تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوت قطارهای گردشگری در زنجان به صدا در می آید

ساعت: 10:09 منتشر شده در مورخ: 1397/02/25 شناسه خبر: 1362859

تابستان امسال قرار است، قطار گردشگری بار دیگر به زنجان بیاید و راه‌اندازی این قطار در قالب یک پکیج خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،قطار گردشگری، شکل سوم کاربرد قطار علاوه بر جابجایی بار و مسافر است. در قطارهای گردشگری، هدف رسیدن به مقصد نیست، بلکه نفس سفر و گردش هدف اصلی است. لذا در این قطارها سرعت سیر و زمان، نقش بسیار کمرنگی دارند.

بسیاری از راه‌آهن‌های بزرگ جهان، هدف از راه‌اندازی قطارهای توریستی را تنها کسب درآمد و مسایل اقتصادی نمی‌دانند. بلکه، بسیاری از اینگونه قطارها با هدف شناساندن راه‌آهن کشور به مردم راه‌اندازی شده‌اند. در انگلستان یک قطار گردشگری وجود دارد که بازدید کنندگان را در گشت‌هایی به مقصد موزه راه‌آهن، با تاریخ راه‌آهن این کشور آشنا می‌کند.

یکی از مسائل مهم در اینگونه قطارها، انتخاب مسیر آن است. معمولاً مسیرهایی برای این قطارها انتخاب می‌شود که دارای بیشترین جاذبه‌های گردشگری است. در عین حال به لحاظ توقف‌های زیاد قطار توریستی، معمولاً از مسیرهای کم استفاده و دارای ظرفیت خالی زیاد به این منظور استفاده می‌شود.

برخی از قطارهای گردشگری تنها در فصول خاصی از سال اقدام به برگزاری گشت می‌نمایند. این امر ممکن است به لحاظ فصلی بودن جاذبه‌های گردشگری مسیر باشد.

گفتنی است، یکی از طرح‌های نوین استان زنجان که همزمان با جشنواره آش ایرانی در زنجان اجرایی شد، راه‌اندازی قطار گردشگری بود.

امسال نیز قرار است، قطار گردشگری بار دیگر به زنجان بیاید و راه‌اندازی این قطار در قالب یک پکیج خواهد بود. همچنین علاوه بر قطار گردشگری که در تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود، همزمان با جشنواره آش نیز همچون سال قبل قطار گردشگری راه‌اندازی و به استان وارد خواهد شد.

 

*گردشگری پردرآمدترین صنعت جوامع

"یحیی رحمتی" مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری استان زنجان نیز مقوله گردشگری را یکی از مورد توجه ترین بخش های هر جامعه عنوان کرد و گفت: این صنعت پردرآمد در جوامع بشری مورد توجه است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان دارای زیرساخت‌ها و جاذبه‌های خوب گردشگری است، ادامه داد:در چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته، شاهد افزایش حضور گردشگران در زنجان هستیم.

 این مسئول از راه‌اندازی قطار گردشگری به‌عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار به منظور شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان خبرداد و گفت:راه‌اندازی قطار گردشگری کمک شایانی به برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار در معرفی جاذبه های استان داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری استان زنجان  ادامه داد: در سال جاری نیز این قطار هم‌زمان با برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی راه اندازی می شود.

در سال گذشته با همکاری جامعه تورگردانان ایران و زنجان و راه آهن شمالغرب کشور روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت ۳۲۰ نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی حرکت کرد.

این قطار با هدف تبدیل زنجان به مقصد گردشگری دایر شده و در نوع خود اتفاق بسیار مبارکی است.

همچنین در چند سال اخیر نیز قطارهای گردشگری بین المللی از ملیت های آلمان، روسیه، سوئیس، دانمارک، انگلیس، استرالیا ، آمریکا، هلند، سوئد، فرانسه، مکزیک و مجارستان وارد زنجان شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوت قطارهای گردشگری در زنجان به صدا در می آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..