی کشور ایران تنها پایتخت است و اگر جوانی در استان تهران مستقر نباشد باید قید حمایت شدن را بزند.

ایران مگر فقط تهران است؛ آقای مدیر برای جوانان نخبه شهرستانی چه کرده اید؟

استان‌های محروم نمی‌توانند خدمتی از  معاونت علمی دریافت کنند

دولت ادعا می‌کند که فضا برای فعالیت در تمام کشو مهیا است اما این ادعای دولت با صحبت جوانان همخوانی ندارد و  از سویی دیگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهادی که وظیفه توجه به جوانان و پیاده‌سازی ایده‌های خلاق آنان را بر عهده دارد موظف است بسترهای مناسب برای فعالیت تمام شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های خلاق استارت‌آپی را در کشور ایجاد کند این نهاد به طور مکرر خلق فرصت‌های مناسب برای جوانان را هدف اصلی خود معرفی می‌کند اما به نظر می‌رسد معاونت علمی  هنوز نتوانسته وظیفه خود یعنی بستر سازی مناسب برای فعالیت جوانان  را به طور کامل عملیاتی کند و هنوز بسیاری از دانشگاه‌های کشور و استان‌های محروم نمی‌توانند به صورت کامل و به آسانی خدمات و تسهیلات معاونت علمی را دریافت کنند.

البته باید بگوییم معاونت علمی در راستای تحقق هدف خود مبنی بر فراهم آوردن بستری مناسب برای جوانان اقدامات خوب بسیاری هم انجام داده‌ است؛‌ بازدید از مراکز خلاق و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین برگزاری جلسات با متولیان علم و فناوری در استان ها  از جمله این اقدامات بوده است .

موج دوم اکوسیستم نوآوری در کشور راه افتاده است

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص بستر سازی‌های مناسب در استان‌های کشور اظهار کرد: موج دوم ایجاد اکوسیستم نوآوری در کشور راه افتاده هدف از این برنامه حمایت  از تمام  جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در استان‌های کشور است حمایت‌ها بیش از پیش خواهد شد و  در حال حاضر بیشتر استان‌های کشور به زیر ساختهای مناسب متصل شده‌اند.

اما مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان در واکنش به صحبت‌های قادری فر و در  گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چگونه تسهیلات را برای استان‌های محروم کشور قرار داده‌اند در حالی که حتی یک کلاس آموزشی هم در استان خوزستان برگزار نشده است؟  این درست است که معاونت می‌گوید تسهیلات را برای استان‌های مختلف در نظر گرفته اما آن تسهیلات هم تنها به درصد کمی از شهرهای کشور تعلق گرفته است و بسیاری از جوانان در شهرها و روستاها هنوز نتوانسته‌اند یک حمایت کوچک را دریافت کنند.

کشور به پشتوانه جوانان خود می‌تواند آینده درخشان را  رقم بزند جوانانی که بزرگترین دارایی ایران هستند بدون زیر ساخت و بدون هیچ حمایتی نمی‌توانند آینده کشور را متحول کنند و تنها با بهره‌مندی از زیر ساخت‌ها و تسهیلات است که راه برای خلق ایده‌های آنها فراهم می‌شود.

ایران مگر فقط تهران است؛ آقای مدیر برای جوانان نخبه شهرستانی چه کرده اید؟

برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که در استانها مستقر هستند چه کار کرده اید؟

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در صحبت‌های خود تاکید می‌کند که جوانان نباید به پول دولتی تکیه کنند زیرا این پول اعتیاد آور است و جوانی که به پشتوانه دولت بر سر کار آید منفعل می‌شود.

به دنبال این صحبت ستاری یکی از جوانان نخبه کشور که در استان محروم زندگی می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: درست است که همه چیز پول نیست اما آقای ستاری شما چقدر برای ما در استان‌های دور افتاده فضا سازی کرده‌اید؟  تسهیلات بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است اما معاونت علمی که به دنبال رشد اقتصاد دانش بنیان است فقط با شرکت‌های مستقر در تهران می‌خواهد این کار را انجام دهد و شرکت‌هایی که در استان‌های کوچک قرار دارند باید ماه‌ها به دنبال یک موضوع کوچک دوندگی کنند و تا به نتیجه برسند.

این درست است که بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان پیشرفته هم در داخل کشور وجود دارند که در استان‌هایی غیر از تهران مستقر شده اند و رشد خوبی هم داشته اند  اما شانس تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش بنیانی که در تهران قرار دارد بسیار بیشتر از شرکت‌های مستقر در استان‌ها است  و باید دید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رفع مشکل استان‌های محروم کشور  و توجه به جوانان مستعد روستاها و استان‌ها چه اقداماتی انجام خواهد داد و تا چه میزان گستره فعالیت های خود را افزایش می‌دهد؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران مگر فقط تهران است؛ آقای مدیر برای جوانان نخبه شهرستانی چه کرده‌اید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..