تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازسازی خانه، هم قدم با بهار

ایده‌های نو در سال نو

استفاده از وسایل موجود در خانه

سری به انباری بزنید و از میان خرت‌وپرت‌ها، چندتکه فراموش‌شده، ولی کاربردی و خاطره‌انگیز را بیرون بیاورید. چرخ‌خیاطی قدیمی و خاک خورده، قاب عکسی که مدت‌هاست جای خود را به تابلوهای جدیدتر داده و یا حتی یک آباژور از مد افتاده می‌توانند گزینه‌های جالبی برای استفاده مجدد در دکوراسیون خانه باشند. اگر در انباری میزی دارید که رویه آن خراب شده‌ است با یک اسپری رنگ، رخ جدیدی به آن بدهید. پارچه‌ای زیبا بر روی آن بیندازید و در یک گوشه‌ مناسب برای چیدمان  آماده‌اش کنید. حتی می‌توانید از لوازم بیرون آورده شده از انباری و یا قاب عکس‌های خانوادگی‌تان بر روی آن نيز استفاده نماييد.

پارچه‌ها را دریابید

کوسن‌، روتختی و یا رومیزی‌ها ازجمله مواردی هستند که با تغییر آنها می‌توانید به جلوه‌ای نو در دکوراسیون منزل خود دست يابيد. شما می‌توانید چند رویه با رنگ‌های متفاوت برای کوسن‌ها تهیه نماييد تا در فصول مختلف و مناسب با مراسم خاص رویه آنها را تعویض نمایید. سعی کنید هارمونی را فراموش نکنید و طرح و رنگ کوسن‌ها را با پرده یا مبلمان و کاغذدیواری هماهنگ نماييد. استفاده از دو یا چند سری روتختی، علاوه بر بالا بردن عمر آنها باعث می‌شود كه در فصول مختلف سال، تنوع خوبی در خانه‌تان ایجاد کنید. از روتختی نخی برای فصول گرم و از جنس مخمل یا حوله‌ای برای فصل سرما استفاده نماييد.

نقشی نو برای پادری‌ها

با تغییر پادری در قسمت ورودی خانه، تراس، حیاط‌خلوت و سرویس‌های بهداشتی منزل می‌توانید رنگ و نقش‌های متنوعی را وارد خانه‌تان کنید، البته باید در انتخاب طرح و رنگ بسیار دقت کنید و پادری هر قسمت از خانه را مناسب و با توجه به رنگ و دکوراسیون همان فضا برگزینید.

میزبانی‌تان را با گل و گیاه آغاز کنید

یکی از ماندگارترین و دکوراتیو‌ترین گیاهان آپارتمانی بامبو است که می‌تواند جلوه زیبایی به منزلتان بدهد. اگر بالکن دارید یا ورودی خانه‌تان فضای کافی دارد، میهمان‌های خود را با یک خوش‌آمد گویی پر از گل، غافلگیر کنید. با نصب گلدان‌های رنگی بر روی نرده و یا بر روی دیوار تراس، طراوت و تازگی را به خانه بیاورید. فراموش نکنید در زندگی آپارتمان‌نشینی امروز باید از کوچک‌ترین فضا بیشترین بهره را ببرید.

راهکاری ساده برای تحول در دیوارها

استیکرها در عین سادگی و ارزان بودن، تأثیر چشمگیری در محیط می‌گذارند و حتی می‌توانند موجب عمق بخشیدن و خطای دید در محیط شوند. در فضاهای کوچک ایجاد عمق بر وسعت فضا می‌افزاید. شما می‌توانید استیکر موردعلاقه‌تان را خریداری کرده و بر روی دیوار نصب نماييد. اگر موفق نشدید طرح موردنظرتان را در بازار بیابید، می‌توانید با جستجو در اینترنت، طرح موردنظرتان را پیدا کنید و بعد از چاپ کردن آن توسط تکنیک استنسیل آن را بر روی دیوار موردنظرتان اجرا نماييد.

ایده‌های نو در سال نو

فضایی شاعرانه بیافرینید

برای اینکه خانه شما شکلی خاص و متفاوت به خود بگیرد، چند شمع یا عود زیبا و مناسب با فضای خانه تهیه نمایید و آنها را روشن کنید. با این کار حال و هوای تازه‌ای به خانه‌تان می‌بخشید.

وسایل غیرضروری را جمع‌آوری کنید

اگر منزل شما میزبان میهمانان زیادی خواهد بود؛ بنابراين باید وسایل و لوازم غیرضروری را از تمام قسمت‌های خانه حذف کنید؛ مثلاً اگر فضای ورودی‌تان کوچک است باید از قرار دادن گلدان و عناصر تزئینی خودداری نماييد. میهمانان در بدو ورود بیش از آنکه به زیبایی نیاز داشته باشند به دنبال جایی برای قرار دادن کفش‌ها و لباس‌های خود هستند و دوست ندارند با یک ورودی شلوغ مواجه شوند. هم‌چنین در صورت امکان سعی کنید جاکفشی و جالباسی دردار انتخاب نماييد تا جلوی آشفتگی بصری را بگیرید.

به مرز بین کف و دیوار اهمیت بدهید

قطعاً اهمیت قرنیزها در نگاه اول به چشم هر شخصی نمی‌آید، ولی باید بدانید این عنصر ساده، نقش زيادي در زیبایی کف و دیوارهای منزلتان دارد. یکی از کارهایی که می‌توان با هزینه کم برای بازسازی خانه انجام داد، تعویض و یا رنگ‌آمیزی قرنیزها است. نکته مهم، انتخاب رنگ قرنیز است. چنانچه فضای منزلتان از وسعت بالایی برخوردار است، می‌توانید از قرنیز با تضاد رنگی بالا نسبت به رنگ کف‌پوش و دیوارها استفاده نماييد. اگر منزلتان وسعت کمی دارد، بهتر است قرنیزها را هم‌رنگ کف‌پوش انتخاب کنید تا کف وسیع‌تر به چشم بیاید.

تغییرات کوچک را دست‌کم نگیرید

راهکاری دیگر برای یک تغییر دکوراسیون ارزان‌قیمت، تغییر جزئیات در خانه است. تعویض دستگیره کابینت‌ها، دستگیره در اتاق‌ها و یا تعویض کلید پریزها می‌توانند تحولی چشمگیر در فضای خانه ایجاد کنند. بهتر است رنگ کلید پریزها را با رنگ دیوار هماهنگ کنید و یا از رنگ‌های خنثی مانند بژ، استفاده نماييد. اگر علاقه دارید به منزلتان روحی لطیف ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم دستگیره‌هایی از جنس چینی با طرح گل را انتخاب نماييد. این طرح بهترین انتخاب برای حال و هوای بهار است.

ایده‌های نو در سال نو

نقاشی یا کاغذدیواری، کدام را انتخاب کنید؟

چنانچه قصد دارید تغییراتی اساسی‌ در منزل ایجاد کنید و به دنبال تحولی بزرگ‌تر هستید، می‌توانید به سراغ نقاشی منزل و یا کاغذدیواری بروید.

بهتر است سقف و چهارچوب‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و از کاغذدیواری برای پوشش دیوارها استفاده نماييد. این کار سرعت اجرا را در بازسازی بالا می‌برد.

برای طنازی بیشتر، طرح یکی از دیوارها را متفاوت از بقیه انتخاب کنید؛ مثلاً دیوار مجاور میز ناهارخوری می‌تواند گزينه مناسبی برای یک طرح ویژه و خاص باشد. هم‌چنین اگر قصد رنگ‌آمیزی کل دیوارهای منزل را دارید، بهتر است از تکنیک گفته‌شده برای انتخاب کاغذدیواری استفاده کنید. به این منظور رنگ یکی از دیوارها را متفاوت با بقیه انتخاب نماييد و یا یک دیوار را کاغذدیواری کنید. دقت داشته باشید طرح کاغذدیواری هماهنگ با رنگ و دکوراسیون اتاق باشد.

تغییر چیدمان مبلمان‌ را جدی بگیرید

از تغییر نترسید! خیلی از افراد در مقابل جابه‌جایی مبلمان مقاومت نشان می‌دهند. آنها اعتقاد دارند در حال حاضر این بهترین حالت چیدمان مبلمان و لوازم منزل است. باید گفت گاهی با تغییری کوچک در چیدمان می‌توانیم به نتیجه مطلوبی برسیم. گاهی همراه با تمیز کردن خانه‌، تغییراتی در چیدمان مبلمان می‌دهیم. گاهی آن‌قدر حس و حال خوشایندی از تعویض چیدمان منزل به دست می‌آید که دیگر نیازی به انجام کارهای گفته‌شده در بالا نیست!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازسازی خانه، هم قدم با بهار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..