تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دود اسپند، عود، سیگار و قلیان ایجاد کننده آسم نیستند / سوسک و کنه به شدت آلرژی‌زا هستند

دود اسپند، عود، سیگار و قلیان ایجاد کننده آسم نیستند / سوسک و کنه به شدت آلرژی‌زا هستند

دانش > پزشکی - محقق ایرانی گفت: دود اسپند، عود، سیگار و قلیان ایجاد کننده آسم نیستند اما تحریک کننده هستند و علائم این بیماری را تشدید می‌کنند. از سوی دیگر انواع سوسک‌ و مایت(کنه سانان) هم به شدت آلرژی‌زا هستند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز تحقیقات ایمنولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ذکر این نکته به ایرنا گفت: آسم یک بیماری التهابی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگی‌‌های آن شامل علائم متغیر و عودکننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش است و نشانه‌‌های رایج آن عبارتند از خس خس، سرفه و تنگی نفس که به سه‌گانه آسم معروف هستند.

مصطفی معین افزود: هنوز شواهد علمی قوی وجود ندارد که نشان دهد این دودها ایجاد آسم می کند اما قطعا علائم آن را تشدید می کنند و می توانند سبب حمله شدید آسم شوند.

وی به والدین توصیه کرد که از دود کردن اسپند در فضاهای بسته مانند منازل به شدت خودداری کنند، گفت: تماس با دود سیگار، قلیان، عود و اسپند و همچنین شوینده های شیمیائی می ‌تواند تاثیر مخربی بر سلامت افرادی که زمینه آلرژی دارند و یا مبتلایان به آسم، داشته باشد و سلامت آنان را به خطر اندازد.

معین افزود:  پژوهش‌های علمی در دو تا سه دهه اخیر، مشخص کرده که ترشحات و مواد به جا مانده از سوسک و مایت به شدت آلرژی‌زا هستند.
وی بیان کرد: حشرات مانند سوسک و مایت جزء آلاینده‌های بیولوژیک هستند و به دلیل رطوبت و گرمای بیش از حد منازل، در این مکان ها و اتاق‌های بدون نور آفتاب، رشد و نمو می‌کنند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دود اسپند، عود، سیگار و قلیان ایجاد کننده آسم نیستند / سوسک و کنه به شدت آلرژی‌زا هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..