تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسید فولیک در دوران بارداری، ضرورت مصرفش چیست؟

گاهی با انجام کارهایی بسیار ساده می توان از خطراتی بسیاری جدی جلوگیری کرد، خصوصا اگر این راه های پیشگیری از خطر به دوران بارداری و سلامت جنین مربوط باشد.

یکی از ساده ترین راه ها برای پیشگیری از بروز نوعی نقص مادرزادی کشنده مصرف اسید فولیک است که برای زنانِ باردار یا در سن باروری مصرف روزانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم اسید فولیک به شدت توصیه می شود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مکمل های اسید فولیک خطر ابتلا به نقایص مربوط به لوله­ عصبی که نوعی نقص مادرزادی کشنده به حساب می آید را کاهش می دهد.

در حقیقت، نقص لوله عصبی زمانی رخ می دهد که مغز یا نخاع به درستی رشد نکند، در نتیجه منجر به معلولیت شدید یا حتی مرگ می شود. این نقایص به طور معمول در اوایل بارداری رخ می دهد. حتی گاهی اوقات پیش از اینکه یک خانم متوجه بارداری خود شود اتفاق می افتد. به همین دلیل است که حتی مصرف اسید فولیک پیش از بارداری نیز توصیه می شود.

بنابراین بهتر است زنان مصرف مکمل های اسید فولیک را یک ماه قبل از بارداری آغاز کرده و تا سه ماه اول بارداری مصرف آن را ادامه دهند.

اسید فولیک یک ویتامین B طبیعی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله سبزی های برگ­دار، کلم بروکلی و آب پرتقال یافت می شود. در ایالات متحده نیز بسیاری از غذاها با اسید فولیک تقویت می شود.

با این حال طبق توصیه های منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا، بسیاری از زنان آن میزان توصیه شده از اسید فولیک را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

پزشکان معتقدند اگر زنان توجه بیشتری بر رژیم غذایی سالم خود داشته باشند و در مصرف اسید فولیک در پیش و پس از بارداری کوتاهی نکنند و به طور روزانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند، خطر بروز نقص لوله عصبی در نوزادان به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این مکمل ها را می توان با مشورت پزشک به عنوان نوعی مولتی ویتامین روزانه، ویتامین های دوران بارداری یا یک قرص تکی که دارای مقدار توصیه شده اسید فولیک است در نظر گرفت و مصرف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسید فولیک در دوران بارداری، ضرورت مصرفش چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..