تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از آبشار‌های خروشان لرستان دیدن کنید

وب سایت اراول: در استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه دائمی جریان دارد و همین امر موجب شده است که آبشارهای لرستان مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران باشند.

در واقع همدستی صخره و رود صحنه هایی زیبا به نام آبشار در طبیعت لرستان خلق کرده است. مهم ترین نکته در مورد آبشارهای استان لرستان دسترسی آسان به آنها است

و بسیاری از مردم تعطیلات آخر هفته را در کنار این آبشارهای زیبا سپری می کنند. آبشارهای لرستان هرکدام در نوع خود آبشارهای منحصربه‌فردی هستند که چشم اندازی بی نظیر را در این استان به خود اختصاص داده اند.

آبشار بیشه

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار بیشه با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای لرستان است که در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر دورود قرار دارد. ارتفاع آبشار ۴۸ متر است و ۱۰متر نیز تا وصل شدن به رودخانه سزار طی می کند و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است. این آبشار در کنار راه‌آهن تهران – خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرارگرفته است. در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. از شهرستان دورود به‌طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می‌توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد. فاصله این آبشار دیدنی تا خرم‌آباد نیز از طریق جاده ۶۴ کیلومتر است.

آبشار آب سفید

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار آب سفید آبشاری زیبا و دیدنی در فاصله ۵۰ کیلومتری از الیگودرز قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۶۵ تا ۷۰ متر و عرض تاج آبشار آن در فصل پرآبی حدود هشت متر است. آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و بسیار خنک است.

این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد. می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید معروف شده است. مسیر دسترسی به آبشار آب سفید از روستاهای کاکلستان و قلیان است که با کوه های سربه فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو شما را همراهی می کند.

آبشار نوژیان

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار نوژیان در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد واقع‌شده است و دارای ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج پنج‌متر است. این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که هرساله، بسیاری از گردشگران و مسافران را به‌سوی خود جذب می‌کند.

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد؛ در کوه تاف انواع گیاهان دارویی رشد می کنند که طبیعت بکر این منطقه و همچنین وجود آبشار زیبای نوژیان آن را به محلی زیبا و دیدنی تبدیل کرده است. راه ارتباطی آبشار زیبای نوژیان از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان است؛ جاده دسترسی به این آبشار جاده آسفالته بوده و همچنین می‌توان از طریق راه‌آهن و باکمی پیاده‌روی به دیدار این آبشار زیبا رفت.

آبشار چکان

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار چکان در جنوب غربی شهرستان الیگودرز و در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چکان در فاصله ۱۴۱ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد واقع‌شده است. این آبشار شگفت‌انگیز دارای ارتفاع ۳۰ متر و عرض تاج چهار متر در دل طبیعت بکر و بهشتی لرستان قرار دارد. در کنار این آبشار دل‌انگیز پوشش گیاهی و درختانی همانند گردو، زالزالک، گلابی، چنار، کیکم، بید، بلوط و… وجود دارد.

به سه طریق می‌توان به دیدن این آبشار زیبای لرستان رفت که ازجمله آن‌ها راه ارتباطی دورود به ایستگاه راه‌آهن سپیددشت به‌طرف شول‌آباد با جاده شنی، راه دورود به شاپله، تنگ ناله شنه چکان که این جاده مالرو و مخصوص کوهنوردی است و مسیر الیگودرز با اتومبیل به‌طرف شول‌آباد چکان که با اتومبیل تا چند کیلومتری آن جاده وجود دارد.

آبشار وارک

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار وارک نیز در غرب گردنه نوژیان، در جنوب شرقی خرم‌آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای لرستان است. فاصله این آبشار تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.

سرچشمه آبشار وارک یک صخره سنگی است که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فروریخته و آبشار دوم را به وجود می‌آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

در فصل کم‌آبی ارتفاع قسمت اول این آبشار بی‌نظیر هفت متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵.۵ متر با عرض ۵.۵۶ متر است. حداکثر ارتفاع آبشار وارک به ۵۷ متر می‌رسد و عرضی معادل ۵۰ متر را دربرمی گیرد. اطراف این آبشار پوشیده از درختان بلوط، گلابی، زالزالک و… است.

آبشار سرکانه و افرینه

سفر به آبشارهای خروشان لرستان (یکشنبه)

آبشار سرکانه در روستای گریت در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد قرار دارد. این آبشار زیبا دارای ارتفاع ۱۵ متر و عرض تاج ۱۷ متر بوده و ازجمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیدنی استان لرستان محسوب شود. پوشش جنگلی اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو در برگرفته است. آبشار افرینه نیز در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد و آین آبشار زیبا در فصول مختلف سال علاقه‌مندان و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از آبشار‌های خروشان لرستان دیدن کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..