تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقدان دلسوزی و تعهد به بحران آب دامن زده است/ ضرورت استفاده صنایع از پساب

ساعت: 12:56 منتشر شده در مورخ: 1397/02/23 شناسه خبر: 1362115

استاندار زنجان گفت: نبود دلسوزی و تعهد در مدیریت منابع آب به بحران آب دامن زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، اسدالله درویش امیری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان،اظهار داشت:یکی از موضوعات مهم کشور مسئله آب است انتظار داشتم حداقل دستگاه هایی که در این حوزه دست اندر کار هستند، نسبت به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان حساس باشند.

وی با بیان اینکه این گزارش باید تاثیری در رویکرد مدیران داشته باشد، افزود: در حوزه اجتماعی یکی از چالش ها مسئله آب است.

استاندار زنجان با اشاره به رهاسازی 360 لیتر پساب به زنجانرود، افزود: باید این موضوع حساسیت برانگیز باشد، آیا این مسئله قابل تامل نیست و نباید مورد توجه ما باشد؟.

درویش امیری با بیان اینکه در این بحران آب، خداوند لطف کرد که امسال باران خوبی آمد وگرنه باید جیره بندی آب داشتیم،خاطرنشان کرد: مصرف آب های زیر زمینی برای برخی دستگاه ها 100 درصد باید قطع شود تا به فکر حل مسئله باشند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تلاش کند، مناطق پر مصرف استان فاضلاب به شبکه استان وصل شود، بیان داشت: پساب بقیه تا کی می خواهد خارج از سیستم استفاده شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: پساب، آب تضمین شده است که سیاستگذاری در استفاده از این آب باید مورد توجه باشد، تا کی می خواهیم به صنعت بگوئیم که از آب زیر زمینی استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید تاریخی در نظر گرفته شود تا دیگر آب زیرزمینی به صنایع داده نشود، گفت: باید صنایع به این سمت سوق داده شود.

درویش امیری ادامه داد: گزارش های جلسات ستاد اقتصاد باید برای ادامه سیاست ها و تصمیم گیری ها استفاده شده و چارچوبی در این زمینه تعیین شود،تا کی می خواهیم راحتترین راه را برای حل مشکلات انتخاب کنیم.

وی گفت: آب های سطحی مشکلات جدی را در زنجان به وجود آورده است که باید تعیین تکلیف شود.

استاندار زنجان افزود: طبیعی است که وقتی مجوز حفر چاه به صنعت داده می شود، از شبکه پساب استفاده نمی کند.

درویش امیری ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی باید برای استفاده از پساب سیاستگذاری کند که یک هزار لیتر پسابی را که می توانیم برای توسعه صنعت داشته باشیم در حال حاضر اصلا استفاده نمی شود.

وی گفت: رویکرد این ستاد باید به این محور توجه کرده و برنامه اجرایی و عملیاتی از سوی دستگاه های گزارش دهنده، اعلام شود.

استاندار زنجان گفت:بحران آب در کشور به دو دلیل کاهش بارندگی و ضعف مدیریت در منابع آب است که در این زمینه نبود دلسوزی و تعهد در مدیریت منابع آب به بحران آب دامن زده است.

وی با بیان اینکه زمان های طلایی را از دست داده ایم، افزود: باید امروز تصویر مناسبی برای ادامه کار داشته باشیم.

این مسئول گفت: آب های سطحی مشکلات جدی را در زنجان به وجود آورده است که باید تعیین تکلیف شود.

استاندار زنجان گفت: از امکانات و خدمات همه دستگاه های اجرایی برای رفع بحران آب در استان باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول منابع دهیاری ها باید حل مشکلات بحران آب در روستا باشد،بیان داشت: فاضلاب شهری باید در دو بخش استانی و شهر زنجان برنامه ریزی داشته باشد تا با وجود تنگنای مالی تصویری از آینده داشته باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به موضوع ارز، گفت: دولت تلاش کرد این وضعیت را سرو سامان داده و وضعیت ارزی را کنترل کند.

درویش امیری با بیان اینکه وضعیت روانی در این زمینه وجود دارد، گفت: دست اندرکاران مشکلات ارزی استان را جمع آوری کنند تا مسائل به دولت اعلام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقدان دلسوزی و تعهد به بحران آب دامن زده است/ ضرورت استفاده صنایع از پساب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..