تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسايى و دستگيرى باند 7 نفره برداشت غير مجاز از حساب شهروندان

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار قادر کریمى در تشریح این خبر گفت: در پى ارجاع یک فقره شکایت از سوى شهروندى ۱۸ ساله ساکن غرب شهر مشهد مبنى بر سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پایگاه غرب پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

وى افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود با بیان اینکه بنا به درخواست دوست خود کارت عابر بانک و رمز آن را که فاقد موجودى بوده به رسم امانت در اختیار دوستش قرار داده تا پس از انتقال حساب وجهى از طرف پدرش و برداشت آن کارت را عودت دهد لیکن پس از گذشت ۷۲ ساعت دوست وى از دادن کارت امتناع ورزیده و فقدان کارت را دلیل عدم تحویل کارت عابربانک به شاکى بیان مى‌دارد.

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى ادامه داد: شاکى در اظهارات خود عنوان داشته پس از مراجعه به بانک جهت اخذ مجدد کارت عابر بانک متوجه شده حساب بانکى متصل به کارت عابر بانک‌اش به دلیل واریز و برداشت وجوه متعدد به صورت غیرقانونى، توسط مراجع قضایى مسدود شده و در حال حاضر خود شاکى به دلیل واریز و برداشت این وجوه در حسابش در مظان اتهام قرار گرفته است.

این مقام عالی انتظامى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایگاه غرب مرکز استان پس از بررسى موضوع و انجام اقدامات فنى، به ابعاد گسترده‌اى از کلاهبردارى‌هاى متعدد در شهرهاى تهران، کرج، مهریز یزد، ابهر و شهرستان طبس دست یافتند که توسط زنجیره‌اى از افراد ایجاد شده بود.

سردار کریمی یادآور شد: در تمام کلاهبردارى‌ها و برداشت‌هاى غیر مجازى که از افراد مختلف در شهرهاى ذکر شده انجام شده بود، رد پاى کلاهبردارى حرفه‌اى تعقیب مى‌شد که با شگرد کلاهبردارى به نام فیشینگ و نوشتن یک‌سرى دستورات برنامه‌نویسى در صفحات وب نسبت به ایجاد درگاه جعلى پرداخت اقدام نموده و با گذاشتن تله‌هایى شهروندان را نسبت به وارد نمودن اطلاعات حساب بانکى در صفحات جعلى، ترغیب و سپس با در اختیار گرفتن اطلاعات حساب بانکى این افراد، حساب آن‌ها را خالى نموده است.

وی در خصوص اینکه پول‌هاى سرقت شده به چه حسابى واریز شده و چگونه برداشت مى‌شده است، گفت: کلاهبرداران با تشکیل باندى ۷ نفره نسبت به تهیه کارت‌هاى عابر بانک از سایر افراد با وعده‌هاى مختلف نظیر پرداخت وجه ۱۰ میلیون ریالى در ازاى هر کارت عابر بانک و رمز آن و یا جلب اطمینان و سوء‌استفاده از امانت گرفتن کارت بانکى شهروندان و همچنین با استفاده از کارت‌هاى مسروقه، وجوه سرقتى را در کارت‌هاى بانکى ذکر شده به گردش در مى‌آوردند و در نهایت توسط همین باند ۷ نفره با تغییر شکل ظاهرى و مراجعه به عابربانک‌هاى سطح شهر و یا مراجعه به طلا فروشى‌ها اقدام به برداشت نقدى پول‌هاى سرقتى مى‌نمودند.

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوی تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات فنى و پلیسى متهم سابقه‌دار ۳۶ ساله و گرداننده اصلى باند که قبلا پرونده‌اى مرتبط با کلاهبردارى فیشینگ در شهرهاى همدان و اصفهان داشت، شناسایى و دستگیر و کلیه اعضاء باند با قرار صادره روانه زندان مرکزى مشهد مقدس گردیدند.

سردار کریمى در خصوص نحوه فریب و جذب شهروندان در این شگرد مجرمانه گفت: مجرم با گذاشتن آدرس اینترنتى جعلى براى خرید نرم افزار‌ى تحت عنوان ماهواره جیبى اندروید در گروه‌هاى تلگرامى و تبلیغ لینک آن براى کاربران شبکه‌هاى اجتماعى خارجى قربانیان خود را شناسایى و کاربران نیز با عدم رعایت توصیه‌هاى پلیس اقدام به خرید نرم‌افزار مذکور با قیمت‌هاى ۲۰۰۰ تومانى نموده و، چون رقم پیشنهادى کم بود قربانى وسوسه شده و اقدام به وارد نمودن اطلاعات حساب خود در صفحه جعلى نموده و بدین وسیله این اطلاعات حساب در اختیار کلاهبردار قرار مى‌گرفت.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسايى و دستگيرى باند 7 نفره برداشت غير مجاز از حساب شهروندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..