تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با خروج آمریکا از برجام در روسیه مشکلی برای توسعه ارتباط پولی و بانکی نداریم

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران بعد از ظهر امروز در نشست همکاری‌های بین‌المللی استاندار ولگاگراد روسیه با مدیران دستگاه‌های اجرای استان مازندران، اظهار کرد: استان‌های زیادی به عنوان استان هدف در روسیه است، ولی به نظر می‌رسد که ظرفیت‌های مناسبی از توسعه در این استان با مازندران وجود دارد.

وی با اعلام اینکه با ظرفیتی که مازندران و ولگاگراد دارند و دومین هیأت استانداری این استان وارد استان شدند، تصریح کرد: تلاش‌های دوجانبه‌ای برای توسعه وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: استان‌های بسیار با ظرفیتی برای توسعه بین مازندران دیگر استان‌های روسیه وجود دارد، ارتباطی که بین ایران و روسیه وجود دارد بسیار مناسب است، در حوزه سیاسی نزدیکی مناسبی وجود دارد، ولی در حوزه اقتصادی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه بررسی رفع موانع توسعه اقتصادی در برنامه کاری قرار دارد، گفت: تلاش‌های مناسبی از جانب دو طرف شروع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مهاجر ادامه داد: استاندار مازندران در این حوزه جدی است و به مدیران ادارات استان تکلیف کرده است که ریل‌گذاری مناسبی برای توسعه صادرات استان داشته باشد و باید میزان صادرات استان ۳ میلیارد لار برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات بحث حقوق گمرکی باید جدی گرفته شود، با پیگیری دو سه ساله که دولت و بخش خصوصی توسط اتاق ایران و اتاق مازندران داشتیم بحث حقوق گمرکی حل شده است و توافقات کلی و نهایی انجام شده و تا پایان این ماه اجرایی و میزان تعرفه صفر برای جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی با اعلام اینکه با وجود خروج آمریکا از برجام در روسیه مشکلی برای توسعه ارتباط پولی و بانکی نداریم، گفت: در این حوزه دو دولت به این نتیجه رسیدند که ریال و روبل در بین دو طرف مبادله شوند و مشکل تجاری مالی با روسیه رفع می‌شود.

وی با اعلام اینکه ظرفیت استان ولگاگراد کشاورزی است، افزود: در بازدید که داشتیم می‌توانیم در این زمینه فعالیت و تبادل اطلاعات مناسبی داشته باشیم و در توسعه دانشگاه‌ها بحث ما تبادل اطلاعات علمی برای ارتقای تولید محصولات است، این موضوع در دانشگاه کشاورزی مازندران هم در حال پیگیری است.

مهاجر خاطرنشان کرد: استان ولگاگراد به عنوان استان هدف نگاه می‌کنم و حضور تولیدکننده ما می‌طلبد که سرای تجاری ما در این استان ایجاد شود و تا دو ماه دیگر که استاندار ولگاگراد به مازندران می‌آید که موضوع ایجاد سرای‌تجاری را عملیاتی کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

صادرکنندگان ایرانی در روسیه حقوق گمرکی پرداخت نمی‌کنند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با خروج آمریکا از برجام در روسیه مشکلی برای توسعه ارتباط پولی و بانکی نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..