تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط خارش پوست با مشکلات کلیوی/ خطر مصرف خوراکی‌های اسیدی/ توصیه‌های روزه داری برای مادران باردار/ چرا این افراد بیشتر عمر می‌کنند؟

خارش پوست به طور مکرر ممکن است ناشی از کم کاری یا پرکاری تیروئید یا ابتلا به بیماری‌های کلیوی باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

دلایل خارش پوست چیست؟

علی‌رغم اینکه خارش پوست در میان افراد یک مشکل چندان جدی به شمار نمی رود گاهی می‌تواند مشکلی بسیار آزاردهنده باشد، اما علت خارش پوست چیست؟ برای خارش پوست دلایل زیادی ذکر شده است که از آن جمله می‌توان به آلرژی ها و حساسیت ها، اگزما، کهیر، عفونت های قارچی، ساس و کک اشاره کرد؛ البته گاهی خارش پوست خبر از یک بیماری بزرگتر می دهد.

بهتر است بدانید که خارش پوست به طور مکرر ممکن است ناشی از کم کاری یا پرکاری تیروئید یا ابتلا به بیماری‌های کلیوی باشد.

وجود اوره بیش از حد در خون که یکی از آثار بیماری‌های کلیوی است می تواند موجب خارش مخصوصاً در نیم تنه بالایی بدن شود.

ارتباط خارش پوست با مشکل کلیوی/ خطر مصرف خوراکی‌های اسیدی/ مضرات مصرف زیاد این خوراکی شیرین

تاثیر آب قلیایی در سلامتی انسان

طبق آمارهای سازمان های جهانی، مردم ژاپن در میان مردم دنیا از بالاترین نرخ امید به زندگی برخوردار هستند؛ یعنی مردم ژاپن به طور میانگین عمر بیشتری نسبت به دیگران دارند. صرف نظر از بالابودن کیفیت زندگی در این کشور، محققان دریافتند مردم کشور ژاپن بیش از دیگران از آب آشامیدنی قلیایی استفاده می کنند. نتایج این تحقیق باردیگر بر اهمیت مصرف آب قلیایی تاکید کرد.

رژیم های غذایی غلط و مصرف غذاهای ناسالم، نوشیدن الکل، نوشیدنی های گازدار و قهوه و استفاده از دخانیات بدن انسان را اسیدی می کند، یعنی pH خون را کاهش می دهد که عوارض زیادی برای بدن دارد. کاهش میزان اسیدیته بدن و ایجاد تعادل در اسیدی و بازی بودن بدن ضروری است و از آنجایی که حدود ۸۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل می شود نوشیدن آب قلیایی تا حد زیادی عوارض غذاهای اسیدی را کاهش و طول عمر انسان را افزایش خواهد داد.

روزه‌داری برای مادران باردار

بسیاری از مادران باردار با شروع ماه مبارک رمضان سعی در گرفتن روزه‌های خود دارند. البته شرایط مادران و ماه بارداری در میان آن‌ها متفاوت است با این وجود توصیه می‌شود برای بارداری در ماه رضمان حتما با پزشک در میان بگذارید.

به طور کلی پزشکان روزه داری در سه ماه اول بارداری را برای زنان باردار ممنوع کرده اند چرا که در این مدت مغز جنین در حال شکل گیری است و هر گونه کم آبی بدن مادر به سلامت جنین آسیب می‌زند. برای روزه گرفتن در سه ماه دوم و سوم بارداری می‌توان با نظر پزشک و ماما و با توجه به شرایط جسمی مادر و جنین تصمیم درستی گرفت.

توصیه می‌شود ماردان باردار برای روزه گرفتن حتما نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنند. مایعات دیگر مانند چای یا قهوه نه تنها جایگزین آب نمی‌شوند بلکه به دلیل افزایش میزان کافئین برای سلامتی مادر و جنین چندان مفید نیستند.

ارتباط خارش پوست با مشکل کلیوی/ خطر مصرف خوراکی‌های اسیدی/ مضرات مصرف زیاد این خوراکی شیرین

عوارض زیاده روی در مصرف خرما

خرما یکی از بهترین خوراکی ها در تامین مواد مورد نیاز و یکی از سالم ترین منابع برای تامین قند بدن است؛ با این وجود مصرف بیش از اندازه خرما می‌تواند مشکلاتی را برای بدن انسان به وجود بیاورد. متخصصان تغذیه مصرف بیش از ده عدد خرما در روز را چندان توصیه نمی کنند.

یکی از مشکلات زیاده روی در مصرف خرما افزایش میزان فیبر در بدن است؛ اگرچه فیبر یکی از مهمترین مواد لازم برای بدن و سیستم گوارشی است بالا بودن آن در بدن به سیستم گوارشی آسیب می زند و مشکلاتی همچون نفخ و یبوست را ایجاد می کند. افزایش احتمال ابتلا به حمله های آسمی٬ افزایش وزن و بروز جوش های پوستی از دیگر مضرات مصرف زیاد خرماست.

ارتباط خارش پوست با مشکل کلیوی/ خطر مصرف خوراکی‌های اسیدی/ مضرات مصرف زیاد این خوراکی شیرین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط خارش پوست با مشکلات کلیوی/ خطر مصرف خوراکی‌های اسیدی/ توصیه‌های روزه داری برای مادران باردار/ چرا این افراد بیشتر عمر می‌کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..