تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اماکن و محلات پرخطر تهران در صورت وقوع زلزله کدامند؟ + اینفوگرافی

اماکن و محلات پرخطر  تهران در صورت وقوع زلزله کدامند؟ + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همانطور که می دانید تهران روی سه گسل اصلی شمال تهران ، گسل مشا و گسل ری قرار گرفته است. اگرچه قدرت و توان تخربی این گسل‌ها با یکدیگر برابر نیست اما می‌توان گفت انرژی تخلیه شده از سه گسل بزرگ تهران، زلزله ای با قدرت بیشتر از  7 ریشتر ایجاد خواهد کرد. بر اساس برآورد‌ها توان لرزه‌ایی گسل شمال تهران ۷ ریشتر و گسل ری نزدیک به 7 ریشتر است.

گسل شمال تهران از سوهانک و لشکرک آغاز شده و با عبور از مناطق فرحزاد و حصارک به سوی غرب کشیده شده است، مناطق نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه و جماران  بر روی این گسل قرار دارند.

گسل مشا، گسلی است طویل، اساسی و لرزه زا است که در طول رشته کوه البرز و از شمال آن بر روی دامنه‌های جنوبی رانده شده است، گسل مشا در بالا دست سد لتیان با گسل شمال تهران تلاقی دارد و به همین دلیل لغزش و فعالیت هر یک از دو گسل مشا یا شمال تهران، به حرکت گسل دیگر ختم می‌شود.

گسل ری از جاده خاوران شروع شده و در امتداد جاده کمربندی تهران پیش از رسیدن به قدس و شهریار در چهاردانگه به اتمام می‌رسد، این گسل به دو بخش گسل شمال ری و گسل جنوب ری تقسیم می‌شود؛ گسل شمال ری در امتداد مسیر بهشت زهرا و بزرگراه ری واقع است. مناطق 20 تهران، صادقیه و  جوانمرد قصاب روی این گسل قرار دارند.

اما از  اماکن شناخته شده و معروفی که روی این گسل ها قرار دارند می توان به پمپ بنزین ها، آتش نشانی، انبار نفت، موزه ها، مسجدها، برج، برق فشار قوی و بیمارستان ها و مراکز دولتی اشاره کرد.

اماکن و محلات پرخطر  تهران در صورت وقوع زلزله کدامند؟ + عکس

انتهای پیام/

کدام اماکن و محلات تهران روی گسل‌ ها قرار دارند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اماکن و محلات پرخطر تهران در صورت وقوع زلزله کدامند؟ + اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..