تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشتی های جنگی ناتو به دروازه های روسیه رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهار ناو نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) روز دوشنبه در بندر پوتی گرجستان واقع در دریای سیاه پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیوز گئورگیا ' مراسم استقبال از ناوگان نظامی چهار کشور عضو ناتو از جمله ناو' HMS DUNCAN' انگلیس ، ' TCG GEMLIK ' ترکیه ، ' BGS DRAZKI ' بلغارستان و ' RS REGELE FERDINANT ' رومانی ، روز دوشنبه با حضور فرمانداری شهر بندری پوتی برگزار شد .

ناوگان نظامی ناتو تا 18 می (28 اردیبهشت ) در بندر پوتی خواهند ماند و در تمرینات نظامی همراه با گارد ساحلی گرجستان شرکت خواهد کرد.

فرماندهان و نمایندگان ناوهای نظامی ناتو در جریان این سفر، از پایگاه گارد ساحلی بازدید و با فرمانده پلیس مرزبانی دیدار خواهند کرد .

مایکل آتل فرمانده ناوگروه ناتو طی سخنانی در رابطه استقبال گرم از آنها ابراز قدردانی کرد و گفت : برگزاری تمرینات مشترک ناتو و گرجستان به تقویت روابط دو کشور کمک خواهد کرد .

روابط گرجستان و ناتو یک سال بعد از فروپاشی شوروی سابق در سال 1992 میلادی برقرار شده است .

گرجستان در سال 1994 میلادی همراه با چند کشور دیگر تازه استقلال یافته به برنامه مشارکت برای صلح ناتو پیوستند .

این کشور، در پی انقلاب مخملی سال 2003 میلادی در راستای تقویت روابط با ناتو اقدام و عضویت در این سازمان را اولویت سیاست خارجی خود اعلام کرد، درخواست دولت تفلیس در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در سال 2008 میلادی در بخارست مورد حمایت قرار گرفت .

کمیسیون ناتو –گرجستان در ماه سپتامبر سال 2008 میلادی برای بررسی عضویت این کشور در آینده به ناتو تاسیس شد .

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به تازگی اعلام کرد؛ گرجستان همه شرایط عضویت در ناتو را دارد و با اجرای الزامات لازم می تواند عضو ناتو شود .

در حال حاضر گروههای نظامی گرجستان در عملیات حفاظت صلح ناتو در افغانستان مشارکت دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشتی های جنگی ناتو به دروازه های روسیه رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..