تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دسر پلمبیر

دسر پلمبیر دارای شکلی زیبا و طعمی عالی است و می توانید این دسر را خیلی سریع آماده کنید.

مواد لازم برای دسر پلمبیر  خامه فرم گرفته یک لیوان بستنی وانیلی یک لیوان تخم مرغ دو عدد شکر 5 قاشق غذاخوری البته بسته به ذائقه میشه کمی مقدارش رو کم و زیاد کرد وانیل کمی ژلاتین یک قاشق غذاخوری شیر نصف لیوان آب جوش نصف لیوان مغز گردو کمی موز یک عدد متوسط طرز تهیه دسر پلمبیر طرز تهیه دسر پلمبیر

در ابتدا سفیده تخم مرغ و زرده تخم را را از هم جدا می کنیم و سفید را آنقدر هم می زنیم تا پف کند و سفید شود و درون یخچال قرار می دهیم.

سپس زرده ها را وانیل و شکر مخلوط می کنیم. این زرده را آنقدر هم می زنیم تا زرده ها با شکر کاملا مخلوط شوند و به رنگ کرم در بیایند. شیر را داغ می کنیم و سپس آرام آرام زرده ها را اضافه می کنیم و خیلی سریع هم میزنیم تا حرارت بالای شیر باعث لخته شدن زرده نشود. استفاده از شیر داغ باعث می شود که زرده تا حدودی پخته شود و خام استفاده نشود.

بعد از اینکه کل شیر را اضفاه کردیم و خوب هم زدیم آن را کنار میگذاریم تا سرد بشود و سپس پودر ژلاتین را با آب جوش مخلوط می کنیم و بر روی حرارت قرار می دهیم تا خوب حل شود و بعد به کناری می گذاریم تا خنک بشود.

بعد از اینکه مخلوط زرده های تخم مرغ و مخلوط شیر خنک شد، بستنی، سفیده تخم مرغ و خامه فرم گرفته را به موادی که داریم اضافه می کنیم و باز هم هم میزنیم تا مواد به خوبی با هم مخلوط بشوند و کف کنند.

در آخر ژلاتین را به موادی که داریم اضافه می کنیم و درون ظرفی میریزیم و داخل فریزر قرار می دهیم. بعد از اینکه مواد را درون ظرف ریختیم، موزهای خورد شده را به همراه گردو به آن اضافه می کنیم و به مدت 10 تا 12 ساعت درون فریزر قرار می دهیم.

نکته 

1. این دسر را باید به خوبی هم بزنید تا مواد حالت کفی و پفکی پیدا کنند و اگر کم هم بزنید ممکن است دسر حالت یخی پیدا کند که اصلا جالب نیست.

2. بهتر است موزهایی را که استفاده می کنیم خوب ریز ریز کنیم و یا رنده کنیم زیرا تکه های بزرگ موز در فریزر یخ می زنند و هنگام خوردن حالت خوبی ندارند.

3. برای تزیین دسر میشه از شکلات آب کرده، پودر پسته، موز و … استفاده کرد که بعد از اینکه کاملا دسر خودش رو گرفت باید این تزیینات انجام بشه.

4. این دسر تا قبل از زمان سرو باید داخل فریزر باشه و چند دقیقه قبل از مصرف خارجش میکنیم که آب نشه!

5. ظرفهایی که برای ریختن دسر انتخاب میشه میتونه به صورت نفری باشه و تو لیوان بریزیم و یا اینکه اون رو توی قالب بریزیم و بعد از گرفتن برش گردونیم!

نکات تکمیلی در مورد دسر پلمبیر

دسر پلمبیر جزو دسرهای مدرن میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه 
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10 دقیقه میباشد .
دسر پلمبیر را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

» همچنین بخوانید :

طرز تهیه دسر نشاسته وانیلی

طرز تهیه یک دسر خوشمزه پاییزی

طرز تهیه دسر خرمالو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دسر پلمبیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..