تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش تصویری/ طبیعت روستای سرداب و سرانی شیروان

ساعت: 14:49 منتشر شده در مورخ: 1397/02/24 شناسه خبر: 1362617

روستای سرانی در فاصله‌ی 79 کیلومتری شمال شیروان قرار دارد که از طرف شمال به مرز مشترک ایران ـ ترکمنستان و دره‌ی پرآب و پردرخت و ییلاقی فیروزه و از طرف جنوب به کوه مرتفع مسگر و روستاهای کاکلی و قپز و از طرف شرق به گل‌بزرگ و کوه‌تنبل و از طرف غرب به روستای سرداب محدود می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک،  مردم این منطقه به زبان کردی کرمانجی تکلم می‌کنند. این روستا جزء دهستان قوشخانه است. روستای سرانی در داخل دره‌ای ژرف که امتداد آن شرقی ـ غربی می‌باشد قرار گرفته و منازل مسکونی بر هم منطبق هستند یعنی صحن حیاط منزلی معمولاً پشت‌بام دیگریست. در مورد وجه تسمیه‌ی روستا معمرین محلی معتقد بودند: سرانی در اصل سرهانی بوده که به زبان کردی «سرراآورد» می‌شود . روستای سرانی از محدوده‌ی قرای شیروان است که هنوز موقعیت جنگلی بودن خودش را از دست نداده و سرسبز و پردرخت است. شغل اصلی مردم دامداری است و به صورت کوچرو در این روستا نگهداری می‌شود که ییلاق آنها کوههای اطراف سرانی و تنیل و قشلاقشان مراوه‌تپه‌ی ترکمن‌صحراست.

 

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش تصویری/ طبیعت روستای سرداب و سرانی شیروان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..