تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترویج سبک زندگی اسلامی، سبب کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی می شود / از جلسات برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم نه تبلیغات برای انتخابات

ساعت: 14:40 منتشر شده در مورخ: 1397/02/23 شناسه خبر: 1362221

امام جمعه میاندوآب گفت: سبک زندگی اسلامی، برای همه شئون زندگی ما برنامه دارد و قطعا اگر رعایت شود در آن صورت شاهد افزایش طلاق در جامعه نخواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در همایش سبک زندگی اسلامی که در سالن ارشاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب برگزار شد در سخنانی با طرح چند سوال در مورد نوع زندگی، اظهار کرد: زندگی اسلامی پنج رکن جسمی، عاطفی، اجتماعی، جنسی و سیاسی دارد که اگر به آنها توجه شوند در آن صورت شاهد برخی موارد مانند افزایش طلاق نخواهیم بود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بر اساس آمار در این شهرستان از چهار ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، گفت: متاسفانه سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۵۶ هزار پرونده قضایی در میاندوآب تشکیل شده و این درصورتی است که بخش اعظمی نیز در کلانتری ها حل و فصل می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی آسیب ها به حد بحران رسیده است، افزود: به نظر من وقتی شوراها به جلسه ای دعوت می شوند باید از این مشکلات و از سبک زندگی برای حاضران و اقشار مختلف مردم بگوید، نه اینکه از فرصت استفاده کرده و برای انتخابات آینده برنامه ریزی کند.

حسن زاده با بیان اینکه این همه پرونده قضایی و مواردی مانند آمار طلاق خوب نیست، تصریح کرد: مشکل همه این ها به این برمی گردد که ما در پنج رکن اساسی سبک زندگی اسلامی مشکل داریم بگونه ای که تیپ ما با درون ما متفاوت بوده و فقط تیپ انسان های متمدن را برداشته ایم.

وی با اشاره به رکن جسمی در سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم سبک زندگی اسلامی این است که از لحاظ جسمی، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی افراد فقر را از دلایل افزایش طلاق عنوان می کنند، گفت: ولی طبق آمار طلاق در بین پولدارها بیشتر از فقراست و در مناطق شهری نیز بیشتر از روستایی است که این موضوع نشان  دهنده این است که فقر نمی تواند از دلایل اصلی طلاق باشد بلکه مشکل و دلیل اصلی را باید در رفتار اجتماعی و فردی جستجو کرد.

حسن زاده با اشاره به اینکه از مردسالاری و زن سالاری به فرزندسالاری در جامعه رسیده ایم، افزود: فضای مجازی و گوشی های هوشمند که در دستان همه است نیز ابزاری برای فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و کاهش عاطفه و محبت در بین اعضای خانواده تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید دستورات دین را در مورد زندگی رعایت کرده و سبک زندگی ما مطابق با دستورات دینی باشد، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی، برای همه شئون زندگی ما برنامه دارد و قطعا اگر رعایت شود در آن صورت شاهد افزایش طلاق در جامعه نخواهیم بود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه وقتی اعضای خانواده دورهم جمع بشوند در آن صورت عاطفه و محبت در آن خانواده زیاد می شود، اظهار کرد: عاطفه یکی از نیازهای اساسی انسان است که باید در فضای خانواده آن را ایجاد کرد.

خیرمقدم گویی توسط رضا شیخه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب و سخنرانی رقیه خاکپور بخشدار بخش مرکزی میاندوآب از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترویج سبک زندگی اسلامی، سبب کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی می شود / از جلسات برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم نه تبلیغات برای انتخابات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..