تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت مالیات برخی صنایع بزرگ قم در تهران

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به اینکه جمعیت شهرنشینی در قم نسبت به استان تهران هم بیشتر است، بیان کرد: این سهم از جمعیت باید در اختصاص درآمد مالیات بر ارزش افزوده هم لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه سهم تمام شهرداری‌های کلانشهرها از مالیات بر ارزش افزوده بدون هیچ مشکلی تصویب شده ادامه داد: در قم نسبت به این موضوع تردید وجود دارد که اشتباه است.

وی به قطع شدن حمایت دولت از شهرداری‌ها در قالب تأمین اتوبوس‌ها و تأمین بخشی از هزینه بلیت اشاره کرد و گفت: امروز دولت به دلیل مشکلات مالی کمکی به شهرداری‌ها نمی‌کند اما حقوق مالیاتی شهرداری قم باید کامل پرداخت شود چرا که این سهم مردم قم است.

 سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه نسبت سهم شهرداری قم نسبت به شهرداری دیگر شهرها باید ۸۸ به ۲۲ باشد اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم باید این سهم را در نظر بگیرد و در غیر این صورت شهرداری حق شکایت خواهد داشت.

شهردار قم معتقد است در گذشته مبالغی بیش از سهم به شهرداری‌های شهرهای تابعه در استان داده شده که توان جذب و هزینه آن را نداشته‌اند.

 وی با اشاره به خدماتی که شهرداری در شهر ارائه می‌دهد ادامه داد: بودجه عمرانی استان قم برای ۸۲ دستگاه تقریباً ۵۰۰ میلیارد تومان است که آن هم زیر ۵۰ درصد محقق می‌شود اما بودجه عمرانی شهرداری قم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۸۰ درصد هم محقق خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهر را در واقع شهرداری می‌سازد افزود: از طرفی در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان و ۱۵ خرداد این شهرداری است که در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری قم به دنبال تحقق حقوق قانونی خود در مالیات است، اظهار داشت: برخی مؤدیان بزرگ مالیاتی کارخانه‌هایی در قم بنا کرده و عوارض و آلاینده‌های خود را متوجه قم می‌کنند اما دفتر مرکزی تهران است و مالیات را به تهران پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم هم در این جلسه با مسئله مالیات بر سازمان‌های تابعه شهرداری قم اشاره کرد و بیان کرد: طبق قانون شهرداری‌ها از مالیات معاف هستند و در مورد سازمان‌ها هم باید همینطور باشد.

مجید اخوان با اشاره به در نظر گرفتن مالیات برای سازمان‌هایی مانند اتوبوسرانی، آتش‌نشانی و تاکسیرانی در شهر قم اظهار کرد: این سازمان‌ها اقتصادی نیستند بلکه به مردم خدمات می‌دهند و معمولاً مبالغی را بدهکار هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم هم معتقد است که دریافت مالیات از سازمان‌های تابعه شهرداری مطابق قانون نیست و مبنای قانونی ندارد.

حسین اسلامی به قانون دریافت مالیات از شرکت‌های وابسته به شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: روح این قانون این است که شرکت‌های اقتصادی وابسته به شهرداری‌ها از مالیات معارف نباشند.

وی با اشاره به اینکه مبالغی که برای سازمان اتوبوسرانی و آتش نشانی پرداخت می‌شود حقوق پرسنل است که از سوی شهرداری مرکز تأمین می‌شود بیان کرد: این سازمان‌ها کار اقتصادی انجام نمی‌دهند بلکه کارشان خدمت‌رسانی به مردم است.

انتهای پیام/الف

حقوق مالیاتی شهرداری قم باید کامل پرداخت شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت مالیات برخی صنایع بزرگ قم در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..