تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز ثبت نام کشاورزان خراسانی در سامانه تهک

آغاز ثبت نام کشاورزان خراسانی در سامانه تهکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابراهیم رهنمای یامی افزود: اطلاعات هواشناسی در زمینه‌های گسترده‌ای دارای کاربرد است و از جمله آن‌ها بخش کشاورزی است، زیرا افزایش و کاهش محصولات این بخش تحت تاثیر شرایط جوی هستند.


وی با بیان اینکه از دو روز پیش ثبت نام کشاورزان خراسانی در این سامانه آغاز شده و تا پنج هزار نفر می‌توانند در آن ثبت نام کنند گفت: سامانه توسعه هواشناسی کاربردی موسوم به 'تهک' بخش‌هایی همچون شناسایی کاربران نهایی، نیازسنجی، سامانه توزیع داده و محصول دارد.


دبیرکارگروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ثبت نام در این سامانه با وارد کردن کد ملی و انتخاب استان، شهرستان، نوع شغل و تولید محصول است. با توجه به جمعیت بالای فعالان بخش کشاورزی خراسان رضوی قرار بر این است که ظرفیت ثبت نام در 'سامانه تهک' نیز به تدریج افزایش یابد.


ابراهیم رهنمای یامی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، آغاز ثبت نام کاربران و همچنین نشست‌های توجیهی برای مدیران کل سازمان‌های دولتی، این سامانه از اواخر خرداد آتی به صورت عملی در خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.


وی ادامه داد: سامانه تهک امور مختلف مورد نیاز کشاورزان را مورد توجه قرار داده است و کشاورزان از جدیدترین پیش بینی دما، بارش، سمت و سرعت باد، رطوبت نسبی، ابرناکی، نقشه‌های دما و بارش در مقیاس زمانی یک روزه و نقشه‌های وضعیت ترسالی و خشکسالی در بازه‌های یک ماهه تا چند ساله، نقشه‌ها و جداول استانی نخستین یخبندان پاییزه و آخرین یخبندان بهاره آگاه می‌شوند.


دبیرکارگروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تعیین زمان مناسب عملیات داشت و برداشت محصولات زراعی، باغی، گلخانه‌ای در مقیاس روزانه تا هفتگی، نقشه‌های آینده نگری دما و باشر در مقیاس زمانی یک تا سه ماهه، نقشه‌ها و جداول بازه‌های زمانی کاشت محصولات مختلف از دیدگاه هواشناسی کشاورزی، نقشه‌های بارش موثر از دیدگاه هواشناسی کشاورزی در مقیاس زمانی روزانه، ماهانه و فصلی از دیگر خدمات سامانه تهک هستند.

انتهای پیام // ج.ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز ثبت نام کشاورزان خراسانی در سامانه تهک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..