تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر

ساعت: 09:00 منتشر شده در مورخ: 1397/02/24 شناسه خبر: 1362402

با حضور امام جمعه اصلاندوز،مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل،فرماندار شهرستان پارس آباد و جمعی از مسئولان جشنواره بازی های بومی محلی مرحله استانی مدارس عشایری در اصلاندوز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،قدرت مهرآوران رییس آموزش و پرورش اصلاندوز امروز در آغاز این مراسم ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از اقدامات انجام یافته در برگزاری این جشنواره ارائه داد و گفت:تعداد 169 دانش آموز مدارس عشایری 7 منطقه آموزش و پرورش استان در 14 رشته امروز شرکت کردند.

وی با قدردانی از عنایات مسئولان به آموزش و پرورش اصلاندوز از حضور اقشار مختلف مردم،معتمدین،عشایری،مسئولان،روحانیون،دانش اموزان شرکت کننده،مربیان و روسای آموزش و پرورش مناطق و کارشناسان و فرهنگیان اصلاندوز در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با قدردانی از حضور 7 منطقه دارای دانش آموز عشایری و کارشاسان و مربیان در جشنواره گفت:مراسمی که ترتیب داده شده است جزو آداب و سنن و رسوم ماندگار فرهنگی و اجتماعی و بخشی از جریان زندگی ماست و با اینگونه مراسم بخشی از اوقات فراغت دانش اموزان را با استفاده از بازی های بومی محلی پر می کنیم.

وی مقابله با آسیب های اجتماعی،آماده ساختن زمینه ای برای سرمایه اجتماعی برای خود،کمک به استحکام خانواده ها و انتقال میراث فرهنگی در طول زمان به نسلهای بعدی را از اهداف زنده نگهداشتن آداب و سنن عشایری دانست و گفت:این جشنواره ها را باید بخشی از فرایند زندگی و نظام تعلیم و تربیت کنیم،اینطوری نباشد که هر سال جمع شویم اجرا کنیم و در طول سال در حاشیه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه هم در مدرسه و هم محیط اجتماعی باید سعی شود ارزشهای میراث فرهنگی و آداب و رسوم عشایر بخوبی ارائه شود گفت:در برنامه های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش،المپیادهای ورزشی و درون مدرسه ای و سایر برنامه ها بتوانیم برای اینها جا باز کنیم تا روز به روز رشد و توسعه یابد.

ناصری اظهار امیدواری که با زنده نگهداشتن آداب و روسم و فرهنگ عشایری،بازی های بومی محلی در طول سال در مدارس جریان یابد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور امام جمعه اصلاندوز،مسئولان،اهالی و اصحاب رسانه در این مراسم،از میرنبی عزیززاده نویسنده تاریخ دشت مغان قدردانی کرد و گفت: اثر ماندگار آقای عزیززاده باعث انتقال به نسل های بعدی  می شود و آیندگان ممنون و قدردان نویسنده این اثر خواهند بود.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در سخنانی گفت:امیدواریم با همت و اراده مسئولان شهرستان،ائمه جمعه و جماعات،روحانیت،خانواده های شهدا و ایثارگران خدماتی در خور مردم فهیم و نجیب شهرستان پارس آباد انحام بدهیم.

وی محل برگزاری این جشنواره را فوق العاده و بی نظیر دانست و تصریح کرد:این زیبایی را مردم می سازند،علی الخصوص قشر عشایر که پاک ترین،ناب ترین و نجیب ترین مردم منطقه مغان هستند.

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت:عشایر با حضور در همه عرصه های مختلف،پاکی و صداقت خود را ثابت کردند و افتخار می کنیم جزو مردم نجیب عشایر شهرستان هستیم.

علایی در پایان با قدردانی از متولیان و دست اندرکان برنامه جشنواره اظهار امیدواری کرد که شاهد تداوم اینگونه مراسمات فرهنگی و رونق جامعه عشایری باشیم.

سخنرانی و تشریح گوشه ای از تاریخ عشایر دشت مغان و مقابله عشایر با نیروهای روسی در جنگ ایران و روس توسط میر نبی عزیززاده نویسنده تاریخ دشت مغان و اهدای هدیه و لوح سپاس به وی،قرائت شعر توسط جبرییل قلیزاده،موسیقی سنتی و اجرای سرود دانش آموزان مدرسه ایدر با لباس محلی عشایری،اجرای رژه دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره،برگزاری نمادین طناب کشی و بازی اکینچی ام اکینچی و برگزاری مسابقات در سالن های 9 دی و محله قره قباق از برنامه های برگزار شده در جشنواره بازی های بومی محلی بود.

در حاشیه این جشنواره غرفه های مختلف و دست سازه های دانش آموزان،برپایی آلاچیق و پخت نان سنتی،آش دوغ و غداهای محلی و نمایشگاه صنایع دستی و ورنی بافی در معرض بازدید و دید عموم و مسئولان قرار گرفت.

به گزارش ارس تبار،جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل  امروز در هوای لطیف بهاری و در طبیعت بی نظیر و عشایری منطقه قیرمیزی یورد روستای ایدر برگزار شد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..