تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاتوت هزار رود جاذبه گردشگری زنجان/نخستین جشنواره شاتوت در هزار رود برگزار می شود

ساعت: 12:53 منتشر شده در مورخ: 1397/02/23 شناسه خبر: 1362106

نخستین جشنواره شاتوت در هزار رود طارم یکی از شهرستان های استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،روستای توریستی هزار رود مرکز اصلی تولید شاتوت در طارم است. این روستا یکی از روستاهای مهم و بزرگ و پرجمعیت شهرستان طارم از توابع استان زنجان محسوب می شود.

این روستا در پنج کیلومتری غرب شهر آببر واقع شده و در قسمت جنوب به قزل اوزن مشرف است و بخش شمالی هزاررود که مشرف بر کوهستان ها و ییلاق های این روستا بوده و کوههای آسمان کوه یا ماسوله داغ در آن قرار دارند، بوسیله یک راه پیاده رو و قدیمی و کوهستانی به ماسوله منتهی می شود.

فاصله روستای هزاررود تا زنجان حدود 100 کیلومتر و تا شهر منجیل در حدود 60 کیلومتر است.

آب وهوای این روستا همچون دیگر مناطق در روستاهای شهرستان طارم، مدیترانه ای و معتدل می باشد و به همین دلیل بصورت بالقوه و بالفعل توانایی پرورش هر نوع محصول را دارد.

این روستا، روستایی کوهپایه ای بوده و خانه های مسکونی آن بصورت متفرق در دره ای به شکل v واقع شده اند.

رودخانه ای با آب زلال و قابل توجه که از کوهستان های شمالی این روستا سرچشمه گرفته و با مشرب کردن باغات زیتون، گردو، انار و زمین های کشاورزی این روستا، طی مسیری 10 کیلومتری به رودخانه بزرگ قزل اوزن می ریزد.

نام این رود کوچک، هزاررود، نام دارد که نام روستا هم از این رود اخذ شده است.

این روستا قدمتی طولانی و قدیمی دارد. البته در گذشته های دور دو قلعه باستانی در بالا و پایین یک صخره بلند طبیعی در محلی بنام «گلف» وجود داشته است که هم اکنون خرابه های آن بنامهای «قلعه پش» و «قلعه بن» پا برجاست، قلعه پش یعنی قلعه بالا و قلعه بن یعنی قلعه پایین است.

این روستا در زمینه کشاورزی نیز از روستای خوب استان زنجان محسوب می شود ولی شاتوت های این روستا موجب آشنایی مردم با آن شده است.

باغداران هزاررودی، علاوه بر فروش عمده و صادرات به اکثر استان های کشور، شاتوت را بصورت تازه در اختیار گردشگران و مسافران نیز قرار می دهند.

طبق آمار بدست آمده از خریداران اصلی شاتوت در سال ۹۶ درآمدی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از فروش این محصول، به دست باغداران هزاررودی رسیده است که مبلغ قابل توجهی است.

با توجه به اهمیت این محصول اقتصادی و همچنین برای شناساندن بیش از پیش شاتوت جشن بزرگی در روز سه شنبه این هفته  در روستای هزاررود برگزار می شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان طارم اظهار داشت: جشنواره شاتوت سه شنبه 25 اردیبهشت ماه جاری در روستای هزار رود طارم برگزار می شود.

ابراهیم محمدی، گفت: این جشنواره در روستای هزار رود طارم بعلت وسعت باغ های شاتوت برگزار می شود.

وی ادامه داد: مجموعه چای باغی هزار رود میزبان نخستین جشنواره شاتوت شهرستان طارم است.

به گفته محمدی این جشنواره با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، فرمانداری و بخشداری شهرستان طارم، دهیاری هزار رود و شوراهای اسلامی هزار رود برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاتوت هزار رود جاذبه گردشگری زنجان/نخستین جشنواره شاتوت در هزار رود برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..