تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹۴ درصد مصرف داروی کشور تولید داخل است

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۹۴ درصد مصرف دارویی کشور تولید داخل است و برای تامین اندک اقلام وارداتی نیز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از 10 طرح بهداشت روستایی در نیشابور افزود: بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان در زمینه دارو به علت تجویز داروهای خارجی است که اغلب مشابه آنها با اثربخشی و کیفیت بالا در داخل نیز تولید می شود.
وی بیان کرد: این مشکل بیشتر ناشی از ناهماهنگی بین تجویز کنندگان و مصرف کنندگان است و اگر پزشک دارویی را تجویز کند که در داخل موجود و در دسترس باشد، بیماران کمتر دچار مشکل خواهند شد.


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به منظور تامین ارز مورد نیاز و لازم برای داروهایی که در داخل کشور تولید نمی شود مشکلی وجود ندارد و نشست های متعددی با بانک مرکزی در این زمینه برگزار شده است.


رئیسی افزود: با توجه به نوسان های حوزه ارزی، برای خرید تجهیزات پزشکی، به عنوان یکی از دغدغه های اصلی وزارت بهداشت، هماهنگی لازم انجام شده تا ارز لازم به موقع تامین شود و فشاری متوجه مردم نشود.


وی بیان کرد: برنامه اصلی این وزارتخانه امسال آماده کردن زیرساخت ها برای تکمیل طرح پزشک خانواده روستایی و شهری است.
رئیسی گفت: برای توسعه طرح پزشک خانواده شهری امسال نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال منظور شده و سازمان مدیریت و مجلس نیز حمایت خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: همه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت مجهز شده اند ولی این کار در شهرها و حاشیه آن ها هنوز کامل نشده است.


وی یکی از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه را خرید خدمت دانست و گفت: باید به مرحله ای برسیم که دیگر نیازی به استفاده از نیروهای طرحی نداشته باشیم.


بهره برداری از 10 طرح بهداشتی نواحی روستایی شهرستان نیشابور با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
برای این طرح ها در روستاهای سه چوب، محیط آباد، سالاری، عنبرکه، حسن آباد جهان بیگ، کلاته سلطانی، مجدآباد، اریه و کلاته محمدجان 28 میلیارد و 241 میلیون ریال هزینه شده که هشت میلیارد و 400 میلیون ریال آن توسط خیران اهدا شده است.
مرکز شهرستان نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹۴ درصد مصرف داروی کشور تولید داخل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..