تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چرا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داده نمی شود؛ این جمله ای بود که در روزها و هفته های گذشته به صورت مکرر با تفسیرها و تحلیل های مختلف در رسانه ها و شبکه های مجازی مطرح می شد.

سه شنبه شب زمانی که مناطق جنوبی دمشق دوباره هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفتند حجم انتقادها شدیدتر شد و برخی افراد نسبت به وقیح تر شدن صهیونیست ها در میدان نبرد ابراز نگرانی کردند.

اگر چه نگرانی درخصوص ادامه دار شدن حملات صهیونیست ها قابل تامل بود اما شناخت محدود از واقعیت های میدانی سوریه باعث شد برخی به شکلی هیجان زده و عجولانه در افکار عمومی رفتار کنند تا این گونه القا شود که در جبهه مقاومت برنامه ای برای پاسخگویی به تجاوزات صهیونیست‌ها تهیه نشده است.

بیشتر بخوانید: علت ترس اسرائیل از ارتش سوریه و حزب‌الله چیست؟

نباید فراموش کرد که ارتش سوریه در یک ماه گذشته عملیات بزرگ تخلیه مناطق اشغالی استان دمشق و انتقال ۳۰ هزار تن از عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان را به مناطق شمالی در پیش رو داشت، عملیاتی که انجام آن باعث شد امنیت به ۹۹ درصد پایتخت سوریه بازگردد.

براساس اعلام منابع میدانی، ارتش سوریه به همراه متحدانش برنامه جامع و کاملی برای برخورد با صهیونیست ها تهیه کرده بود اما زمان پاسخگویی به پس از انتقال تروریست ها در نظر گرفته شد تا هیچ خطری پایتخت را در معرض تهدید قرار ندهد.

زمانی که آرامش کامل پس از ۷ سال جنگ با گروه های تروریستی به استان دمشق بازگشت و نیروهای سوری وضعیت را در پایتخت به طور کامل تحت کنترل گرفتند، شمارش معکوس برای اجرای برنامه ویژه که در اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و جبهه مقاومت تهیه شده بود، فرا رسید؛ چرا که تروریست ها در دمشق حضور نداشتند و هزاران نیروی ارتش آزادی عمل را برای واکنش به هر تهاجم خارجی پیدا کردند.

لحظات اولیه روز پنج شنبه، زمانی که صهیونیست ها دوباره مواضع نیروهای سوری را در استان قنیطره (شهرهای البعث و خان ارنبه) هدف قرار دادند، شاید پیش بینی نمی کردند که با واکنش قاطع روبه رو خواهند شد؛ اما روند ۱۸۰ درجه تغییر کرد و برنامه ویژه ارتش سوریه برای پاسخگویی اجرا شد، زیرا دیگر دمشق را خطر داخلی تهدید نمی کرد و زمان پاسخ به تهدیدات خارجی فرا رسیده بود.

یگان های ارتش سوریه در گام نخست، ۵۳ موشک به سمت پایگاه های نظامی، سری و اطلاعاتی در جولان اشغالی شلیک کردند و همین قاطعیت باعث شد تا صهیونیست ها به شوک فرو روند.

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

نقشه درگیری اخیر رژیم صهیونیستی و سوریه

رژیم صهیونیستی برای جبران ضربات متحمل شده با ۷ جنگنده به سوریه حمله کرد و با چند موشک استان‌های دمشق و قنیطره را هدف قرار داد؛ صهیونیست ها در مرحله دوم هم تعداد جنگنده‌های خود را افزایش دادند و علاوه بر دمشق و قنیطره به استان حمص حمله کردند.

یگان‌های ارتش سوریه در مرحله دوم با ۱۲ موشک تاکتیکی دوباره مواضع صهیونیست‌ها را در جولان اشغالی (جبل الشیخ) هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی وارد کردند.

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

همزمان با مرحله دوم حملات موشکی به سرزمین های اشغالی، تعداد جنگنده های رژیم صهیونیستی به ۲۸ فروند افزایش یافت و دوباره استان های دمشق، حمص، قنیطره هدف قرار گرفته شدند.

در مجموع جنگنده ها و یگان موشکی رژیم صهیونیستی به ترتیب حدود ۶۰ موشک از جمله ( spike nlos) و ۱۰ موشک زمین به زمین به شهرهای سوریه شلیک کردند اما پدافند هوایی ارتش موفق به رهگیری و انهدام حدود ۶۲ موشک شد.

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

موشک اسپایک که در حمله اخیر اسراییل به سوریه مورد استفاده قرار گرفت


آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر
لاشه به جا مانده از موشک منهدم شده اسپایک در خاک سوریه

براساس اطلاعات به دست آمده، فقط ۸ تا ۱۰ موشک صهیونیست ها توانستند از پدافند هوایی ارتش سوریه عبور کنند و به یک انبار سلاح و یک سایت پدافند هوایی برخورد کردند که خسارت‌های محدودی را بر جای گذاشت.

اما سرنوشت حدود ۶۵ موشک شلیک شده به مواضع صهیونیست ها در جولان اشغالی چه شد؟

صهیونیست ها مدعی هستند که سامانه دفاعی آنان موسوم به گنبد آهنین، موشک های سوری را رهگیری و منهدم کرد؛ اما واقعیت های میدانی و اطلاعات به دست آمده حکایت دیگری است.

در همان ساعات ابتدایی درگیری ها، فقط اسامی ۱۰ پایگاه حساس نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در جولان اشغالی هدف قرار گرفته شدند اعلام شد اما بعد از گذشت دو روز اطلاعات جدیدی در خصوص ضربات مهلک وارد شده به صهیونیست ها به دست آمده که نشان می دهد چرا آنان در شوک و سکوت محض خبری - اطلاعاتی فرو رفتند.

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

محل پایگاه سری اسراییل در جولان اشغالی

منطقه «شمال» در جولان اشغالی یکی از مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی به شمار می آید که مجموعه ای از پایگاه های حساس نظامی و اطلاعاتی سری است که نقش ویژه ای در تجزیه و تحلیل فوری اطلاعات دارد.

براساس اعلام منابع میدانی، پاسخ کوبنده ارتش سوریه و شلیک دهها موشک به سری ترین پایگاه اطلاعاتی موسوم به «شمال» در جولان اشغالی، آسیب و خسارت قابل توجهی را به رژیم صهیونیستی در ابعاد اطلاعاتی وارد کرده است.

آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر

تصویر هوایی از پایگاه 9900 ارتش اسراییل در جولان اشغالی

بیشتر موشک های شلیک شده یگان موشکی ارتش سوریه به اهداف بسیار حساسی در پایگاه راهبردی اطلاعاتی «شمال» اصابت کرده اند که نقش موثری در ایجاد برتری اطلاعاتی فوری و مستمر رژیم صهیونیستی داشتند و در تصمیم گیری های نظامی و امنیتی هم بسیار تاثیر گذار بودند.

پایگاه های هدف قرار گرفته شده، سری ترین بخش های واحد اطلاعات نظامی، تجسسی و راداری رژیم صهیونیستی در پایگاه راهبردی «شمال» محسوب می شوند که در جمع آوری، پژوهش و تحلیل اطلاعات میدانی برای به حداقل رساندن تهدیدها پیش بینی شده بودند.

به گفته یک منبع میدانی، برخی از این پایگاه های اطلاعاتی بسیار مهم رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی می توانستند وضعیت میدانی، جابجایی نیروها و مواضع ارتش (و تروریست‌ها) را تا عمق ۸۵ کیلومتری خاک سوریه رصد و بررسی کنند و در زمان مناسب در اختیار یگان‌های عمل کننده یا تروریست‌های مورد حمایت خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، پایگاه های حساس و سری اطلاعاتی صهیونیست ها از این قابلیت برخوردار بودند تا نحوه انتقال نیرو، تجهیزات و اطلاعات مربوط به پایگاه ها را در غرب سوریه و مناطق مرزی با لبنان تحلیل و ارزیایی کنند.

براساس اعلام منابع میدانی، شمار زیادی از متخصصان ورزیده رژیم صهیونیستی در زمان پاسخ موشکی ارتش سوریه در این پایگاه ها مشغول به کار بوده اند و خبرها از تلفات سنگین و هلاکت دهها افسر و کارشناس اسراییلی در این مراکز حکایت دارد.

تحولات میدانی پنج شنبه شب نشان می دهد که صهیونیست ها تصور نمی‌کردند مراکز حساس آنان در جولان اشغالی هدف قرار گرفته شود و پیش بینی می کردند که مانند واکنش ۳ سال و نیم قبل نیروهای حزب الله، مواضع مرزبانی آنان هدف قرار گرفته شود که در نهایت غافلگیر شدند.

پاسخ قاطع ارتش سوریه، ضربه سنگینی را به صهیونیست ها در منطقه «شمال» وارد کرد چرا که به ابزارهای آنان برای جاسوسی از مناطق غربی سوریه و جنوب لبنان به شدت خسارت وارد آمد و البته این پیام روشنی بود تا رژیم صهیونیستی به ماجراجویی های خود در سوریه پایان دهد.

خروج ۳۰ هزار تروریست از استان دمشق و پیروزی های چشمگیر یک سال گذشته جبهه مقاومت در مناطق مختلف سوریه، خشم صهیونیست ها را پس از ۷ سال حمایت گسترده از گروه های تروریستی به دنبال داشت و آنان سعی کردند با حملات مستقیم هوایی تا حدودی از شدت ضربه مهلک وارد شده بکاهند اما توهم آنان برای تغییر معادله قدرت و خارج کردن نیروهای جبهه مقاومت از سوریه به بن بست خورد.

به گزارش مشرق، واکنش قاطع ارتش سوریه نشان داد که روند انتقال نیرو، تجهیزات و ساخت پایگاه های مشترک جبهه مقاومت و نیروهای سوری برای دفع خطرات احتمالی، قدرتمندتر و سریع‌تر از گذشته ادامه می یابد و این تهدیدات و تحرکات هیچ تاثیری نخواهد داشت.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

ضربه مهلک به پایگاهی که تا عمق ۸۵ کیلومتری سوریه جاسوسی می‌کرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین جزئیات از خسارت‌های وارد شده به سِری‌ترین پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..