تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود ۵ هزار نیروی محیط بان در کشور/ قانون بکارگیری سلاح توسط محیط بانان شفاف نیست

ساعت: 16:49 منتشر شده در مورخ: 1397/02/24 شناسه خبر: 1362701

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از کمبود ۵ هزار نیروی محیط بان در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; جمشید محبت خانی در جمع محیط بانان استان زنجان اظهار کرد: علی رغم نیاز امروز جامعه به حفاظت بهینه از محیط زیست متاسفانه کمبودهای زیادی در حوزه حفاظت و حراست از محیط زیست داریم که یکی از این مشکلات کمبود نیروی محیط بان است که در کشور ایران حدود 5 هزار کمبود نیروی محیط بان داریم.


وی با بیان اینکه آموزش محیط بانان از جمله نحوه بکارگیری و استفاده از سلاح و آشنایی با قوانین در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و افزود : در تلاش هستیم دوره های آموزشی متعددی را در این زمینه برگزار کنیم و محیط بانان کشور را تجهیز کنیم که در این راستا محیط بانان کشور به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند. 

محبت خانی با بیان اینکه  قانون بکارگــیری سلاح توسط محیط بانــان درکشـــور شفاف نیست، گفت: نتیجه این عدم شفافیت این است که محیط بانان برخی مواقع در درگیری با شکارچیان برای استفاده از سلاح تردید دارند چرا که در صورت استفاده وبروز مشکل قانون محکمی برای دفاع از سبز پوشان طبیعت وجود ندارد و تاکنون برای حفاظت از محیط زیست 120نفر از محیط بانان کشور شهید و157نفر نیز جانباز شده‌اند.

وی بیان کرد: با حمایت مسئولین از قشر زحمت کش وارائه آموزش های لازم می توان ضمن حفاظت بهینه از محیط زیست امنیت جانی و شغلی محیط بانان را نیز تضمین نمود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پایان ضمن تشکر از محیط بانان که به صورت شبانه روزی مشغول حراست از محیط زیست و حیات وحش هستند، گفت: دولت برنامه های خوبی برای حمایت هر چه بیشتر ازسبز پوشان طبیعت را دارد و امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم کاستی های موجود را برطرف کنیم .

در پایان این نشست جلیقه ضد گلوله  رونمایی و به محیط بانان زنجانی اهداء و بهره برداری از دوربین مداربسته نصب شده در منطقه حفاظت شده سرخ آباد( دشت آهوان سهرین) در حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود ۵ هزار نیروی محیط بان در کشور/ قانون بکارگیری سلاح توسط محیط بانان شفاف نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..